Gå til innhold

Hva betyr det når han skriver sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del kontakt med en gutt via Snapchat, som jeg (forhåpentligvis) skal møte etter jul, når vi er i samme by igjen. 

Igår snappet vi en del fram og tilbake, og kom inn på noe om at jeg ikke hadde sagt direkte til han at jeg ville han skulle bli med ut og spise, men at han håpet at jeg ville det. Jeg svarte at jeg har sagt det "indirekte". Da skrev han tilbake at "jeg liker det mer direkte, jeg". Jeg svarte "Ja, egentlig jeg også". Og da skrev han "then you are in for a treat", og et sånn lurt smilefjes-emoji. 

Hva betyr det?? "Then you are in for a treat"? Skjønte ikke helt, så jeg bare skrev smilefjes tilbake, haha… 

Anonymkode: 81577...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han hevner seg fordi du har vært så teit og indirekte.

Anonymkode: 53ef0...5db

Skrevet

Han hevner seg fordi du har vært så teit og indirekte.

Anonymkode: 53ef0...5db

Hevner seg hvordan? 

Skrevet

Hevner seg hvordan? 

Ved å være teit og indirekte.

Men AB tar feil. Han duden din mente åpenbart at han vil være direkte og at du kommer til å like det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde garantert trodd han siktet til noe seksuelt, at han skal være "direkte" med meg når vi skulle møtes eller noe i den duren..mulig jeg tenker veldig koffert, men..

Skrevet

Ved å være teit og indirekte.

Men AB tar feil. Han duden din mente åpenbart at han vil være direkte og at du kommer til å like det. 

Jeg skjønner ikke helt? Er han teit og indirekte når han skrev det, og skrev det kun for å hevne seg siden jeg var indirekte først? 

Han skrev jo at han liker det direkte, og så skrev jeg tilbake at jeg også egentlig liker det direkte. Betyr det siste der da bare at han kommer til å være direkte? Og at jeg vil like det? Jeg sa jo nettopp at jeg liker at det er direkte… Haha, forvirrende. 

Jeg hadde garantert trodd han siktet til noe seksuelt, at han skal være "direkte" med meg når vi skulle møtes eller noe i den duren..mulig jeg tenker veldig koffert, men..

Hmm, det kan jo også være at han gjør det. Men vi har egentlig ikke snakket om noe seksuelt, men vet jo ikke hva han tenker uten å si det. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt? Er han teit og indirekte når han skrev det, og skrev det kun for å hevne seg siden jeg var indirekte først? 

Han skrev jo at han liker det direkte, og så skrev jeg tilbake at jeg også egentlig liker det direkte. Betyr det siste der da bare at han kommer til å være direkte? Og at jeg vil like det? Jeg sa jo nettopp at jeg liker at det er direkte… Haha, forvirrende. 

Hmm, det kan jo også være at han gjør det. Men vi har egentlig ikke snakket om noe seksuelt, men vet jo ikke hva han tenker uten å si det. 

Det var jo ikke indirekte på noen som helst måte. Han sa ordrett at han kom til å være direkte og at du kom til å like det. Hvordan er det å være indirekte?

Skrevet

Det var jo ikke indirekte på noen som helst måte. Han sa ordrett at han kom til å være direkte og at du kom til å like det. Hvordan er det å være indirekte?

Siktet til det AB først skrev. 

Men hvordan sa han ordrett at han kom til å være direkte og at jeg kommer til å like det? Han sa at HAN liker det mer direkte (etter at jeg hadde sagt indirekte at jeg vil ha han med ut og spise). Så sa jeg at jeg også egentlig liker det direkte (fikk tenkt meg litt om). Og da skrev han "then you are in for a treat". Betyr det utsagnet at han kommer til å være direkte, og at jeg kommer til å like det? 

Skrevet

Siktet til det AB først skrev. 

Men hvordan sa han ordrett at han kom til å være direkte og at jeg kommer til å like det? Han sa at HAN liker det mer direkte (etter at jeg hadde sagt indirekte at jeg vil ha han med ut og spise). Så sa jeg at jeg også egentlig liker det direkte (fikk tenkt meg litt om). Og da skrev han "then you are in for a treat". Betyr det utsagnet at han kommer til å være direkte, og at jeg kommer til å like det? 

AB ville jeg bare ignorert.

Ja.

Skrevet

AB ville jeg bare ignorert.

Ja.

Okei :) Men jeg skjønner ikke helt hva han mener. Han kommer til å være direkte… Okei? Han har jo vært det siden vi begynte å snakke. Og hva menes med at jeg vil like det? Jeg har jo allerde sagt at jeg liker det direkte, og derfor er det jo ikke nødvendig at han påpeker at jeg vil like det? 

Skrevet

Okei :) Men jeg skjønner ikke helt hva han mener. Han kommer til å være direkte… Okei? Han har jo vært det siden vi begynte å snakke. Og hva menes med at jeg vil like det? Jeg har jo allerde sagt at jeg liker det direkte, og derfor er det jo ikke nødvendig at han påpeker at jeg vil like det? 

Ikke alle ordene vi bruker brukes for å uttrykke noe nyttig. Noen ganger sier vi ting vi allerede vet eller for å bekrefte at vi er enig. 

"Dritfet film! Likte du den?"

"Ja, den var bra!"

legg merke til hvordan å poengtere at den var bra var overflødig? Likevel virker det helt naturlig. 

Overanalyserer du alle interaksjoner som dette?

Skrevet

Jeg tror ikke han mente så mye med det.Tolker det som at han mener dere begge vil ha fordel av å være mer direkte med hverandre,og at du vil trives med det,slik ambivalentReaction skrev.Ville ikke tenkt så mye mer over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...