AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #1 Skrevet 12. desember 2015 jeg har 500.000kr på sparekontoen som ikke skal brukes til og betale ned gjeld. Hva burde man gjøre? Renten på sparekontoen er ekstremt lav, så da er spørsmålet hva man burde gjøre med det? Spørre banken vil jeg ikke fordi dem stort sett vil sikkert ha pengene der dem tjener penger. Anonymkode: 6fc1a...6f7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #2 Skrevet 12. desember 2015 Kjøpe gull? Anonymkode: f13fa...273
Musicman Skrevet 12. desember 2015 #3 Skrevet 12. desember 2015 Gull er tull. Er du veldig rik, KAN du sette 5-10% av formuen i gull, men for vanlige folk har det ikke noe for seg.Har du billån, kredittkortgjeld, forbruksgjeld eller annen gjeld som er dyrere enn boliglån og studielån, så betal ned den så fort som mulig.Jeg ville latt de 500 00 stå på bankkonto. Og så ville jeg startet en månedlig spareavtale i DNB, KLP eller Storebrands indeksfond. Da vil du gradvis få en større andel av pengene dine i aksjemarkedet i stedet for å gå raskt inn nå, og så freakeut og ta et gedigent tap hvis markedene skulle gå dårlig i noen år fremover. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #4 Skrevet 13. desember 2015 Gull er tull. Er du veldig rik, KAN du sette 5-10% av formuen i gull, men for vanlige folk har det ikke noe for seg.Har du billån, kredittkortgjeld, forbruksgjeld eller annen gjeld som er dyrere enn boliglån og studielån, så betal ned den så fort som mulig.Jeg ville latt de 500 00 stå på bankkonto. Og så ville jeg startet en månedlig spareavtale i DNB, KLP eller Storebrands indeksfond. Da vil du gradvis få en større andel av pengene dine i aksjemarkedet i stedet for å gå raskt inn nå, og så freakeut og ta et gedigent tap hvis markedene skulle gå dårlig i noen år fremover.man kan kjøpe både sølv og gull. Sølv er ofte omtalt som "fattigmanns-gullet". Anonymkode: c8494...f23
ajarRun Skrevet 13. desember 2015 #5 Skrevet 13. desember 2015 Kjøp bolig med dem? Prisstigningen på bolig vil jo være kjærkommen. Eller putt dem i et indeksfond (S&P 500)? Problemet med indeksfond er at det er vanskelig å få belånt investeringene like mye som boliger og at renten på slike lån er høyere enn boliglån. Det eneste fornuftige er nok å kjøpe bolig.
prt90 Skrevet 13. desember 2015 #6 Skrevet 13. desember 2015 Utenlandske indeksfond eller fastrentennskudd (da får du opp mot 3% i året)
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 Er du den handy typen så kan du jo kjøpe en bolig, pusse den opp for så å leie ut. Rimelig sikker investering så lenge du finner noen oppegående leietakere.Selv ville jeg satset på aksjemarkedet, vanskelig å slå over 10% gjennomsnittlig avkastning i året. Gøy er det og. Anonymkode: d1950...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå