Sara100990 Skrevet 12. desember 2015 #1 Del Skrevet 12. desember 2015 Hei, jeg er 26 år gammel jente. Har utrolig bra jobb, og god økonomi. Jeg bor sammen med min foreldre. Men nå i siste jeg har veldig lyst til å flytte ut. Jeg kommer fra en veldig konservativ familie. Familien er veldig religiøse, og som alle andre religøse familier, ønsker de at jeg skal være lik religiøs. Jeg er langt fra både religion og min typisk tradisjon og kultur! Føler meg ikke hjemme i min kultur. Det er rart for mange å høre at en som er 26 år må holde seg til regler og plikter hjemme. Jeg må komme hjemme tidelig fordi min far er så mye bekymret for meg. Han behandler meg som en 2 åring. Min far er utrolig glad i meg. Nå siden det er vinter og kaldt ute som min far sier. Så forventer han at jeg må være hjemme før kl 21. Jeg har lyst til å flytte ut men dette er ikke så lett å si det hjemme. De mener hvis jeg flytter ut. Så jeg ikke er glad i dem. Og at jeg har blitt fornorsket. Jeg prøver å finne på løsninger for å flytte ut. Noen ganger tenker å fortsette med min utdanning langt fra byen bare for å flytte ut. Mine venner mener hvis jeg gjør det så jeg bare rømmer ut. Og problemet vil dukke opp igjen. Jeg er løs for løsninger og vet ikke hva må jeg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattekvinne Skrevet 12. desember 2015 #2 Del Skrevet 12. desember 2015 Du kan si du trenger å flytte ut for å kunne se hvordan det er å ta oppvasken, klesvasken og lage all mat selv. Jeg mener alle vokser av å bo alene og burde gjøre det hvertfall et par år. Du kan si at det handler om å lære seg å stå på egne ben i trygge omgivelser der du vet du har muligheten til å komme tilbake. Du kan lytte til hva de har å si, men du trenger ikke være usikker på at dette er riktig. Og ved å ha den tryggheten og den sikkerheten, så tror jeg du kan greie å ta valget og stå i mot eventuelt press fra foreldre.Lykke masse til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 12. desember 2015 #3 Del Skrevet 12. desember 2015 Det er faktisk bare å flytte ut.Du forteller dine foreldre at du ønsker å stå på egne bein, finne deg en mann og etterhvert stifte familie og for å gjøre dette så trenger du friheten i å flytte for deg selv.Du er 26 år og det er virkelig på tide å komme seg ut av reiret. Uansett hvordan foreldrene dine reagerer så kommer de seg nok over det, for du er ikke et barn lenger. Det første man lærer med å bli voksen er å ta avstand fra foreldrene og få til ting på egenhånd, så du burde virkelig bare gjøre det. Finne en leilighet, overta og sette deg ned med foreldrene dine når planen er klar sånn at du ikke kan ombestemme deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #4 Del Skrevet 12. desember 2015 Enten får du være ærlig å si at du begynner å bli en voksen person og ønsker å ta vare på deg selv og bli selvstendig,ellers så er det å studere i en annen by og bruke studiene som "unnskyldning for å komme seg vekk" ganske smart , og ikke helt uvanlig. To muslimske jenter i min krets har gjort det for å komme seg til oslo og bo for seg selv Anonymkode: e987c...12c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå