Gå til innhold

Tradisjoner eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Silje =)
Skrevet

Jeg bare lurte på om dere betaler bryllupet selv, eller om noen av foreldrene gjør det eller om de hjelper til med å betale eller hvordan dere gjør det.

Tradisjonene sier vel at foreldrene skal betale...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi var ufattelig heldige. Vi betalte 30 000 selv og så betalte våre foreldre 15.000 på hver familie i tillegg. Vi var innstillt på å betale hele sulamitten selv, men så sa begges foreldre at vi skulle få bidrag. Setter utrolig stor pris på det, men forventet som sagt ikke at mine foreldre eller hans far skulle betale noe.

Har alltid vært av den oppfatning om at dersom man er gammel nok til å gifte seg så kan man betale det selv, man skal ikke gå å be om penger.

20April2002

http://home.no.net/waraas

Skrevet

Foreldrene våre spleiset på bryllupet. Mine foreldre betalte litt mer enn hans, fordi de hadde mulighet til det akkurat da.

Gjest Anonymous
Skrevet

I utgangspunktet skulle vi betale selv, men våre foreldre ville ikke høre snakk om det............ så nå deler vi sånn ca på 3.

Etter tradisjonene er det brudens foreldre som skal betale bryllupsmiddagen og brudgommen som skal betale drikke...........

:P:P:P

Lykke til!!!

Gjest Sannasola
Skrevet

Her var det mange heldige brudepar. :D

Vi betaler alt selv. 60 000 kr. Vi er etablert med både hus og barn og alt som skal til, så det er vel ikke mer enn rett og rimelig at vi betaler bryllupet vårt selv heller. :-?

Sannasol

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

Vi er så heldige at mine foreldre har sagt at de spytter inn MYE penger, og foreldrene til samboeren min kommer til å betale noe. Dette betyr at vi får dekket hele bryllupet (men vi har selvfølgelig en del utgifter med antrekk, brudepike/svenn antrekk, blomster, transport, bilder...). Jeg kommer til å være 30 når jeg gifter meg og synes det er problematisk at foreldrene mine skal betale så mye når jeg er voksen og i full jobb, men å betale 60-70.000 blir en stor utgift for oss. Og så har foreldrene mine sponset bryllupet til både broren og søsteren min. Så da er det vanskelig å si nei. Så jeg vil si følgende om deling av utgifter:

Hør med begges foreldre om de har mulighet og lyst til å betale deler av bryllupet, og så hvor mye de ser for seg. Så om det blir en tredeling, eller at bare foreldrene deler eller bare den enes foreldre betaler, er et spørsmål om hva man har mulighet til og hva foreldrene ønsker. Men en ting er viktig: Man kan ikke kreve at foreldrene betaler.

Skrevet

Vi har foreløpig betalt alt selv, og nå er det jo bare noen dager igjen til selve dagen.

Har ikkeh ørt om noen sponsing i fra noen av våres, dette var vi forberedt og veldig innstilt på å klare selv, og har derfor ikke spurt noen om hjelp heller.

Vi er voksne mennesker, med hus, barn osv, samt at vi allerede har bodd sammen i 7 år, så jeg mener det egentlig er det mest rette.

Skrevet

Vi betalte veldig mye selv, men fikk sponset alkohol og ringer. Det hjalp jo en god del. Vi begynte tidlig å kjøpe inn ting, så det ikke ble så mye på en gang. Det lønner seg!

Skrevet

Vi fikk 10 000 av mora mi til bryllupet. Resten (ca 40000) betalte vi selv. Vi hadde ikke regnet med å få penger til det fra noen, er vi gamle nok til å gifte oss kan vi søren meg klare å betale det selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...