AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #1 Skrevet 13. desember 2015 Vi har datet et par måneder. Jeg er stormende forelsket, han er ikke. Han viser likevel at han er glad i meg, og vi bruker mye tid på å være sammen og snakke sammen. Men følelsene hans er ikke helt der. Kan det hende at det kommer etter hvert? Hvor lang tid tok det deg å bli forelsket? Når fikk du ekte følelser fremfor bare det å være litt betatt? Kan det fortsatt komme? Anonymkode: d6310...1e8
mjauritz Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Har aldri opplevd det.Med meg og min samboer så visste på en måte begge det med en gang. Det var umiddelbar kjemi og så fort vi begynt å bli fysiske (kyss, holde hender, kose og etterhvert sex) kom følelsene. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #3 Skrevet 13. desember 2015 Kan det være at han ikke er ferdig med en eks f.eks? At følelsene hans er et annet sted? Anonymkode: c3d0b...a06 1
Cleopatra. Skrevet 13. desember 2015 #4 Skrevet 13. desember 2015 Det du spør om er jo veldig individuelt. Min erfaring er likevel at følelser ikke kan trylles frem, og selv om følelsene kan komme etter hvert, må du kjenne på om du synes det er greit at du er den personen i forholdet med sterkest følelser overfor den andre parten.Jeg datet en mann en periode; han var stormende forelsket og jeg skulle så gjerne ønske at jeg var det, men slike følelser kom aldri.Nå dater jeg en mann jeg var bestevenn med i 7 år før vi "plutselig" en dag gled inn i en datingfase, så alt er forskjellig fra person til person. Noen bruker lenger tid enn andre på dette med følelser og forelskelse 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #5 Skrevet 13. desember 2015 Kan det være at han ikke er ferdig med en eks f.eks? At følelsene hans er et annet sted?Anonymkode: c3d0b...a06Jeg har tenkt tanken. Men han sier han er over eksen, og det er en stund siden det ble slutt. Men det må jo være noe siden han ikke har følelser enda. Anonymkode: d6310...1e8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #6 Skrevet 13. desember 2015 Jeg har tenkt tanken. Men han sier han er over eksen, og det er en stund siden det ble slutt. Men det må jo være noe siden han ikke har følelser enda. Anonymkode: d6310...1e8Hvor lenge siden er det at det ble slutt med henne ovet du hvor lenge de var sammen? Var det hun som dumpet han? Vet du hvilket forhold de hadde? Hvis det var turbulent, er det ofte mye følelser der...Hvis man har hatt en relasjoin til noen, tar det ofte tid å fordøyde den relasjonen, selv om det endte med brudd. Anonymkode: c3d0b...a06
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #7 Skrevet 13. desember 2015 Hvor lenge siden er det at det ble slutt med henne ovet du hvor lenge de var sammen? Var det hun som dumpet han? Vet du hvilket forhold de hadde? Hvis det var turbulent, er det ofte mye følelser der...Hvis man har hatt en relasjoin til noen, tar det ofte tid å fordøyde den relasjonen, selv om det endte med brudd. Anonymkode: c3d0b...a06Over ett år siden bruddet og han gjorde det slutt. De hadde ikke en eneste krangel og var begge enige i at det ikke funket. De var bare sammen halvannet år.Jeg tror derfor ikke at det er eksen det står på. Vi har bare datet i to måneder. Jeg tenker at det kan ta lengre tid, men jeg vet jo ikke. Trist å holde fast i noe som kanskje aldri vil funke. Jeg vil jo at han skal være forelsket i meg også. Anonymkode: d6310...1e8
Linituss Skrevet 13. desember 2015 #8 Skrevet 13. desember 2015 Jeg har tenkt tanken. Men han sier han er over eksen, og det er en stund siden det ble slutt. Men det må jo være noe siden han ikke har følelser enda. Anonymkode: d6310...1e8Virker nesten litt som at du forventer at man skal få følelser for hverandre bare man omgås med hverandre lenge nok. Det blir litt Stockholm syndrome-aktig tankegang.. Noen ganger kommer de bare ikke og det kan være flere åpenbare grunner til det, eller det kan være vanskelig å sette fingeren på akkurat hvorfor. Har han ikke blitt forelsket eller fått følelser for deg etter to måneder med aktiv dating så er han ikke investert nok til at det kommer til å skje noen forandringer der med det første heller. Han holder mulighetene åpne - du er ikke drømmedama hans (akkurat nå). 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #9 Skrevet 13. desember 2015 Virker nesten litt som at du forventer at man skal få følelser for hverandre bare man omgås med hverandre lenge nok. Det blir litt Stockholm syndrome-aktig tankegang.. Noen ganger kommer de bare ikke og det kan være flere åpenbare grunner til det, eller det kan være vanskelig å sette fingeren på akkurat hvorfor. Har han ikke blitt forelsket eller fått følelser for deg etter to måneder med aktiv dating så er han ikke investert nok til at det kommer til å skje noen forandringer der med det første heller. Han holder mulighetene åpne - du er ikke drømmedama hans (akkurat nå).Jeg forventer det ikke, men jeg bare spør om noen har hatt det sånn. Jeg liker virkelig denne mannen, og vil ikke gi han opp helt enda. Men det blir litt som jeg tenker nå. At han ikke har investert nok og holder mulighetene åpne. Vi har jo snakket om det. Noe følelser må han ha, ettersom han er så mye med meg som han er, ikke dater andre, er kjærlig offentlig osv. Vi gjør de tingene kjærester gjør, og han sier han er blitt veldig glad i meg. Jeg håpet vel egentlig bare på at noen hadde en solskinnshistorie til meg, men jeg må vel se realitetene. Anonymkode: d6310...1e8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #10 Skrevet 13. desember 2015 Noen blir stormende forelsket, forholdet blir altoppslukende i lange tider og så går det over til kjærlighet eller det ender. Mens andre er glade i hverandre, men har både hjertet og hjernen med i valget, ting bygges mer sakte opp til kjærlighet eller det ender.De dårligste forholdene jeg har vært i startet med skikkelig forelskelse. Det beste startet rolig fra min side. Når jeg forklarte hva jeg følte for han, mente han det var forelskelse. Mens jeg følte meg betatt, og at han betydde mye for meg, jeg følte meg trygg osv.Forelskelse og ekte følelser er ikke nødvendigvis det samme. Jeg følte meg veldig tidlig glad i han, følelsene ble sterkere og sterkere. Men stormende forelsket følte jeg meg ikke. Forstår ikke hvorfor mange mener det er så nødvendig...Ikke gøy om den ene føler mer enn den andre. Men føler han mindre bare fordi han ikke er forelsket..? Anonymkode: 60e3a...e9e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #11 Skrevet 13. desember 2015 Noen blir stormende forelsket, forholdet blir altoppslukende i lange tider og så går det over til kjærlighet eller det ender. Mens andre er glade i hverandre, men har både hjertet og hjernen med i valget, ting bygges mer sakte opp til kjærlighet eller det ender.De dårligste forholdene jeg har vært i startet med skikkelig forelskelse. Det beste startet rolig fra min side. Når jeg forklarte hva jeg følte for han, mente han det var forelskelse. Mens jeg følte meg betatt, og at han betydde mye for meg, jeg følte meg trygg osv.Forelskelse og ekte følelser er ikke nødvendigvis det samme. Jeg følte meg veldig tidlig glad i han, følelsene ble sterkere og sterkere. Men stormende forelsket følte jeg meg ikke. Forstår ikke hvorfor mange mener det er så nødvendig...Ikke gøy om den ene føler mer enn den andre. Men føler han mindre bare fordi han ikke er forelsket..?Anonymkode: 60e3a...e9eDet er noe slikt jeg håper det er. Jeg føler veldig mye, veldig fort, og han har mer bremsene på. Han sier han trenger tillit før han kan gå inn i noe dypere. Det forstår jeg også. Vi har våre forskjeller, som jeg ser kan være et problem. Jeg har vært i forhold som har startet med en kraftig forelskelse, og se har vært veldig turbulente. Dette føles så trygt og godt. Jeg håper bare følelsene hans vil bli sterkere, og at det ikke bare er starten på slutten. Anonymkode: d6310...1e8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #12 Skrevet 13. desember 2015 Jo, følelsene kan komme etterhvert. Har opplevd dette selv. Han var veldig forelsket i meg, jeg likte han godt og brukte mye tid og energi på ham. Etterhvert orket han ikke vente lengre og avsluttet det. DA kom følelsene mine i bøtter og spann. Sommerfugler, lengsel og savn. Kanskje han bare trenger et lite dytt for og virkelig kjenne på ting? Jeg fikk det og det funket. Tok et halvt år før han avsluttet ting da, så kanskje vente litt om du vil følge den "oppskriften"? Anonymkode: 332ff...c04
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #13 Skrevet 14. desember 2015 Vi skal reise hver for oss i julen, kanskje jeg skal bli litt mer utilgjengelig nå. Det kan hende jeg er så sikker og på at han kan slappe mer av. Så kanskje jeg skal følge oppskriften din, ja. Anonymkode: d6310...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå