AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #1 Del Skrevet 12. desember 2015 Føler meg skikkelig barnslig, teit, for jeg er faktisk voksen (30), og burde riste dette av meg ganske kjapt. Men jeg ble helt paff her en dag når en kollega kom med en kommentar som går på utseende, helt ut av det blå, og jeg kjente at jeg faktisk ble lei meg. Det hjalp liksom ikke når hun oppdaget selv hva hun hadde sagt og la til "unnskyld meg altså, men jeg skvatt når jeg så deg".. Når jeg ser meg i speilet nå, ser jeg bare det hun sa og føler meg virkelig forjævelig. Vil ikke vise meg for andre...Jeg kan ikke huske sist jeg fikk en negativ kommentar på utseendet, og trodde jeg var ganske normal (mannen sier at jeg er over gjennomsnittelig vakker da, men han er jo en smule inhabil).Har vært sliten i det siste, kanskje derfor jeg tar det litt mer innover meg, men det plager meg at jeg reagerer som en 14 år gammel jente.. Det skal vel sies at jeg aldri har hatt helt kjemi med denne kolleagen, men vi har aldri kranglet eller hatt noe uoverenstemt imellom oss. Jeg har aldri sagt noe negativt høyt om henne, selv om jeg ofte har tenkt mitt. Anonymkode: 6c446...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #2 Del Skrevet 12. desember 2015 hva er det som ble sagt? kanskje er det noe du kan fysisk forandre på? kan ikke forestille meg hva som skulle få meg til å skvette av synet av et annet menneske, annet enn at du kanskje så syk ut og hn ble bekymret? Anonymkode: b92a3...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #3 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg har hoppet til av flere kolleger, fellestrekket er at de har bommet kraftig på sminken, f.eks sminket seg i dårlig lys i bilen på vei til jobb og ser ut som en klovn når de går inn døren. Eller hun som bare hadde sminket det ene øyet... Vanskelig å si noe om da du ikke skriver hva det gjelder, men hvis det er sminke er det en god regel med for lite heller enn for mye. Anonymkode: beab6...664 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #4 Del Skrevet 12. desember 2015 Hun sa jeg var blek... Jeg var jo forkjølet da, men trodde ikke jeg var mer blek enn andre dager. Jeg er jo ikke akkurat supertan nå, men det er jo vinter, og trodde det var "lov" å ikke være solbrun da. Jeg må vel ta meg noen minutter med kreftfremkallende solarium da så jeg ikke skremmer vettet av folk ts Anonymkode: 6c446...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #5 Del Skrevet 12. desember 2015 Hun sa jeg var blek... Jeg var jo forkjølet da, men trodde ikke jeg var mer blek enn andre dager. Jeg er jo ikke akkurat supertan nå, men det er jo vinter, og trodde det var "lov" å ikke være solbrun da. Jeg må vel ta meg noen minutter med kreftfremkallende solarium da så jeg ikke skremmer vettet av folk tsAnonymkode: 6c446...c8aMann deg opp. Anonymkode: b92a3...d94 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solavskjerming Skrevet 12. desember 2015 #6 Del Skrevet 12. desember 2015 Tuller du? Skal hun virkelig at du var blek? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #7 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg fikk også høre at jeg var "blek" en gang. Sitat: "Mangler du jern??" Noen folk er bare frekke. Drit i det. Anonymkode: 8e775...be7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #8 Del Skrevet 12. desember 2015 Hun var vel kanskje bekymret for deg da? Du er jo forkjølet ikke så rart du er blek da. Folk har sagt til meg at jeg er blek uten å mene noe som helst vondt med det. Ser ikke helt hvorfor man skal ta seg nær av det? Anonymkode: 1d18f...56b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #9 Del Skrevet 12. desember 2015 Hæ? Er dette frekt? Anonymkode: c88f8...ae8 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avida30 Skrevet 12. desember 2015 #10 Del Skrevet 12. desember 2015 Det er ingen som går rundt å er fresh til enhver tid, å være blek er da høyst vanlig og ingenting å ta seg nær av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #11 Del Skrevet 12. desember 2015 Men i alle dager, det er da ikke frekt! Hun var sikkert bekymret da, siden du ikke er helt i form. Det der syns jeg ikke er noe å ta på vei for, alvorlig talt folk skal nå ta seg nær av dem merkeligste ting. Anonymkode: beab6...664 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 12. desember 2015 #12 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg tenker at du overdriver. Du er forkjøla sier du og du har følt deg litt dårlig i det siste, så det kan jo faktisk hende at du så litt blek ut. Det betyr ikke at du ser "blek" ut hver dag. Det at man ser blek ut går ikke nødvendigvis på den faktiske hudfargen, men det å være fresh og frisk, rask og pigg, så det at du er lys i huden har ingenting å si. Jeg er kjempeblek, men det er forskjell på den blekheten jeg har hele tiden, og den type blek man er når man er syk. Hadde noen sagt dette til meg så hadde jeg tenkt at det var et uttrykk for at jeg så syk ut den dagen, eller ikke så fresh som ellers, og ikke at hun kommenterte på at jeg er en bleik faen hver dag! Det er uansett ikke hyggelig av henne, men man plumper ut med ting innimellom, og det at hun tråkker i salaten skal du bare drite i. Ingen kan se ut som hundre dollar hver dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 12. desember 2015 #13 Del Skrevet 12. desember 2015 Høh? Det er da overhodet ikke noe å ta på vei for. Her er det utelukkende du som er sensitiv, og dette burde du bare riste av deg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #14 Del Skrevet 12. desember 2015 Hun sa du var blek? Dette er da ingenting å ta på vei for. Jeg trodde hun hadde sagt noe negativt om utseende ditt. Dette kunne nå jeg også sagt, "du ser blek ut, er du ok?" Anonymkode: 970b9...cbb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #15 Del Skrevet 12. desember 2015 Har også en kollega som sa at jeg var blek og lurte på hvordan formen var, men det kommer jo selvsagt an på måten man sier det på. Min kollega sa det for å være omsorgsfull, men jeg skjønner at du reagerer for jeg har jobbet sammen med en heks før, som ville ment det vondt om hun sa noe sånt... Hun var ekspert på å tråkke på andre for å forsøke å klatre opp selv. Anonymkode: 7434f...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #16 Del Skrevet 12. desember 2015 ok da.. takk det var faktisk det jeg trengte å høre. Jeg har vært sliten og ikke vært helt tipp topp, og sikkert derfor jeg er mer nærtagende enn jeg ellers ville vært (og sikker derfor jeg såg blek ut også).. Det er kanskje ikke i utgangspunktet så veldig frekt, det var mer som måten hun sa det på som type "herregud så bleik du er, jeg ble skremt, regarte virklig blablabla" og ingen spørsmål omhvordan jeg hadde det eller noen omsorgsfull tone. Hun hadde vel sannsynlgvis rett, men hun fikk meg til å føle meg som at jeg burde skjermes for andres syn. Reagerte sikkert bare fordi det kom fra HENNE.. Dere har rett.. Nå skal jeg ut å ta meg en joggetur og riste det av meg og så håper jeg at jeg føler meg freshere (og ser freshere ut) i morgen TS Anonymkode: 6c446...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 12. desember 2015 #17 Del Skrevet 12. desember 2015 Men hvorfor er det ok å si at noen er blek? Jeg blir også litt sur når noen kommenterer om jeg ser blek ut. Sammen med sliten og syk. Det er jo ikke hyggelig å høre at man ser blek, sliten eller syk ut. Hvorfor er det greit å si? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaboble15 Skrevet 12. desember 2015 #18 Del Skrevet 12. desember 2015 Kan det hende at du overreagerer litt nå? Du sier selv at du er sliten og at du ikke har et spesielt godt forhold til denne kollegaen. Dessuten er det ett eneste menneske som har nevnt det, du hadde nok hørt det oftere hvis det var slik hele tiden. Jeg er blek til vanlig, og ser ut som et spøkelse når jeg er syk. Folk har påpekt dette flere ganger, men jeg tror ikke de har ment noe vondt med det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 12. desember 2015 #19 Del Skrevet 12. desember 2015 Hahaha, du kan ikkje ha opplevd så mykje hævligskap i livet, når du reagerer så sterkt på at noken kaller deg bleik! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 12. desember 2015 #20 Del Skrevet 12. desember 2015 Men hvorfor er det ok å si at noen er blek? Jeg blir også litt sur når noen kommenterer om jeg ser blek ut. Sammen med sliten og syk. Det er jo ikke hyggelig å høre at man ser blek, sliten eller syk ut. Hvorfor er det greit å si?Synes du ikke det er greit å si f eks "Jeg synes du ser litt blek ut jeg, føler du deg ikke helt i form?" i en omsorgsfull tone? Jeg hadde forresten en kollega en gang som sa til meg at jeg var så mørk under øynene.. "Jo takk du jeg har ikke sovet ordentlig siden begynnelsen av 2000-tallet" svarte jeg. Det er ikke helt sant da (bare litt), men jeg fikk ham iallefall til å tenke seg om. Det er ikke alt man observerer som er nødvendig å kommentere, men akkurat det å si at noen er bleke er ikke noe jeg oppfatter som frekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå