Gå til innhold

Økologisk/"snilt" pinnekjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om produsenter som har enten økologisk pinnekjøtt, eller bare generelt er kjent for å behandle dyra sine litt mer humant? Jeg har ikke noe særlig lyst til å støtte Nortura eller Gilde, og vil mye heller bruke pengene mine på produkter fra litt mindre bedrifter.

Anonymkode: 6f458...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal vi ikke støtte bonde-samvirke? For meg blir det feil å ikke støtte norske bønder, så jeg kjøper gjerne Gilde-varer.

Anonymkode: dbc88...744

• Liker 2
Skrevet

Aller helst vil jeg finne en bonde selv og kjøpe det fra han, men vi har bare kubønder her i nærheten, så det er ikke et alternativ. Så jeg vil gjerne støtte bøndene, det er ikke det det står på. Men jeg vil spise dyr som har hatt et ålreit liv, og ikke blitt stuet sammen som sild i tønne.

• Liker 1
Skrevet

Vikja og Ask produserer økologisk pinnekjøtt.

Men sauehold i Norge er svært nært opptil økologisk uansett, da, med utmarksbeite hele sommersesongen. Viktigere å kjøpe økologisk kylling, feks.

Anonymkode: 4b7fb...783

• Liker 5
Skrevet

Hvis det er dyrevelferd du har i tankene, er vel sau generelt det mest dyrevennlige du får her til lands, da de fleste går ute store deler av året.

Anonymkode: fc9fa...9e1

• Liker 3
Skrevet

Hva er galt med norsk sauehold? 

Anonymkode: 47e8a...8fe

• Liker 2
Skrevet

Støtter ikke norske bønder uansett mat

Anonymkode: a6850...aeb

Skrevet

Er det noen som vet om produsenter som har enten økologisk pinnekjøtt, eller bare generelt er kjent for å behandle dyra sine litt mer humant? Jeg har ikke noe særlig lyst til å støtte Nortura eller Gilde, og vil mye heller bruke pengene mine på produkter fra litt mindre bedrifter.

norske bønder leverer til feks gilde, det er ikke sånn at gilde har en kjempestor fjøs. Sauer her til lands lever bra, de er ute store deler av året. Hvis du vil støtte bonden direkte og ikke gå via mellomledd som rema 1000 kan du kjøpe kjøtt på bondens marked eller sjekke ut facebook-gruppa "rett fra gården"

Forøvrig bra at du er opptatt av hvor maten kommer fra :)

Anonymkode: 24e22...97a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...