Gå til innhold

Klarer ikke være med familien på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei

Jeg kom nettopp hjem fra stedet jeg studerer for julen. Har gruet meg skikkelig til julen, fordi et alltid blir så mye krangling... Det første jeg får slengt i ansiktet fra faren min er at jeg er blitt feit. Dette sier han to ganger. Han sier ingenting annet. Spør overhode ikke om hvordan det går med meg. Jeg har vært hjemme i 20 minutter akkurat nå, og kjenner at jeg ikke orker å feire jul med en som kommer til å stirre meg i senk og gi meg blikk fordi jeg spiser for mye ribbe... Vil også legge til at jeg er innenfor normalen på BMI.....

Lurer bare på hvordan det er å feire jul alene? Har dere noen tips til julemat eller andre tips for å ha det koselig alene? :-/

Anonymkode: 5aa71...dca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra tilbake til studiestedet, handle den maten og dessertern du vill ha, se de filmene du vill og gjør hva du vill. Det er værtfall min plan, orker ikke alt maset i år heller! Blir mye sjokoladepudding for å si det slik!

Skrevet

Man må jo ikke ha julemat eller feire..julaften er en dag, og så er det over..ettersom hvilke tradisjoner man ellers har. Går helt fint å både jobbe eller kose seg med film/TV-serie gjennom jula. Trene litt ekstra eller kose seg på annen måte på egen hånd. Man må ikke rulle seg sammen i fosterstilling å synes synd på seg selv, om man ikke absolutt ønsker å gjøre det. 

Anonymkode: 6d38e...259

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hei! :)

Det er jo blitt mye mer fokus på de enslige/ensomme ved juletider nå enn hva det var tidligere, så nå er det flere steder rundt omkring i landet der man kan melde seg på/droppe inn for sosialt samvær. Jeg vil anbefale deg å se i de siste utgavene av lokalavisen din for å se om det har stått noe der + kanskje ringe til Frelsesarmeen/Røde Kors for å høre om de vet om noe. :) Det må jo være bedre å bli kjent med nye mennesker når det er slike tilbud enn å sitte helt alene tenker jeg.

Skrevet

Det er herlig å feire julen alene. Jeg har gjort det flere ganger selv, blant annet grunnet familiesituasjon. Lag deg den maten du ønsker. Ribbe er enkelt, det samme er pinnekjøtt og kalkun. Kos deg med filmer, bøker, tv-spill, gå tur, slapp av, nyt stillheten. 

Anonymkode: ced31...c44

Skrevet

Det er da ikke så farlig å være alene? Julaften er en dag som andre dager og du kan skape hygge selv : - ) Hvis du har ålreit økonomi kan du reise bort en ukes tid? Finnes jo hoppe på-turer og slikt.

Anonymkode: f4a0e...088

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...