Gjest Linaria Skrevet 22. desember 2015 #21 Skrevet 22. desember 2015 16 minutter siden, Roseh skrev: Er du nettstudent siden du har mulighet til å reise nå og da? Skal du reise alene? Da er du hvertfall veldig tøff. Er ofte billigere å leie et rom med en veninne. Reiser man utenom høysesonger vet jeg hvertfall man kan få helt ok hotell i synden 1 uke til 2000kr med billett. Men du vil kanskje oppleve mer enn en typisk chartertur Å bruke 6000kr bare på flybillett er dyrt. Til andre kontinent har jeg opplevd å måtte betale over 15.000, så det ryker fort mye penger på fly. Er kult å oppleve verden, og jeg sier go for it. For alt du vet kan du som nettopp ferdig utdannet havne i en bilulykke og bli lam. Eller dø. Selv hoppa jeg bare over noen forelesninger på UiO og studerte på reisen. Har sittet på biblioteker rundt omkring i verden og lest, og hørt Podcast av forelesninger
Roseh Skrevet 22. desember 2015 #22 Skrevet 22. desember 2015 2 minutter siden, Linaria skrev: Selv hoppa jeg bare over noen forelesninger på UiO og studerte på reisen. Har sittet på biblioteker rundt omkring i verden og lest, og hørt Podcast av forelesninger alene :O ? fikk du venner der?
Gjest Linaria Skrevet 22. desember 2015 #23 Skrevet 22. desember 2015 2 timer siden, Roseh skrev: alene :O ? fikk du venner der? Noen steder har jeg fått venner, andre steder har jeg vært mye for meg selv, men jeg synes det bare er hyggelig. Har ikke problemer med å underholde meg selv eller få kontakt med folk på reise.
Gjest Nikee Skrevet 28. desember 2015 #24 Skrevet 28. desember 2015 Jeg kommer nok til å droppe et par forelesninger selv, tror ikke jeg har noe obligatorisk så da blir det lettere å skippe de Jeg planlegger en tur neste desember da, så blir et år til. Men da har jeg i alle fall tid til å spare skikkelig! Å jeg ble så utrolig reisesyk av denne tråden
RC Skrevet 29. desember 2015 #25 Skrevet 29. desember 2015 Den 22.12.2015 at 15.25, Linaria skrev: Kult Jeg har veldig lyst til å besøke disse stedene selv, men har hittil kun reist i Vest-Europa alene. Noen steder er det sikkert billig nok til at man kan få eget rom på gjestehus ganske billig også. Hadde vært gøy å høre noen erfaringer, som hvilke problemer du fikk på veien (om noen). Det er jo egentlig veldig greit å reise for tida når man har tilgang til Internett på mobilen og kan bestille videre reise og overnatting gjennom den. Har du pleid å planlegge turene på forhånd eller tatt ting som det kommer? Generelt er det jo veldig mye billigere i Øst-Europa enn i vest, selv om man reiser alene, så det i seg selv er nesten grunn nok til å dra dit Jeg har aldri hatt noen (betydelige) problemer underveis, og har aldri kommet opp i situasjoner som har vært veldig ubehagelige. Vanligvis tar jeg bare vanlige forhåndsregler, og alt har som sagt gått bra. På de kortere turene liker jeg å ha det meste av overnatting i det minste booket og klart, slik at jeg slipper å bruke mye tid på å finne fram til dette. Dessuten liker jeg å bo på litt spesielle steder (enten svært tradisjonelle, eller unike overnattingsmuligheter som kanskje bare finnes der, som f.eks. da jeg overnattet i et ombygget fengsel i Ljubljana og i kloster i Serbia), og da er det greit å ha det ordnet på forhånd. Ellers har jeg ofte litt peiling på hva jeg ønsker å se på stedet jeg besøker, men har ingen fast tidsplan akkurat, da jeg ofte synes de uplanlagte hendelsene er de som blir best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå