Gå til innhold

Mange betente kviser av ansiktskrem med mer fukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg?

Har brukt en ansiktskrem en stund nå som tørket huden min helt ut, jeg ville teste den en stund fordi jeg trodde sånn på den og den var dyr, men jeg hadde nok ikke riktig hudtype til den. Har nå kjøpt aloe vera dag og nattkrem fra bodyshop som føles så bra ut på huden min. Den føles fuktig og trekker behagelig inn. Men nå har jeg fått masse betende stygge kviser på haka og skjeven (det er ca bare her jeg får kviser om de kommer). Er dette fordi huden min nå får fuktighet og ikke blir tørket ut som den har blitt i mange uker med feil krem? 

Hva gjør jeg nå da? gå tilbake til den som tørket ut huden som gjør at kvisene blir mindre eller kommer huden min til å akseptere den nye kremen som er mer fuktig? Hvor lang tid tar dette? Vil ikke fortsette med aloe vera kremen om den skal gi meg verre og verre hud før jul... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La huden kvile, ikke klemme på de fordi det øker sjansen for dypere betennelse (om du må, så bruk sterilisert nål), generelt ikke gni deg i ansiktet pga bakterier! Personlig brukte jeg masse kremer før, men problemet ligger dypere enn som så, da gjerne ifbm kosthold, sukkerinntak o.l. (snakker av subjektiv erfaring) Men om du vil fortsette, gå tilbake til den gamle kremen om den hadde noen virkning, eventuelt gå til noen som har peiling på hud, apotek eller lignende og få tak i noe annet?

Om du får verre kviser pga fuktighetskrem veit jeg ikke, håper det ordner seg!
Husk å vaske hender...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...