AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #1 Skrevet 12. desember 2015 Dumt spørsmål.. Men kjøpt øredobber i dag, fra accessorize. Første gangen, har kun kjøpt hos gullsmed tidligere. Bak er det en bak del, men den glir lett inn og ut.. Har sommerfugl bakdeler, men de funker ikke heller. Men på papp-tingen er det en gummistopper på slutten, altså for å holde på plass bakdelen og øredobben. Er det meningen å kaste denne lille gummi knotten, eller bruke den for å holde bakdelen på plass? Når jeg bruker øredobbene på ørene altså. Slik ser den ut...Det er en blank gummi dott øverst. skal denne brukes eller kastes? Siden bakdelen er så løs og sklir lett.... Anonymkode: fd1fb...e06
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #2 Skrevet 12. desember 2015 Jeg pleide å kaste de gummiknottene men har registrert at flere bruker de til å holde øredobben på plass. Anonymkode: 8a41b...ca9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #3 Skrevet 12. desember 2015 Jeg pleide å kaste de gummiknottene men har registrert at flere bruker de til å holde øredobben på plass.Anonymkode: 8a41b...ca9Ok, så det er ingen fasit? Har bestilt meg noen bakdeler fra ebay. Har vanlige "sommerfugl" bakdeler, men de er for svake og store for disse. Siden det er ikke hakk i stangen, slik som det er i de fleste øredobber. Ihvertfall på alle de jeg har kjøpt hos gullsmed. Så krysser fingrene for at de i gummi holder mer, så får jeg bruker gummi bakdelen som en ekstra sikkerhet frem til da. Hvis de ikke er på, så faller de jo ut med en gang. Ihvertfall i løpet av natten. TS Anonymkode: fd1fb...e06
Frida Skrevet 12. desember 2015 #4 Skrevet 12. desember 2015 Bruk gummidottene, det holder veldig godt. Vet om flere som kaster dem og så mister de øredobbene, det må jo være en dings bak som holder dem på plass. De dingsene i gummi kan brukes på mange øredobber, verre med de i metall, de må passe nøyaktig i tykkelse.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #5 Skrevet 12. desember 2015 Bruk gummidottene, det holder veldig godt. Vet om flere som kaster dem og så mister de øredobbene, det må jo være en dings bak som holder dem på plass. De dingsene i gummi kan brukes på mange øredobber, verre med de i metall, de må passe nøyaktig i tykkelse. Derfor jeg ble så usikker, for bakdelen bare skled ut, uten noe som holde det igjen. De jeg har fra før krever litt for å få av bakdelen. Du får en liten klikke lyd, så sitter de godt. Men disse kunne taes av og på uten noen problemer. Men gummibiten gjør at den ikke sklir ut. ts Anonymkode: fd1fb...e06
DysterPytten Skrevet 12. desember 2015 #6 Skrevet 12. desember 2015 Jeg kaster bakdelen og bruker bare gimmihylsa. Funker fint det. Og er du redd for at den faller ut om natta er det bare å ta dem av før du legger deg.
Frida Skrevet 12. desember 2015 #7 Skrevet 12. desember 2015 Så bakdelen som hørte til gled av? Det var merkelig. Hvis den hører til så burde den jo sitte fast og holde øredobben på plass. De øredobbene jeg har som har metalldel bak sitter som spikret. Kan forresten fortelle om en gang jeg skulle ha på meg øredobbene i en fart, tok på den ene og oppdaget at jeg hadde mistet låsen til den andre. Jaja, jeg fant en gummidings fra et annet par og fikk på den andre øredobben. Om kvelden skulle jeg ta dem av og oppdaget da at jeg hadde begge låsene på ene øredobben, haha...følte meg kjempelur da!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #8 Skrevet 12. desember 2015 Så bakdelen som hørte til gled av? Det var merkelig. Hvis den hører til så burde den jo sitte fast og holde øredobben på plass. De øredobbene jeg har som har metalldel bak sitter som spikret. Kan forresten fortelle om en gang jeg skulle ha på meg øredobbene i en fart, tok på den ene og oppdaget at jeg hadde mistet låsen til den andre. Jaja, jeg fant en gummidings fra et annet par og fikk på den andre øredobben. Om kvelden skulle jeg ta dem av og oppdaget da at jeg hadde begge låsene på ene øredobben, haha...følte meg kjempelur da! Dobbel beskyttelse altså Den glir ikke av av seg selv altså. Men det er ingen motstand når jeg tar den inn og ut. Den sølv-bakdelen som er bakdelen. Den sier ikke "klikk" du må ikke rive og styre. Det er så minimalt med motstand, så når øredobben er litt tung så faller de lett ut. Gummiknotten er vell bare der på grunn av forpakningen, at de ikke skal falle av i hytt og gevær i butikkhyllene. Tenker jeg da, kan jo være at den faktisk er ment til å brukes, men ikke vet jeg Har bestilt gummi bakdeler fra ebay. 4mm står det på de, aner ikke om det er for stort. Men 500kr stk kostet 6kr, så skader ikke å teste de ut. Har på de gummiknottene nå jeg, slik at de ikke faller av. Jeg er kronisk lat, så det å ta de av vær kveld, vær gang jeg dusjer, det orker jeg ikke. Brukte samme smykket i nesten 10 år jeg... uten å ta det av en eneste gang, fordi jeg er kronisk lat. Tok det av på grunn av en operasjon, og da byttet jeg den ut med en annen. Som jeg brukte i nesten 3 år uten å ta av, igjen tok av på grunn av enda en operasjon.. og byttet den ut med en annen Skal opereres i Februar, da blir det vell nytt smykke på meg igjen da Piercingene mine måtte jeg ta ut på grunn av utplassering på et kjøkken... mistet ene kulen på gulvet og fant den ikke. Orket ikke å løpe innom piercing studioet på vei hjem å kjøpe en ny. Piercing studioet lå rett bak busskuret, altså sikkert ikke 4 meter unna en gang. Jeg orket ikke gå inn å kjøpe ny, så jeg hadde ikke piercing lengre etter det. Dette skjedde med alle mine 3 piercinger, bortsett fra den siste. Jeg orket ikke å gå ned trappen for å hente piercingen på badet... så hullet grodde igjen og vips så var piercing fri.Nevnte jeg at jeg er kronisk lat? Så på grunn av min selv-diagonalisert diagnose så er det å ta de ut vær kveld, aaaalt for vanskelig for meg. ts Anonymkode: fd1fb...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå