belili Skrevet 13. desember 2015 #1 Skrevet 13. desember 2015 (endret) Hei, jente 21 her. For ca. 3mnd siden var jeg på nashspill med noen jeg pleier å dra ut med. På første nashet så begynte jeg å snakke med en som virket hyggelig. Jeg syntes ikke har var noe attraktiv, men han var interessant å snakke med. Vi snakket masse, om hans familie, og om min. Vi dro videre på et annet nashspill, hvor han begynte å hente drinker til meg. Jeg var begynt å bli edru, da jeg ikke hadde drukket masse. Jeg supet litt på drinkene jeg fikk men drakk veldig sakte. Han begynte å massere meg på nashet, og jeg syntes det var helt greit, ser ikke på massasje som seksuelt. Når klokka begynte å nærme seg 5, ble jeg fort veldig dårlig. Faktisk så dårlig at jeg ikke klarte å gå, jeg svimlet ut av rommet og kom meg ut for å kaste opp. Gutten fulgte etter meg og ringte taxi, han sa han skulle hjelpe meg og komme meg hjem. Jeg sa klart og tydelig i fra at han ikke skulle bli med meg hjem, da jeg nettopp hadde operert brystene og «ikke kunne», som en unnskyldning at han måtte respektere det. Når taxien stoppet ble han likevel med, jeg klarte ikke å låse opp døra hjemme en gang, dette måtte han hjelpe med. Når vi kom inn måtte jeg kaste opp enda mer, aldri vært så dårlig før. Han hentet bøtte til meg, og holdt håret mitt. Jeg sa han måtte gå, gjentatte ganger. Han gikk aldri. Til slutt var jeg så «borte» at jeg ikke klarte å sitte oppreist lenger, så jeg la meg ned på sengen, "som jeg hadde bodd i» de to ukene etter operasjonen, så det var tydelig at jeg nettopp hadde operert. Da la han seg over meg å tok av meg trusa, og førte den inn. Han holdt på en stund, og jeg sa nei, men han fortsatte. Det gjorde vondt til slutt å jeg prøvde å si ifra. Til slutt klarte jeg å rope det, at det gjorde vondt. Da slutten han. jeg sa han måtte gå, han gikk ikke. neste dag var han også der, jeg visste ikke hvordan jeg skulle håndtere hva som hadde skjedd. Jeg maste lenge at nå måtte han gå fordi jeg hadde ting jeg skulle gjøre. Senere på dagen, ringte han meg å sa han hadde hatt det så hyggelig. Jeg hadde ikke helt registrert alt som var skjedd, så jeg svarte med, "ja, eh, kjempehyggelig.» Jeg forklarte at jeg var opptatt og at jeg måtte legge på. Etter det prøvde han å ringe meg de følgende dagene. Jeg tok ikke tlf. Han sendte meg også meldinger. Til slutt blokket jeg nr hannes. Nå er det ubehagelig. For jeg ser ham ofte på byen og føler det er urettferdig at han skal gå ustraffet for det. Jeg studerer juss og vet at dette må regnes som voldtekt, men føler at det norske rettssystem har sviktet oss kvinner på dette punktet. Hva skal jeg gjøre? anmelde/ikke anmelde? Jeg er også redd for at det er dårlig med bevis i denne saken, blir jo mitt ord mot hans. Om det så blir henlagt, har jeg rett på erstatning for det? Endret 13. desember 2015 av belili
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Syns du skal konfrontere han med det. At han hadde sex med deg mot din vilje. Hvis han ler det bort, anmeld. Hvis han benekter, anmeld. Hvis han blir sønderknust, viser anger, og du kan se mulighetene for at det ble misforståelser dere i mellom ville jeg nok tenkt meg litt om. Men det var da veldig "på" han var. Er han veldig forelska i deg? Anonymkode: 813b4...b34 2
belili Skrevet 14. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2015 Syns du skal konfrontere han med det. At han hadde sex med deg mot din vilje. Hvis han ler det bort, anmeld. Hvis han benekter, anmeld. Hvis han blir sønderknust, viser anger, og du kan se mulighetene for at det ble misforståelser dere i mellom ville jeg nok tenkt meg litt om. Men det var da veldig "på" han var. Er han veldig forelska i deg?Anonymkode: 813b4...b34nei vi møttes for andre gang den kvelden og det var første gang vi snakket. Ville vært vanskelig for meg å konfrontere ham
Gjest StripeyPanda Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Sikker på at han ikke puttet noe i drinken han hentet til deg? I og med at du var omtrent edru, og ble dårlig ut av det blå. Og jeg hadde helt klart anmeldt. Ta en prat med han og hør hva han sier, men jeg ville anmeldt om jeg var deg. Du som studerer juss burde hvertfall ikke la være å gjøre det!
