Cleopatra. Skrevet 14. desember 2015 #41 Skrevet 14. desember 2015 Umulig og umulig. Jeg er enig med deg i at det er umulig å fjerne en legning. Men det er ikke umulig å tvinge en person inn i skapet igjen. Det er jo der de fleste homofile befinner seg storparten av livene sine, uansett. De later som de er heterofile. Disse forskjellige omskolerings-kurene brukes på folk som har erkjent hva de er, og har havnet i en livskrise på grunn av det.. Man "hjelper" dem til å fortsette å late som de er noe annet enn de er innerst inne. Litt som med alkoholikere, antar jeg. Man kan ikke egentlig kurere en alkoholiker, men man kan lære ham å la være å drikke. I det øyeblikk han forsøker seg på litt kontrollert drikking, vil han selvsagt havne på fylla igjen, men så lenge han klarer å la være helt og holdent, så går det bra. Så kan man jo saktens diskutere om kjærlighet er en sykdom som et menneske trenger hjelp til å unngå å få, eller om det hadde vært bedre for skaphomoene å finne noen å være glad i. Jeg heller til det siste, men hver sin smak. Vil man "kureres", så kan man saktens bytte kjærlighet til en av samme kjønn med et livslangt skuespill i en heteroseksuell ekteseng. Og den første setningen din er vel egentlig alt jeg ønsket å få frem i innlegget mitt. Det -er- umulig å kurere en legning og det var det jeg ønsket å si; om hvorvidt det er mulig å tvinge en person tilbake i skapet, var ikke helt tema, i alle fall ikke i mitt innlegg
a l'orange Skrevet 14. desember 2015 #42 Skrevet 14. desember 2015 (endret) ⭐️ Endret 10. desember 2020 av a l'orange
Mann 42 Skrevet 14. desember 2015 #43 Skrevet 14. desember 2015 (endret) Og den første setningen din er vel egentlig alt jeg ønsket å få frem i innlegget mitt. Det -er- umulig å kurere en legning og det var det jeg ønsket å si; om hvorvidt det er mulig å tvinge en person tilbake i skapet, var ikke helt tema, i alle fall ikke i mitt innlegg Jeg er helt enig. Det fins ikke noe eksempel på et slikt program som tyder på at det er noe annet enn å trene folk opp til å neglisjere sine egentlige følelser og late som de er noe annet. Jeg ser på det som et renselsesrituale for folk som har kommet ut av skapet og oppdager at det var langt mer komplisert enn de hadde trodd. Og som gjerne vil tilbake i skapet igjen for å bli akseptert av sine omgivelser. Så når de får en eller annen prestefaens garanti for at de ikke er homser lenger, kan de gå tilbake til menighetene sine og finne en søt jente å gidte seg med. Helst en som ikke er for interessert i sex. Endret 14. desember 2015 av Mann 42
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #44 Skrevet 14. desember 2015 Det er fascinerende å lese at det er noen som tror at homofili er et valg. Hadde det vært et valg, altså et valg om å kunne bestemme hvilket kjønn man tiltrekkes av, er det vel ingen tvil om at mange mennesker rundt om i verden vil,e ha valgt å være heterofile. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg er homofil, men jeg vet når jeg oppdaget det og hvordan jeg har følt det gjennom livet mitt. Og snodig nok er mine opplevelser stikk motsatt av mine heterofile venners og families opplevelser når de ble bevisst sin heterofile legning. Anonymkode: e3c78...a2b 1
Banks Skrevet 14. desember 2015 #45 Skrevet 14. desember 2015 Ja, fordi jeg valgte å være hetero. Du tror du valgte det. Du gjorde ikke det. Du mener altså at jeg kan velge å bli hetero?
ajarRun Skrevet 14. desember 2015 #46 Skrevet 14. desember 2015 Du tror du valgte det. Du gjorde ikke det. Du mener altså at jeg kan velge å bli hetero? Ikke nødvendigvis, men det er uansett helt irrelevant for denne diskusjonen. At noe ikke er medfødt betyr ikke at det er mulig å endre, eller at det må være lett å endre. Jeg kan ikke endre min favorittfarge, men den er beviselig ikke medfødt.
Banks Skrevet 14. desember 2015 #47 Skrevet 14. desember 2015 Ikke nødvendigvis, men det er uansett helt irrelevant for denne diskusjonen. At noe ikke er medfødt betyr ikke at det er mulig å endre, eller at det må være lett å endre. Jeg kan ikke endre min favorittfarge, men den er beviselig ikke medfødt.For ett tilbakestående svar. 1
Nowayback Skrevet 14. desember 2015 #48 Skrevet 14. desember 2015 Man er det. Du kan være sikker.Okei, hvis du mener det. Er man da født nekrofil, født til å tenne på voldtekt, eller født pedofil? Jeg tror enkelte seksuelle preferanser kan skyldes psykiske traumer av opplevelser man har hatt. Den politisk korrekte forskningen viser kanskje noe annet, men jeg mener seksualitet er mer infløkt enn at "vi er født slik".Har forøvrig absolutt ingenting imot homofili. Jeg har bare mine egne tanker og teorier om ting:-)
Martine-1337 Skrevet 15. desember 2015 #49 Skrevet 15. desember 2015 Denne tråden gjør meg rimelig oppgitt... Er det virkelig voksne folk som tror homofili er et valg? fyfaen nå har jeg hørt det også. Jeg er ei jente som ikke er hetro, og husker selv tidlig i min barndom hvordan jeg ikke kunne se for meg å gifte meg med en mann, og hvordan jeg alltid ville imponere jenter og damer. Husker også da jeg gikk i barnehagen at jeg ble trukket mot bilder av damer i bikini, og derimot ikke hadde det spor interesse av gutter. Ingen liten unge veit hva det innebærer å være homofil, og kan derfor ikke ta noe aktivt valg om dette. Jeg vet selv at jeg er født sånn, og det blir fullstendig høl i huet at en hetro person skal "bestemme" om homofile velger legningen sin eller ikke! Makan til ignorant oppførselHadde samme erfaringer som deg fra tidlig av. Nyttet ikke å fortrenge det eller late som om jeg var hetero.Er overbevist om at legning er medfødt og at det ikke er noe man kan gjøre for å forandre den.
Mann 42 Skrevet 15. desember 2015 #50 Skrevet 15. desember 2015 Det er fascinerende å lese at det er noen som tror at homofili er et valg. Hadde det vært et valg, altså et valg om å kunne bestemme hvilket kjønn man tiltrekkes av, er det vel ingen tvil om at mange mennesker rundt om i verden vil,e ha valgt å være heterofile. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg er homofil, men jeg vet når jeg oppdaget det og hvordan jeg har følt det gjennom livet mitt. Og snodig nok er mine opplevelser stikk motsatt av mine heterofile venners og families opplevelser når de ble bevisst sin heterofile legning. Anonymkode: e3c78...a2bJa, det er en fascinerende tanke, i all sin stupididtet, at noen skulle VELGE å ha en legning som de ikke kan snakke om, ikke kan stå frem med uten fare for å bi sosialt utstøtt, bli avvist av sin familie, mobbet, etc, etc, etc, når det ville være så mye enklere å velge å være heterofil. 3
Gjest Coolaid Skrevet 27. desember 2015 #51 Skrevet 27. desember 2015 (endret) Den 13.12.2015 at 16.30, AnonymBruker skrev: Ja hvorfor blir noen homo eller bifil? hva tror dere Anonymkode: 9acb2...467 Man blir vel født slik. Og så tenker jeg at det er flere måter å være homofil på. Man er vel like mye homo selv om man fornekter det ovenfor en selv og forblir i skapet. Arv og miljø spiller vel inn på hvor åpen man er om det. Endret 27. desember 2015 av Coolaid
Gjest Hummels Skrevet 27. desember 2015 #52 Skrevet 27. desember 2015 Jeg er bifil for jeg er født sånn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå