Gå til innhold

Flere med slitne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datter 3 år gir uttrykk for at hun er sliten. Sjekket henne hos lege i mnd nov/des (var der for noe helt annet, tok prøver da jeg likevel var der). @Alt var normalt. Rett mengde jern og vit. 

Vi har rolige ettermiddager og helger får å gi en motvekt til litt lange bhg dager. Ser fram til ferie snart.  Er det flere som har slitne barn i desember?

Anonymkode: 9c088...293

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datter 3 år gir uttrykk for at hun er sliten. Sjekket henne hos lege i mnd nov/des (var der for noe helt annet, tok prøver da jeg likevel var der). @Alt var normalt. Rett mengde jern og vit. 

Vi har rolige ettermiddager og helger får å gi en motvekt til litt lange bhg dager. Ser fram til ferie snart.  Er det flere som har slitne barn i desember?

Anonymkode: 9c088...293

Dausliten. Tror det handler om at det ikke lenger er dagsoving, mørkt ute og at barnehagen er mer krevende på stor avdeling. Håper det bedrer seg til våren. 

Anonymkode: 1ef0d...996

Skrevet

Jeg tror det har noe med mørketiden å gjøre :) Så små barn er vandt med å sove når det er mørkt, og derfor opplever mange å bli ekstra sliten på vinteren fordi det plutselig blir mørkt klokken 4.

Så små barn skjønner som regel ikke helt klokken enda, og mye av hvordan de fungerer går litt på "autopilot". Altså trøtt når det blir mørkt, sulten etter barnehagen, etc.

Vi voksne blir også sånn, men tror det er verre hos små barn fordi de ikke har levd i mange nok år til å bli vandt med mørketid :) 

Skrevet

Min treåring er også veldig mye trett og sliten nå. Kutta dagsoving i sommer og det gikk helt fint. Men har måttet gjenninføre den nå i november, men får det bare til hjemme og ikke i barnehagen. Hadde en rolig fritidsaktivitet som var super i august-oktober men ble traurig i november og ble kutta ut nå i desember fordi ho er dautrøtt. 

Anonymkode: b0695...624

Skrevet

Våre på 2 og 3,5 år er også ganske slitne for tiden. Begge to sover 2-3 timer på dagen, sovner lett i 19-tida og sover 11-12 timer pr. natt.

Skrevet

Jøss, min på 3 år og 3 mnd virker ikke spesielt sliten om dagen i det hele tatt, selv om han er 5-6 timer i barnehagen hver dag. Ikke sover han på dagen lenger heller, det har han ikke gjort siden i fjor sommer..! Men han er en energibunt av dimensjoner da, så det skal nok enormt mye til før han faktisk føler seg sliten. Ser jo at det tydeligvis er vanlig at treåringen er slitne nå om dagen.

Anonymkode: 90ab1...8fc

Skrevet

Slitne 3 åringer?   Er det ikke vanlig at 3 åringer er trettere enn eldre barn.  Når min var 3 sov han et par timer på dagen, helt normalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...