Ayesh Skrevet 12. desember 2015 #1 Skrevet 12. desember 2015 Hei Mange av dere vil sikkert kjenne meg igjen. Hehehe kommer med ett nytt innlegg. Mitt navn er ayesh og skal i gang med ivf ganske snart. Starter med medisiner i slutten av januar tror jeg. For 2 dager siden leste jeg litt om inseminasjon. Har veldig lyst til å prøve ut denne metoden også. Er det lurt å prøve før jeg begynner med ivf eller vil det ødlegge noe? Tar man inseminasjon når man har egglønsing? Man får vel ingen hormon medisner slik man får ved ivf? Jeg ønsker litt mer informasjon om inseminasjon Takkkkk
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #2 Skrevet 12. desember 2015 Hvis du ikke har en god syklus som er stabil og garantert en eggløsning så får man hormoner. I tillegg må jo mannen ha gode svømmere naturligvis. Har du en stabil syklus så kan man prøve i egen syklus. Man trenger ofte mange inseminasjoner for å lykkes og mange lykkes ikke med det i det hele tatt. Det krever jo litt ressurser for det også, selv om det er mindre enn ved IVF, så jeg tviler på at du rekker det før du starter med IVF i slutten av januar. Anonymkode: 736ce...143
Ayesh Skrevet 12. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2015 (endret) Hvis du ikke har en god syklus som er stabil og garantert en eggløsning så får man hormoner. I tillegg må jo mannen ha gode svømmere naturligvis. Har du en stabil syklus så kan man prøve i egen syklus. Man trenger ofte mange inseminasjoner for å lykkes og mange lykkes ikke med det i det hele tatt. Det krever jo litt ressurser for det også, selv om det er mindre enn ved IVF, så jeg tviler på at du rekker det før du starter med IVF i slutten av januar. Anonymkode: 736ce...143takk for at du svarte. Jeg har regelmessig mensen og eggløsning hver mnd. Mannen har også gode svømmere. Vi er uforklarlig barnløse.Kan man ta inseminasjon hver mnd? Jeg har tenkt å ta privat. Men hva koster det offentlig? Og hvor lang ventetid?ts Endret 12. desember 2015 av Ayesh
Anglofil Skrevet 13. desember 2015 #5 Skrevet 13. desember 2015 (endret) Jeg har blitt inseminert, da med donorsæd. Jeg har gjort dette i Danmark da de spesialiserer seg på donorsæd, i tillegg til at det er billigere, og jeg føler meg mer "trygg" der. Det er en liten og koselig klinikk.Jeg har syklus som man kan stille klokka etter, så det gjør det nok også enklere å planlegge. Jeg har reist ned slik at jeg kan få inseminasjon rett etter eggløsning. Jeg tar test og sender en e-post. Klinikken gir svar hele døgnet, så hvis jeg hadde fått eggløsning 19:00 om kvelden på en lørdag ville jeg fått time for inseminasjon søndag morgen.Har ikke fått noen hormoner, selv om noen får anbefaling om progesteron som skal tas etter eggløsning. Mvh Yvonne Endret 13. desember 2015 av Yvonne
Ayesh Skrevet 14. desember 2015 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har blitt inseminert, da med donorsæd. Jeg har gjort dette i Danmark da de spesialiserer seg på donorsæd, i tillegg til at det er billigere, og jeg føler meg mer "trygg" der. Det er en liten og koselig klinikk.Jeg har syklus som man kan stille klokka etter, så det gjør det nok også enklere å planlegge. Jeg har reist ned slik at jeg kan få inseminasjon rett etter eggløsning. Jeg tar test og sender en e-post. Klinikken gir svar hele døgnet, så hvis jeg hadde fått eggløsning 19:00 om kvelden på en lørdag ville jeg fått time for inseminasjon søndag morgen.Har ikke fått noen hormoner, selv om noen får anbefaling om progesteron som skal tas etter eggløsning. Mvh Yvonne takk for at du svarte yvonne...ble du gravid? Hvor mange forsøk hadde du?? Hva heter klinikken? Hvilken by ligger den i? ts
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Jeg synes du bør la klinikken vurdere om dere vil ha nytte av inseminasjon- de gjør en profesjonell vurdering av det! Dersom det ikke er funnet noe galt med deg eller mannen ville jeg trodd at de startet med inseminasjon? Det gjorde i alle fall vi, og fikk beskjed på Riksen om at de ville ha oss gjennom "mange" inseminasjoner før det eventuelt ble aktuelt med IVF.For par som dere (uforklarlig barnløse) har ikke inseminasjon uten stimulering (medisiner) noe særlig større sjanse for graviditet enn vanlig samleie, så det hadde jeg ikke vurdert å prøve engang. Man må ha en syklus opphold mellom hver medisinerte syklus.Vi hadde samme bakgrunn som dere, fant ingenting galt med noen av oss, og gjennomførte to inseminasjoner. Tok Pergotime og Menopur begge gangene, og ble gravid på 2.forsøk (vår 18. syklus som prøvere). Fikk en liten jente som er 4 år nå Anonymkode: c56f3...792
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 Offentlig koster det forresten 1500,- i egenandel + medisiner (som koster noen tusen per forsøk). Lykke til! Anonymkode: c56f3...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå