Gå til innhold

homoseksualitet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja hvorfor blir noen homo eller bifil? hva tror dere

Anonymkode: 9acb2...467

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Endret av a l'orange
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tror opplevelser i puberteten påvirker hvordan seksualiteten utvikler seg

• Liker 1
Skrevet

Antar at det er medfødt. Det er slik jeg kan forklare min seksuelle tiltrekning til personer av samme kjønn som meg. 

Anonymkode: e3c78...a2b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror man er født sånn.

Dette er noe kristne moralister i USA har funnet på for å finne en unnskyldning til de syndeirske handlingene til homofile. 

Skrevet

Dette er noe kristne moralister i USA har funnet på for å finne en unnskyldning til de syndeirske handlingene til homofile. 

Javel. Du kan bare velge å bli homofil du da? 

Skrevet

Du er jaggu bra dum. Tror du man kan kurere homofili?

Selvfølgelig er legning noe man er født med og ikke noe man lærer seg...

Anonymkode: bd56a...cce

• Liker 4
Skrevet

I USA driver de med kurering av homofili i så godt som alle stater.

https://www.vice.com/video/gay-conversion-therapy-part-1-195

Anonymkode: 2e69f...433

Skrevet

Javel. Du kan bare velge å bli homofil du da? 

Selvsagt. Men hva vil jeg tjene på det? Homofile har høyere selvmordsrate, de er mer utsatt for psykiske problemer og blir oftere mobbet.

Det blir som å spørre om man kan kurere strikking, interesse i ballspill eller sporadisk amfetaminbruk, siden det ikke er sykdommer kan de selvsagt ikke kureres. 

Hvordan er det selvfølgelig? Jeg har ikke sett noen gode studier som bastant påstår at homofil 100% er resultat av arv. Dersom det var det, hvorfor har tvillinger ofte ulike legninger?

Skrevet

Selvsagt. Men hva vil jeg tjene på det? Homofile har høyere selvmordsrate, de er mer utsatt for psykiske problemer og blir oftere mobbet.

Det blir som å spørre om man kan kurere strikking, interesse i ballspill eller sporadisk amfetaminbruk, siden det ikke er sykdommer kan de selvsagt ikke kureres. 

Hvordan er det selvfølgelig? Jeg har ikke sett noen gode studier som bastant påstår at homofil 100% er resultat av arv. Dersom det var det, hvorfor har tvillinger ofte ulike legninger?

Spørsmålet er heller hvorfor noen skulle velge å være homofil i en verden der homofile i stor grad diskrimineres og sjikaneres på det groveste? Samme med pedofile feks, det er medfødt. Ingen velger å være pedofil og for alltid måtte bli fordømt pga sin seksuelle legning eller åke rett i fengsel om man praktiserer den :)

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor velger ikke homofile det bort da? Er det moro å bryte ekteskap med barn etter mange år? Elller å komme ut av skapet i en fanatisk religiøs familie? Tror det er en grunn til at raten er høy.

Skrevet

Spørsmålet er heller hvorfor noen skulle velge å være homofil i en verden der homofile i stor grad diskrimineres og sjikaneres på det groveste? Samme med pedofile feks, det er medfødt. Ingen velger å være pedofil og for alltid måtte bli fordømt pga sin seksuelle legning eller åke rett i fengsel om man praktiserer den :)

Blir man født muslimsk? Muslimer diskrimineres, og hetses på det groveste. Hvem ville valgt å det? Noen steder blir de utsatt for vold også. 

Blir man født pot-head? I noen land er det dødstraff for å røyke tjall, likevel er det noen som gjør det.

Jeg tror ikke man kan ilegge alle tilsynelatende lite hensiktsmessige valg på gener.

Skrevet

Hvorfor velger ikke homofile det bort da? Er det moro å bryte ekteskap med barn etter mange år? Elller å komme ut av skapet i en fanatisk religiøs familie? Tror det er en grunn til at raten er høy.

Folk velger mange merkelige ting. Hvorfor velger masse damer å ligge rundt isteden for å fortsette et forhold som har vart i masse år for så å komme tilbake og be om å bli tilgitt? Å komme ut av skapet er jo skapt av idioter som fremmer denne svart/hvit klassifiseringen av seksualitet, og at de selv innbiller seg at dette er noe genetisk som er en enorm del av deres identitet.

Når noen har lyster som er syndiske med mindre man er homofil, og da blir "tilgitt" sin synd siden Gud har skapt deg sånn, skaper det et behov for å stå fram med sin legning. Dersom alle var enige om at seksualitet er flytende og at det er greit å pule hva som helst som er i stand til å samtykke som samtykker hadde verden vært en bedre plass.

Min seksualitet identifiserer ikke meg, fordi jeg vet den er som min smak i mat, alkohol eller fjernsynsserier. Den er flytende og ikke noe jeg er født med, og den utvikler seg når jeg gjør det.

Skrevet

Blir man født muslimsk? Muslimer diskrimineres, og hetses på det groveste. Hvem ville valgt å det? Noen steder blir de utsatt for vold også. 
Blir man født pot-head? I noen land er det dødstraff for å røyke tjall, likevel er det noen som gjør det.

Jeg tror ikke man kan ilegge alle tilsynelatende lite hensiktsmessige valg på gener.

Selvfølgelig blir man ikke født muslimsk, selv om det er en ganske åpenbar sammenheng mellom hvor i verden man blir født og religiøse valg.

ufattelig kunnskapsløshet du utviser her, forøvrig. De som tror at homofili er et valg i det 21. Århundre, må nesten begynne å åpne øynene.

Skrevet

Selvfølgelig blir man ikke født muslimsk, selv om det er en ganske åpenbar sammenheng mellom hvor i verden man blir født og religiøse valg.

ufattelig kunnskapsløshet du utviser her, forøvrig. De som tror at homofili er et valg i det 21. Århundre, må nesten begynne å åpne øynene.

Du finnes ikke empiri som underbygge din grunnløse påstand. Personangrep gjør ikke ditt synspunkt mer riktig.

Skrevet (endret)

Endret av a l'orange
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle "kristne moralister i USA" ønske å unnskylde homoseksuelle handlinger?

Skrevet

Hvorfor skulle "kristne moralister i USA" ønske å unnskylde homoseksuelle handlinger?

For å være politisk korrekt vel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...