AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #1 Skrevet 12. desember 2015 WTF?http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/kjrte-fra-barnet-(12)--to-timer-seinere-oppdaget-de-at-noen-manglet-i-baksetet/3423170245.htmlNormale mennesker gjør ikke dette, rett og slett. Når man ikke oppdager dette før etter 2 timer er man rett og slett ikke skikket som foreldre. Jeg forventer anmeldelse og at barnevernet kommer på banen. Jeg antar denne gutten må få seg et nytt hjem. 2 timer i 20 minus med så lite klær er potensielt dødelig, og de kunne fort ha funnet et dødt barn når de først fant han igjen. Anonymkode: b38d2...b31 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #2 Skrevet 12. desember 2015 Spent på hva som egentlig er historien her, og om foreldrene og barnet har samme versjon. Anonymkode: af6d6...95f 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #3 Skrevet 12. desember 2015 Enten så er foreldrene helt idioter... Eller så er ungen helt idiot som ikke klarer å følge med? Kanskje han/hun satte seg i bilen og så dro ut og var i sin egen idiot boble.Who knows! Anonymkode: b4d12...465
Poserose Skrevet 12. desember 2015 #4 Skrevet 12. desember 2015 Har søsken i den alderen og de er i alle fall i en egen, tykk boble. De får ikke med seg noe som helst.Siden det oppsto misforståelser tipper jeg at de kjørte to biler og at begge trodde han var i den andre bilen. Er jo fortsatt ganske imponerende å ikke se at han står igjen når det er midt uti ødemarka.. 3
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 12. desember 2015 #6 Skrevet 12. desember 2015 (endret) Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å glemme igjen et reisefølge Jeg prøvde å verne hodet mitt om alle mulige forklaringer. Hvordan går det ann å bruke to timer før man merker at en av følge er borte? Altså, virkelig! Og har ikke de fleste 12-åringer telefon nå for tiden?? Endret 12. desember 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #7 Skrevet 12. desember 2015 Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å glemme igjen et reisefølge Jeg prøvde å verne hodet mitt om alle mulige forklaringer. Hvordan går det ann å bruke to timer før man merker at en av følge er borte? Altså, virkelig! Og har ikke de fleste 12-åringer telefon nå for tiden?? Foreldrene mine glemte en gang lillesøsteren min på 2-3 år på en parkeringsplass utenfor et spisested på fjellet. Vi var 7 stk som skulle ut av bilen og inn på spisestedet, og midt i diskusjonen om hvem som skulle på do og hvem vi ville sitte med/ikke sitte med under middagen var det tydeligvis ingen som tenkte på å sjekke at hun var med. Det var litt kaotisk når vi skulle noe sted, eldste broren vår hadde båret rundt på henne stort sett hele turen og alle regnet med at noen andre passet på at hun var med. Sånt kan lett skje, men vi oppdaget det etter noen minutter da (og det var ikke minus 20 grader ute). Anonymkode: 8543b...d93
mjauritz Skrevet 12. desember 2015 #8 Skrevet 12. desember 2015 Minner meg om "hjemme alene" filmen(e). Rart at ikke gutten på en eller annen måte fikk sagt ifra da. Ikke at det er hans feil, men en 12 åring er vel oppegående nok til å huske tlfnr til mor/far og ber om å låne en telefon fra noen andre om han ikke har en tilgjengelig selv.
penny_ Skrevet 12. desember 2015 #9 Skrevet 12. desember 2015 Minner meg om "hjemme alene" filmen(e). Rart at ikke gutten på en eller annen måte fikk sagt ifra da. Ikke at det er hans feil, men en 12 åring er vel oppegående nok til å huske tlfnr til mor/far og ber om å låne en telefon fra noen andre om han ikke har en tilgjengelig selv.Telefon? På en rasteplass langt ut i ødemarka? 9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #10 Skrevet 12. desember 2015 Og kanskje det ikke en gang var dekning i det området de var i Anonymkode: a98e0...ca3 1
mjauritz Skrevet 12. desember 2015 #11 Skrevet 12. desember 2015 Telefon? På en rasteplass langt ut i ødemarka?En eller annen gang på 2 timer så kjører det vel en bil forbi som han kunne ha stoppet og bedt om å låne telefonen. De aller aller fleste ville stoppet om et barn sto ved veien og vinket og ba om hjelp. De fleste i 2015 har mobiler. 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 12. desember 2015 #12 Skrevet 12. desember 2015 Foreldrene mine glemte en gang lillesøsteren min på 2-3 år på en parkeringsplass utenfor et spisested på fjellet. Vi var 7 stk som skulle ut av bilen og inn på spisestedet, og midt i diskusjonen om hvem som skulle på do og hvem vi ville sitte med/ikke sitte med under middagen var det tydeligvis ingen som tenkte på å sjekke at hun var med. Det var litt kaotisk når vi skulle noe sted, eldste broren vår hadde båret rundt på henne stort sett hele turen og alle regnet med at noen andre passet på at hun var med. Sånt kan lett skje, men vi oppdaget det etter noen minutter da (og det var ikke minus 20 grader ute).Anonymkode: 8543b...d93Men dere klarte jo å merke det etter et par minutter Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å glemme bort et barn i flere timer midt uti ødemarka. Ikke at jeg fatter hvordan det går ann for det er jo noe man burde sjekke før man kjører avgårde.
penny_ Skrevet 12. desember 2015 #13 Skrevet 12. desember 2015 En eller annen gang på 2 timer så kjører det vel en bil forbi som han kunne ha stoppet og bedt om å låne telefonen. De aller aller fleste ville stoppet om et barn sto ved veien og vinket og ba om hjelp. De fleste i 2015 har mobiler.Vel, Tanadalen er ikke akkurat verdens navle, så det er ikke sikkert. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #14 Skrevet 12. desember 2015 Men dere klarte jo å merke det etter et par minutter Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å glemme bort et barn i flere timer midt uti ødemarka. Ikke at jeg fatter hvordan det går ann for det er jo noe man burde sjekke før man kjører avgårde. Er enig i at det er rart det tok 2 timer før de oppdaget det altså. Litt vel uoppmerksomt. Med mindre de kjørte i to biler som noen lengre oppe foreslo. Og til og med da har de vært utrolig uoppmerksomme. Stakkars unge som måtte stå der i to timer. Tror jeg hadde hatt problemer med å tilgi foreldrene mine for noe sånt. Anonymkode: 8543b...d93 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #15 Skrevet 12. desember 2015 Det her ga meg umiddelbart tårevåte øyne. 12-åring alene og sikkert kjemperedd! Stakkars, stakkars gutt! Foreldrene burde ha smekk Anonymkode: b42d3...a11 1
Alice123 Skrevet 12. desember 2015 #16 Skrevet 12. desember 2015 Om foreldrene kjørte en bil hver og begge trodde 12åringen satt på med den andre parten er det jo fullt mulig at de ikke fant ut at én person var glemt før de kom frem til dit de skulle.
Luckiness Skrevet 12. desember 2015 #17 Skrevet 12. desember 2015 Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å glemme igjen et reisefølge Jeg prøvde å verne hodet mitt om alle mulige forklaringer. Hvordan går det ann å bruke to timer før man merker at en av følge er borte? Altså, virkelig! Og har ikke de fleste 12-åringer telefon nå for tiden?? for smarttelefoner kan man regne med virker i kulden
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #18 Skrevet 12. desember 2015 Godt denne saken blir etterforsket. Stakkars gutten, må ha vært livredd! Bare 12 år, og alene i ødemarken i mange minus fordi foreldrene glemte ham..Uansett om foreldrene kjørte hver sin bil, så er det VANLIG å DOBBELTSJEKKE med hverandre om alle er med, ikke bare anta at en av dem har ungen i bilen. Isåfall, dårlig kommunikasjon! Om barnet satt på med en av dem, og det ikke finnes EN eneste lyd i bilen når dere drar igjen, så sender det allerede varselsignaler. At de ikke merket noe annerledes i bilen er veldig rart! Han kan ha gått ut uten å si noe til foreldrene. Men foreldrene hadde nok hørt det om han lukket igjen bildøra og kom ut fra bilen. Uansett om han er i sin egen verden. Eller så er foreldrene fæle og hadde planlagt dette. Eller distrè, dårlig kommunikasjon etc...mulighetene er mange. Det kommer nok en oppdatering på saken etterhvert tenker jeg Anonymkode: 8669b...91b 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #19 Skrevet 12. desember 2015 Når det står at foreldrene forlot ham så høres det ut som det bare er èn bil. Ellers ville de skrevet noe sånt som reisefølget. Ikke at foreldrene glemte ham og så oppdaget de at noen manglet i baksetet. Og de må ha visst om det før to timer hadde gått. Sjåføren titter da vel i speilet innimellom. Når det i tillegg er flere i bilen. Og hvilken 12 åring er stille to timer i strekk. Anonymkode: c5ad6...3bf 1
Lillakitty Skrevet 13. desember 2015 #20 Skrevet 13. desember 2015 Fullstendig sinnsvakt og her maa Barnevernet etc tung inn. Find ingen unnskyld overhodet. Tenk om en pedo eller seriemorder (ja det skjer de mest rurale steder!) hadde stopper for aa hjelpe eller gutten hadde lagt seg ned I snooen. Vanvittig daarlig av ego eller junkieforeldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå