Gå til innhold

homoseksualitet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er homo. Jeg vet ikke hvorfor. 

Vet du hvorfor du er hetero? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er homo. Jeg vet ikke hvorfor. 

Vet du hvorfor du er hetero? 

Ja, fordi jeg valgte å være hetero. 

Skrevet

Medfødt. Det tar 2 sek å finne forskning på dette.

Anonymkode: 52788...3f2

• Liker 2
Skrevet

For å være politisk korrekt vel.

Nå vet jeg ikke om jeg misforstår hva du mener, men "kristne moralister i USA", som du kaller dem, har vel ikke sansen for sex mellom likekjønnede, og hvorfor skulle de da unnskylde det?

Skrevet

Nå vet jeg ikke om jeg misforstår hva du mener, men "kristne moralister i USA", som du kaller dem, har vel ikke sansen for sex mellom likekjønnede, og hvorfor skulle de da unnskylde det?

For å ikke bli kjeftet på.

Skrevet

Dette er noe kristne moralister i USA har funnet på for å finne en unnskyldning til de syndeirske handlingene til homofile. 

Nei, kristne moralister påstår at det er et valg, og derfor kan "kureres". I virkeligheten er det medfødt og uforanderlig.

• Liker 1
Skrevet

I USA driver de med kurering av homofili i så godt som alle stater.

https://www.vice.com/video/gay-conversion-therapy-part-1-195

Anonymkode: 2e69f...433

Man trenger ikke å dra til USA for å bli kurert. Slikt kan man gjøre her til lands også. 

http://www.tilhelhet.no/#/om-oss 

Og Oslo-biskop Kvarme anbefaler psykiatrisk behandling.

http://pub.nettavisen.no/593729.html

Anonymkode: d5407...51a

Skrevet

I USA driver de med kurering av homofili i så godt som alle stater.

https://www.vice.com/video/gay-conversion-therapy-part-1-195

Anonymkode: 2e69f...433

Nei, de driver ikke med kurering siden det ikke kan "kureres". At noen likevel holder på som om det faktisk er mulig er ikke noe bevis for at det er det.

Jeg husker jeg så en dokumentar om en av de største slike gruppene. To av lederne/grunnleggerne for opplegget var homofile som håpet at de selv en gang skulle bli "kurert". LOL.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke sett noen gode studier som bastant påstår at homofil 100% er resultat av arv. Dersom det var det, hvorfor har tvillinger ofte ulike legninger?

Det er fordi det ikke er 100% avhengig av gener, men er et resultat mellom flere ulike faktorer før fødselen, blant annet forholdene i morens livmor. Dette fant de blant annet ut gjennom nettopp studier av tvillinger med ulik legning.

Endret av jabx
Skrevet

Nei, kristne moralister påstår at det er et valg, og derfor kan "kureres". I virkeligheten er det medfødt og uforanderlig.

Moderate moralister sier det er medfødt slik at de kan unnskylde det de gjør. Det er ikke medfødt og det er ikke uforanderlig.

Det er fordi det ikke er 100% avhengig av gener, men er et resultat mellom flere ulike faktorer før fødselen, blant annet forholdene i morens livmor.

Miljø altså? 

Skrevet

Moderate moralister sier det er medfødt slik at de kan unnskylde det de gjør. Det er ikke medfødt og det er ikke uforanderlig.

Miljø altså? 

Det er medfødt og uforanderlig, og som jeg har påpekt er årsaken en kombinasjon mellom genetiske faktorer og forholdene i livmoren, altså før fosteret/barnet har mulighet til å velge noe som helst.

• Liker 2
Skrevet

For å ikke bli kjeftet på.

Ja vel, men jeg opplever heller at det er de som forsvarer homoseksuelle handlinger, som påberoper seg dette argumentet

Skrevet

Ja vel, men jeg opplever heller at det er de som forsvarer homoseksuelle handlinger, som påberoper seg dette argumentet

Det er et bedritent argument og en avsporing. Homofili er akseptabelt uavhengig av om du velger det eller har en vrangforestilling om at du ble født slik.

Det er medfødt og uforanderlig, og som jeg har påpekt er årsaken en kombinasjon mellom genetiske faktorer og forholdene i livmoren, altså før fosteret/barnet har mulighet til å velge noe som helst.

Så det finnes ingen homofile som ble hetrofile, eller hetrofile som ble homofile? Eller bifil? Hvor mange har en legning hele livet? Forhold i livmoren er fortsatt miljø. 

Skrevet (endret)

Så det finnes ingen homofile som ble hetrofile, eller hetrofile som ble homofile? Eller bifil? Hvor mange har en legning hele livet? Forhold i livmoren er fortsatt miljø. 

Nei, ingen homofile har blitt heterofile eller omvendt. Derimot finnes det mange eksempler på homofile som har påstått at de ble "helbredet"... like før de ble tatt på fersken med en pikk langt ned i halsen.

Du kan kalle forhold i livmoren miljø til du blir blå i trynet. Det er irrelevant. Poenget er at homofili er medfødt og ikke et valg. Jeg bare forklarte for deg hva forskningen sier om hvorfor noen blir homofile.

Endret av jabx
  • Liker 3
Skrevet

Det er et bedritent argument og en avsporing. Homofili er akseptabelt uavhengig av om du velger det eller har en vrangforestilling om at du ble født slik.

Det er jo ikke det at folk plutselig blir homofile. Utviklingen av seksualiteten skjer ikke med en gang man er født, den skjer vanligvis i puberteten, men hos noen før eller etter. Bare fordi man er født med det betyr det ikke at det må skje med en gang etter fødselen. En kvinne er feks født kvinne, selv om hun ikke utvikler bryster før i puberteten. 

Jeg kan forresten skrive under på at jeg ikke har valgt å være heterofil. 

Anonymkode: 494d0...cd6

Skrevet (endret)

Man er født sånn. I mine øyne så velger man ikke sin egen seksualitet, det er noe som er forhåndsbestemt mens man er i magen, akkurat som om man er redd edderkopper eller synes de er søte eller at man hater eller elsker fisk. Man er rett og slett laget sånn og ikke noe man har valgt.

Jeg har f eks ikke valgt å være heterofil, det er noe jeg er, noe som føles naturlig for meg.

Endret av Kittykat
Skrevet

Er ikke så sikker på at man er født slik.

• Liker 1
Skrevet

Jammen godt gjort siden det faktisk er umulig :)

Håper for din del at du ikke tror på slikt sprøyt.

Umulig og umulig. Jeg er enig med deg i at det er umulig å fjerne en legning. Men det er ikke umulig å tvinge en person inn i skapet igjen. Det er jo der de fleste homofile befinner seg storparten av livene sine, uansett. De later som de er heterofile. Disse forskjellige omskolerings-kurene brukes på folk som har erkjent hva de er, og har havnet i en livskrise på grunn av det.. Man "hjelper" dem til å fortsette å late som de er noe annet enn de er innerst inne. Litt som med alkoholikere, antar jeg. Man kan ikke egentlig kurere en alkoholiker, men man kan lære ham å la være å drikke. I det øyeblikk han forsøker seg på litt  kontrollert drikking, vil han selvsagt havne på fylla igjen, men så lenge han klarer å la være helt og holdent, så går det bra.

Så kan man jo saktens diskutere om kjærlighet er en sykdom som et menneske trenger hjelp til å unngå å få, eller om det hadde vært bedre for skaphomoene å finne noen å være glad i. Jeg heller til det siste, men hver sin smak. Vil man "kureres", så kan man saktens bytte kjærlighet til en av samme kjønn med et livslangt skuespill i en heteroseksuell ekteseng.

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden gjør meg rimelig oppgitt... Er det virkelig voksne folk som tror homofili er et valg? fyfaen nå har jeg hørt det også. Jeg er ei jente som ikke er hetro, og husker selv tidlig i min barndom hvordan jeg ikke kunne se for meg å gifte meg med en mann, og hvordan jeg alltid ville imponere jenter og damer. Husker også da jeg gikk i barnehagen at jeg ble trukket mot bilder av damer i bikini, og derimot ikke hadde det spor interesse av gutter. Ingen liten unge veit hva det innebærer å være homofil, og kan derfor ikke ta noe aktivt valg om dette. Jeg vet selv at jeg er født sånn, og det blir fullstendig høl i huet at en hetro person skal "bestemme" om homofile velger legningen sin eller ikke! Makan til ignorant oppførsel

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så sikker på at man er født slik.

Man er det. Du kan være sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...