Gå til innhold

Moren min jobber mye - hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg overreagerer eller om jeg har rett i å være litt bekymret for hunden hennes. Mamma har to jobber i helsevesenet og kan derfor jobbe veldig mye. Hun tar ofte dobbeltvakter, og denne uken har hun for eksempel jobbet hver dag eneste dag pluss en dobbeltvakt i dag. 

I går spurte hun meg plutselig klokken ni på kvelden om jeg kunne passe hunden hennes fordi hun hadde fått dobbetvakt. I pausen hennes (fra tre til fire) skulle hun hjemom å lufte hunden hennes, så kunne jeg ta kveldstur. Klokka halv fem får jeg melding om at hun ikke rakk å lufte hunden likevel. Det tar meg en time å komme hjem til henne kollektivt, men faren min kunne kjøre meg så jeg er hos henne halv syv (har jævlig dårlig samvittighet for det og vet jeg heller burde kommet meg hjem til hunden så fort som mulig!!)

Problemet er: Mamma jobber så mye at jeg føler det går utover hunden hjemme. Første turen var klokka halv seks i morges, altså har den har nå vært alene i tretten (!!) timer i dag uten luft :icon_frown: 

Ellers vet jeg at hunden kun får tre turer daglig på femten-tjue min hver.. Det er en stor hund som trenger mye mosjon, men han ligger bare inne på stuai hele dagen. Og hva gjør hu med hunden når ingen kan passe på den mens hun jobber alle disse vaktene? Burde jeg snakke med henne om dette? Hva skal jeg si? Åh. 

Anonymkode: c9efd...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars hund! Om dette er en liten periode kunne hun kanskje fått noen til å passe hunden? Ellers forstår jeg ikke hvorfor hun vil ha en hund som må være alene og tissetrengt mesteparten av dagen. Jeg ville tenkt på omplassering som en mulighet. Eller kanskje du kunne tenkt deg å være "deltidsmamma"?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at et menneske som jobber i helsevesenet sånn til de grader neglisjerer et dyrs behov for både lufting, stimuli og sosialt felleskap. Den må jo lide. Skjønner godt du bekymrer deg. Hun må slutte å ta dobbeltvalter om hun ikke kan få pass til hunden, eller omplassere den. Kanskje den ville fått det bedre hos noen som har tid til den og som ser hva den trenger. Kan du snakke med moren din om dette? 

Anonymkode: dd5e2...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe som har holdt på lenge eller er det unntakstilstand for tiden?

Hvis det er unntakstilstand så kan jo kanskje du eller din far ha hunden hos en av dere de dagene hun jobber mye? At dere avtaler på forhånd tenker jeg.

Når moren min en periode fikk ekstreme mengder overtid på jobben så tok jeg hunden og hadde den hos meg i de travleste dagene. Enten så kjørte hun den bare innom meg på vei til jobb eller så dro jeg rett til henne og hentet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...