Diamond99 Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Uff da, stakkar deg :'( Anbefaler deg ikke å snakke med han, slik de over foreslår, for tenk om han skader deg (og i verste fall dreper deg)? Å anmelde kan være tøft, men det tror jeg du klarer veldig godt Fant en side som jeg syns du burde lese: http://www.advokat-teigstad.no/bistandsadvokat/anmeldelse-av-voldtekt/. Og når du møter han igjen, ikke vær hyggelig mot han eller ironisk, det fortjener han ikke. Send han et stygt blikk, for det fortjener han. Husk, han bryr seg ikke noe om deg, for da hadde han respektert at du ikke ville ha samleie med han. Lykke til! <3
ajarRun Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 Syns du skal konfrontere han med det. At han hadde sex med deg mot din vilje. Hvis han ler det bort, anmeld. Hvis han benekter, anmeld. Hvis han blir sønderknust, viser anger, og du kan se mulighetene for at det ble misforståelser dere i mellom ville jeg nok tenkt meg litt om. Men det var da veldig "på" han var. Er han veldig forelska i deg?Anonymkode: 813b4...b34Dette er det dummeste jeg har lest i dag. Dersom du planlegger å anmelde noen diskuterer du ikke saken med dem først. Dersom hun trenger noen å prate med bør hun skaffe seg bistandsadvokat eller terapeut. Man snakker ikke med sin overgriper for å vurdere anmeldelse, det er farlig, det er juridisk uheldig og ikke bra for psyken. Mange overgripere er manipulative og kan oppføre seg truende eller bagatellisere hendelsene. Sikker på at han ikke puttet noe i drinken han hentet til deg? I og med at du var omtrent edru, og ble dårlig ut av det blå. Og jeg hadde helt klart anmeldt. Ta en prat med han og hør hva han sier, men jeg ville anmeldt om jeg var deg. Du som studerer juss burde hvertfall ikke la være å gjøre det! Det er en myte at folk putter stoffer i drinkene til folk, det skjer ytterst sjeldent. Folk har dårlig dagsform og så blir de full og så møter de en sykepleier som selvsagt ikke har mer kompetanse enn et ekorn når det kommer til medisiner som foreslår at de sannsynligvis ble dopet ned. Det er langt mer sannsynlig at man hadde en dårlig reaksjon på alkohol den dagen. Uansett er det irrelevant, dersom det er GHB/GBL er stoffet borte, dersom det er benzoer er det kanskje mulig å oppdage avhengig av hvilken. Jeg gjentar at å snakke med sin overgriper før man har anmeldt er idiotisk. Trenger man å snakke med noen velger man noen professjonelle. Enten en støtteadvokat eller noen som har annen ekspertise med overgrepssaker.Uff da, stakkar deg :'( Anbefaler deg ikke å snakke med han, slik de over foreslår, for tenk om han skader deg (og i verste fall dreper deg)? Å anmelde kan være tøft, men det tror jeg du klarer veldig godt Fant en side som jeg syns du burde lese: http://www.advokat-teigstad.no/bistandsadvokat/anmeldelse-av-voldtekt/. Og når du møter han igjen, ikke vær hyggelig mot han eller ironisk, det fortjener han ikke. Send han et stygt blikk, for det fortjener han. Husk, han bryr seg ikke noe om deg, for da hadde han respektert at du ikke ville ha samleie med han. Lykke til! <3 Med unntak av å sende stygge blikk er dette et fornuftig innlegg. Jeg ville unngått alle former konfrontasjon med han og dersom han tar kontakt gir du beskjed om at kontakt er uønsket. Helst via tekst, hvis han ringer sender du SMS der du sier kontakten er uønsket, slik har du dokumentasjon for når du søker om kontaktforbud. 1
Diamond99 Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Dette er det dummeste jeg har lest i dag. Dersom du planlegger å anmelde noen diskuterer du ikke saken med dem først. Dersom hun trenger noen å prate med bør hun skaffe seg bistandsadvokat eller terapeut. Man snakker ikke med sin overgriper for å vurdere anmeldelse, det er farlig, det er juridisk uheldig og ikke bra for psyken. Mange overgripere er manipulative og kan oppføre seg truende eller bagatellisere hendelsene. Det er en myte at folk putter stoffer i drinkene til folk, det skjer ytterst sjeldent. Folk har dårlig dagsform og så blir de full og så møter de en sykepleier som selvsagt ikke har mer kompetanse enn et ekorn når det kommer til medisiner som foreslår at de sannsynligvis ble dopet ned. Det er langt mer sannsynlig at man hadde en dårlig reaksjon på alkohol den dagen. Uansett er det irrelevant, dersom det er GHB/GBL er stoffet borte, dersom det er benzoer er det kanskje mulig å oppdage avhengig av hvilken. Jeg gjentar at å snakke med sin overgriper før man har anmeldt er idiotisk. Trenger man å snakke med noen velger man noen professjonelle. Enten en støtteadvokat eller noen som har annen ekspertise med overgrepssaker.Med unntak av å sende stygge blikk er dette et fornuftig innlegg. Jeg ville unngått alle former konfrontasjon med han og dersom han tar kontakt gir du beskjed om at kontakt er uønsket. Helst via tekst, hvis han ringer sender du SMS der du sier kontakten er uønsket, slik har du dokumentasjon for når du søker om kontaktforbud.Hadde jeg blitt voldtatt og jeg hadde vært i rettssak mot han, og blikket mitt og hans hadde møttes, hadde ikke jeg smilt til han eller bare sett helt vanlig ut. Jeg sa uansett ett stygt blikk, men så passer det kanskje ikke for alle å gjøre det. Sikkert mange som sender stygge blikk til folk som kaster ting på bakken fordi de ikke gidder å gå til søppelkassa (eller for å være kule) eller fordi noen dulter borti en, så synes at belili kan sende ett stygt blikk om det føles naturlig, for det er jo viktig. Jeg er jo veldig følsom og en åpen bok (ikke bokstavelig talt), så hadde vært mer riktig for meg om jeg hadde fått øyekontakt med en som hadde voldtatt meg. Ettersom du ikke synes å sende stygge blikk er fornuftig, hadde det heller ikke vært riktig for deg i en slik situasjon. Vi er alle forskjellige
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå