Gå til innhold

Foretrekker å være singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mange ganger tenkt at det ville være koselig å være i et forhold, men jeg har i det siste begynt å tvile. Alle mine nærmeste venner er i et forhold og har lenge sagt "du burde finne deg en mann du også" eller "når skal du finne deg kjæreste?" osv. Dette har fått meg til å tro at å gå inn i et forhold vil gjøre meg lykkelig og ført til at jeg har gjort dumme valg med menn. Tidligere i høst viste en mann meg ganske tydelig at han var interessert i mer enn bare vennskap. Han ville ha meg med på en date og jeg tenkte "hvorfor ikke? Hva kan jeg tape på dette?". Jeg kjente ikke mannen noe særlig og ble derfor med slik at vi kunne bli bedre kjent. I ettertid har jeg angret veldig på dette fordi han tydeligvis likte meg mye mer enn jeg likte han. Jeg er ikke vandt med å få oppmerksomhet fra menn, og følte derfor at siden han var interessert så måtte jeg også like han tilbake. Jeg ser nå at det ikke skal være slik og kommer ikke til å gjenta samme feil igjen. Da jeg datet denne mannen pleide jeg å få kjærlighetsmeldinger og følte jeg hele tiden at han forventet at vi skulle være sammen osv, gjorde at jeg følte at det ble alt for mye. I ettertid har jeg tenkt at lurer på om jeg faktisk foretrekker å være singel, selv om vennene mine hele tiden vil at jeg skal gå inn i et forhold. Jeg vil heller vente på den rette å innlede et forhold med, enn å velge den første som virker interessert. Akkurat nå foretrekker jeg å være singel, er dette normalt?

Anonymkode: ab3b2...0bb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt å foretrekke singellivet framfor noen man egentlig ikke er interessert i, ja :) Når du møter "den rette", vil du nok neppe ønske å være singel lenger, men fram til da er det ingenting å stresse med. Litt pussig egentlig, at når man når en viss alder forventer alle at man skal finne seg en kjæreste.

Skrevet

jeg tror det er normalt. hvorfor skal man få kjæreste bare for å ha kjæreste?

Merkelig spørsmål. "siden jeg har kjæreste, burde du også få det". Eh, nei... :P

Anonymkode: 6c49d...a02

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne som har vært singel hele livet. Jeg trives best sånn, fordi jeg blir ustabil så fort jeg får følelser for noen, og setter å utrolig pris på det å være alene og ikke måtte ha noen andre å forholde seg til. Jeg slipper å bekymre meg for hvordan tonefall jeg har, om trusa mi er skitten, at jeg må smile når jeg er sliten for å ikke bli oppfattet sur, at jeg kan gjøre ting uten at andre skal analysere det og bruke det i mot meg senere, osvosvoosv. Så vil ikke si du er unormal akuratt :)

Anonymkode: c6952...091

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...