Gå til innhold

La syk 3åring få viljen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3åringen er syk på andre uken, og det er blytungt å opprettholde normal kost/vaner. 

Det blir noe mer barne-tv og sofakos/høytlesning osv. Hun gråter fort om jeg går noen meter unna. 

Hun ønsker å få spise flatbrød, saltstenger og søt frokostblanding, og er lite interessert i vanlig mat. 

Jeg lurer på om jeg skjemmer henne bort ved å la henne sovne i vår seng, lese masse og gi noen søtsaker? Skaper jeg en hustyrann og oppfordrer til trass? Hun har dårlig allmenntilstand og er sutrete, det virker ikke tilgjort, men mer som at hun oppfører seg pjusk og som en halvannetårig. 

Anonymkode: 4783e...005

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når barna er såpass små, er det helt greit å gi dem det de vil spise, når de er syke, bortsett fra ting som er direkte godterie, fordi de trenger litt mindre tomme kalorier. De andre tingene er også helt greit.  Du kommer ikke til å få noen hustyrrann. 

Sjekk om hun vil ha smoothie, det pleier å gli ned her i gården, når ingenting annet virker. 

Endret av absinthia
  • Liker 2
Skrevet

Det er unntak når barna er syke. Da serverer jeg det de får i seg av mat og væske, rett og slett fordi mine barn knapt spiser og drikker når de er syke... Litt tv blir det også.

Ville ikke latt barnet sovne i deres seng, men heller ta henne inn ved behov i løpet av natten. 

Lesing er ikke annet enn positivt, sykdom eller ikke. Jeg ser ikke hvorfor du skal gi søtsaker? Maser barnet etter det? I så fall er det ikke ok. Litt julegodt nå og da skader ikke.

Gjest morhjertegod
Skrevet

Ting skal være anderledes når man er syk, man trenger ekstra pleie og kos :o)

Skrevet

Neida, hun merker at det er unntakstilstad når hun er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...