Gå til innhold

Barn og kroppspress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kusine på 11 år ønsker seg manualer til jul. Fikk helt sjokk da jeg så dette på listen i år. Jeg er 18 år og føler kropp var et vanskelig tema da jeg var på den alderen, men nå har det jo virkelig tatt av siden jeg var 11! Er dette normalt? Er det flere her som kjenner barn i den alderen som trener? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? I så fall tenker jeg det er fint. Hun får i hvert fall ikke de manualene av meg. 

Skrevet

Jeg har en fetter på 12 som spør meg om trening, og hvordan han kan få seg en "sixpack". Jeg vet ikke om dette er normalt blant barn, men det er ihvertfall det som  beskjeftiger min fetter og hans guttegjeng.

Skrevet

Er bare glad jeg ikke har vært med på å lage så dårlige holdninger ovenfor menneskeheten. Karma is a bitch og alle skal få om de fortjener det.

Anonymkode: c1163...7d4

Skrevet

Er bare glad jeg ikke har vært med på å lage så dårlige holdninger ovenfor menneskeheten. Karma is a bitch og alle skal få om de fortjener det.

Anonymkode: c1163...7d4

Hm? Kan du utdype? Mener du forresten 'overfor'? 

Skrevet

Det er dessverre slik det har blitt.... De unge er mye mer opptatt av nettopp dette nå i dag.

Skrevet

Manualer til en 11 årig jente? Tja, 11 åringer kan godt trene, og holde seg i form. Men jeg tenker at manualer er vel litt i overkant. Hva med en løpejakke i stedet? Det å være i fysisk aktivitet er et gode, uansett alder. Og om kroppspresset er større nå, enn det var for noen få år siden er vanskelig å bedømme for meg.

Jeg har selv ei jente på 12, og hun er opptatt av kroppen din, men på en sunn og god måte, nemlig at kroppen skal være sterk og tåle påkjenninger i form av lange turer på fjellet eller vei.

Jeg tenker du godt kan gi din 11 årige kusine noe som oppfordrer til fysisk aktivitet, men ikke manualer!

Skrevet

Manualer til en 11 årig jente? Tja, 11 åringer kan godt trene, og holde seg i form. Men jeg tenker at manualer er vel litt i overkant. Hva med en løpejakke i stedet? Det å være i fysisk aktivitet er et gode, uansett alder. Og om kroppspresset er større nå, enn det var for noen få år siden er vanskelig å bedømme for meg.

Jeg har selv ei jente på 12, og hun er opptatt av kroppen din, men på en sunn og god måte, nemlig at kroppen skal være sterk og tåle påkjenninger i form av lange turer på fjellet eller vei.

Jeg tenker du godt kan gi din 11 årige kusine noe som oppfordrer til fysisk aktivitet, men ikke manualer!

Hun er allerede veldig aktiv av seg med ski- og fjellturer og håndball. Foreldre med god råd har hun også, så regner med hun har det meste av slike ting, men jeg liker tipset ditt. Tar det med meg videre!

Skrevet

For all del, det er flott at barn er aktive og sunne i hverdagen og er glad i sport og trening. 
Men det er en grunn til at treningssenterene har aldersgrense for når man får bli medlem. (her jeg bor er det 14 år) 
Det er fordi kroppen er i utvikling og feiltrening kan være farlig i forhold til videre utvikling, og man kan få varige skader. Så om ikke kusina di kan mye om hvordan trene riktig for alderen, bør hun ikke drive med manualer. Ville heller gitt henne en fin tursekk eller en kul drikkeflaske.  
Jeg er enig i at det er alt for tidlig å begynne å være så opptatt av kropp og trening. Trening i den alderen bør være for moro sammen med venner. 

Anonymkode: 54747...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...