AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #1 Skrevet 13. desember 2015 Hører stadig vekk folk omtale noen som: - Sart- Sensitiv- Gentle 1) Hva legger du i disse begrepene?2) Er det en styrke å ha slike egenskaper - hvorfor/hvorfor ikke? Selv har jeg merket meg at flere ledere i privat sektor har hatt slike egenskaper men de har samtidig vært tøffe - felles for de er at de er innsiktsfulle og langsiktige. Anonymkode: 8ac61...976
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Kjenner ikke så veldig godt til uttrykket "gentle", men dersom en person omtales som sart og sensitiv så tolker jeg det vel som at personen ofte tar ting litt vel personlig, og blir såret/berørt av ting som egentlig ikke betyr noe. Anonymkode: 96483...9c5 1
missLynch Skrevet 13. desember 2015 #5 Skrevet 13. desember 2015 Jeg tenker at det er personer som trår forsiktig frem og passer på at de aldri sårer noen eller tråkker på noen . Jeg tenker at det de lytter til alle, er sensitive til alles behov. De ser menneskene rundt seg og leser både folk og situasjoner godt. Selvsagt er det en styrke å inneha slike egenskaper 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #6 Skrevet 13. desember 2015 pingleteEksempel, slik at en kan følge tanken? Anonymkode: 8ac61...976
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #7 Skrevet 13. desember 2015 Damaged goods.På hvilken måte, noen eksempler, slik at det er lettere å forstå deg? Anonymkode: 8ac61...976
minister-mio Skrevet 13. desember 2015 #8 Skrevet 13. desember 2015 Eksempel, slik at en kan følge tanken? Anonymkode: 8ac61...976Tar seg lett nær av ting. Har behov for å bli ivaretatt og tatt hensyn til. 1
WubWub Skrevet 13. desember 2015 #9 Skrevet 13. desember 2015 På hvilken måte, noen eksempler, slik at det er lettere å forstå deg? Anonymkode: 8ac61...976Sart og sensitiv forbinder jeg med et menneske som lett blir følelsesmessig preget eller lei seg i møte med utfordringer, motgang, kritikk eller sjikane. Med andre ord : En lite robust psyke og kjernen av Selv'et er skadet = Damaged goods. 1
Alice123 Skrevet 13. desember 2015 #11 Skrevet 13. desember 2015 Når noen sier at en person er sart og sensitiv så tenker jeg at vedkommende er sutrete, har behov for å bli tatt hensyn til og tåler lite motgang. Det er ikke en hedersbetegnelse i min bok. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #12 Skrevet 14. desember 2015 Hvilke norske politikere kan sies å være sensitive?-Siv Jensen?-Thorbjørn Røe Isaksen?-Trine Skei Grande? Norske næringslivsledere?Jon Fredriksen? Haha...Anita Krohn? Johan Andresen? Kongefamiliens Ari Behn og Martha Louise? Forfattere? Skuespillere? Musikere? Fondsforvaltere? Anonymkode: 8ac61...976
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #13 Skrevet 14. desember 2015 Jeg tenker at det er personer som trår forsiktig frem og passer på at de aldri sårer noen eller tråkker på noen . Jeg tenker at det de lytter til alle, er sensitive til alles behov. De ser menneskene rundt seg og leser både folk og situasjoner godt. Selvsagt er det en styrke å inneha slike egenskaper På hvilken måte er dette en "styrke"? Anonymkode: cd5d4...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #14 Skrevet 14. desember 2015 Manipulerende Coverte narcissiser vil ofte fremstå som stakkarslige og senstive, for å trekke folk inn i nettet sitt. Anonymkode: f6f72...aac
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #15 Skrevet 14. desember 2015 Manipulerende. Coverte narcissister vil ofte fremstå som stakkarslige og senstive, for å trekke folk inn i nettet sitt. Anonymkode: f6f72...aac
WubWub Skrevet 14. desember 2015 #16 Skrevet 14. desember 2015 Manipulerende. Coverte narcissister vil ofte fremstå som stakkarslige og senstive, for å trekke folk inn i nettet sitt.Anonymkode: f6f72...aacStemmer
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #17 Skrevet 14. desember 2015 Datteren til Bridget Fonda i "Codename Nina": sensitiv, sart OG tøff/rå som få: https://m.youtube.com/watch?v=RJwcWWr955gJazzfolk med advokater i Styret: http://www.ballade.no/sak/jazzaid-jazzkveld-med-en-ekstra-dimensjon/Silje Nergaard og Radka Toneff:https://m.youtube.com/watch?v=XtgIxU8TCyY Johann Jørgen Holst og Marianne Heiberg:johan jørgen holst og marianne heiberg. Anonymkode: 8ac61...976 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #18 Skrevet 14. desember 2015 Når noen sier at en person er sart og sensitiv så tenker jeg at vedkommende er sutrete, har behov for å bli tatt hensyn til og tåler lite motgang. Det er ikke en hedersbetegnelse i min bok.Forstår hva du sier her...min erfaring er at de såkalt sensitive er veldig tøffe og har stått sterkt gjennom mye motgang og de ga seg aldri. Antar det er mang slags sensitivitet. De jeg kjenner bruker sin intuisjon og sensitive egenskaper i sine tøffe roller som leder eller advokat. Anonymkode: 8ac61...976
Gjest Blomsterert Skrevet 14. desember 2015 #19 Skrevet 14. desember 2015 Hører stadig vekk folk omtale noen som: - Sart- Sensitiv- Gentle 1) Hva legger du i disse begrepene?2) Er det en styrke å ha slike egenskaper - hvorfor/hvorfor ikke? Selv har jeg merket meg at flere ledere i privat sektor har hatt slike egenskaper men de har samtidig vært tøffe - felles for de er at de er innsiktsfulle og langsiktige.Anonymkode: 8ac61...976Sart-mennesker jeg unngår da jeg er redd for at mitt direkte vesen vil sette de ut.Overfølsomme?-Sensitiv-mennesker jeg stoler på.Intuitive,følsomme.-Gentle-mennesker som tar hensyn og ikke er redde for å gi.
Gjest Blomsterert Skrevet 14. desember 2015 #20 Skrevet 14. desember 2015 Manipulerende Coverte narcissiser vil ofte fremstå som stakkarslige og senstive, for å trekke folk inn i nettet sitt.Anonymkode: f6f72...aacÅnei du!Narsissister bruker alle rundt seg for å få glorie rundt hodet.De elsker folk "som er noe",bare for å fremstå viktige selv.De har høye tanker om seg selv,ofte ubegrunnet.Derfor trenger de andre som kan glamorisere dem selv.Jeg kjenner et par,veldig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå