AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #1 Skrevet 12. desember 2015 Møter stadig på hunder og hundeeiere i Oslo: huder som løper løs uten bånd de ferdes fritt på fortau og veier der folk går og selvsagt i parkene.Som jogger må jeg skygge unna og bremse når det løper en fremm hund i mot meg. Hundeeiere sir alle sammen surt:"den er ikke farlig!" Ærlig talt, hva er galt med dere hundeeiere: tror dere at vi fremmede ute i gatene elsker hundene deres som løper rundt uten bånd?!Hundeiere: pass på hundene deres og hold de stramt i bånd!!! Anonymkode: 5e2c2...158 5
Labyrint Skrevet 12. desember 2015 #2 Skrevet 12. desember 2015 Stramt i bånd er vel å overdrive..... Men ellers enig. Synes synd på de som er redde hunder! 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #3 Skrevet 12. desember 2015 Møter stadig på hunder og hundeeiere i Oslo: huder som løper løs uten bånd de ferdes fritt på fortau og veier der folk går og selvsagt i parkene.Som jogger må jeg skygge unna og bremse når det løper en fremm hund i mot meg. Hundeeiere sir alle sammen surt:"den er ikke farlig!" Ærlig talt, hva er galt med dere hundeeiere: tror dere at vi fremmede ute i gatene elsker hundene deres som løper rundt uten bånd?!Hundeiere: pass på hundene deres og hold de stramt i bånd!!! Anonymkode: 5e2c2...158Har selv en stor hund og skjønner hva du mener. Liker ikke at fremmede hunder går løst og kommer for å snuse og "hilse" på meg eller hunden min. Synes alle hunder burde gå i bånd i byen. Man bør ha respekt for dem som ikke liker fremmede hunder. Anonymkode: 7d153...0bc 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #4 Skrevet 12. desember 2015 Hva er det med sure joggere og syklister? Det er klart hunden ikke får noe særlig ut av turen dersom den skal holdes på 10 cm med bånd. Det blir ikke mye mosjon ut av det. Men dessverre er realiteten den at jeg må se meg over skulderen hver gang jeg går tur med hunden, for å se om de kommer en hissig jogger eller en syklist i rasende fart som kan drepe hunden min i deres higen etter å ikke stoppe treningsøkten i skarve fem sekunder. Enten det, eller så må jeg holde hunden på så kort bånd at den nærmest ikke når bakken. Eventuelt får jeg bære hunden på tur, slik at joggere ikke blir furtne. Anonymkode: d0d89...6bb 10
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #5 Skrevet 12. desember 2015 Nei, det er jo en kjent sak at mark og veier er forbeholdt syklister og joggere, det er hvertfall hva mange tror selv av dem. Vil heller ha ti hunder i nærheten enn aggressive og uopmerksomme joggere/syklister som tror de eier veien, det er de som er farligst i mange tilfeller.Er ikke så glad i hunder selv, men tror det sier veldig mye om personer som forventer at hunden skal bli holdt i stramt bånd til enhver tid...Joggere burde ofte blitt holdt i stramt bånd og ta litt hensyn til omgivelsene rundt seg, som f.eks å bremse opp når det kommer folk og andre hindringer. Anonymkode: f4ab1...ace 2
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 12. desember 2015 #6 Skrevet 12. desember 2015 Syns personlig det er helt greit så lengee hunden ikke angriper... Men syns synd på de som er redd hunder
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #7 Skrevet 12. desember 2015 Har ikke hund selv men vil heller ha 10 hunder som løper fritt enn de jævla syklistene og joggerne som tror de eier hele jævla fortauet. Anonymkode: 53827...d8c 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #8 Skrevet 12. desember 2015 Er ikke sykelist eller jogger, men foretrekker at hunder er i bånd. Er ikke redd hunder, men liker de ikke. Går en del tur og har truffet personer som ikke ha kontroll på hunen. Heldigvis fikk han tak i hunden, men det var et svare strev å holde den fast. Anonymkode: 83145...8fc
Sirah Skrevet 12. desember 2015 #9 Skrevet 12. desember 2015 Enig. Heller (snille) hunder enn joggere og syklister. De hundene jeg treffer på løse på tur har stort sett mye mer respekt for meg enn joggerne og syklistene som nesten meier en ned. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #10 Skrevet 12. desember 2015 Hva er det med dere joggere da? I byen og i marka må jeg stadig skygge unna dere fordi dere trumfer på i høyt tempo og ikke viker til side når noen kommer, muligens for å ikke miste balanse eller noe. Av og til får jeg både steinsprut og søle på meg av de tunge skrittene/joggetrinnene deres, og når jeg er til hest i marka så er det sjeldent noen tar hensyn og setter ned tempoet for å unngå å skremme hesten. Direkte uhøflig og i værstefall farlige er dere. Anonymkode: e7b0b...649 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #11 Skrevet 12. desember 2015 Vel, min hund er agressiv mot andre hunder. Og såpass stor at det og løfte ham er et evighetsprosjekt. Så når andre hunder kommer løpende fritt for å hilse er det rimelig stressende. Spiller liten rolle at dens eier roper at hunden ikke er agressiv, når min faktisk er det. Anonymkode: 5d807...22d 4
Lillakitty Skrevet 13. desember 2015 #12 Skrevet 13. desember 2015 Jeg elsker hunder! (Ler av superivrige stankelbein av noen surpomper paa sykkel). Men har ingenting sympati med hundeeiere som gir beng I hundene sine og har de uten baand. 2 ganger paa 1 mnd har jeg maattet "lure" hunder tilbake fra aa loope rett ut I veien fordi eierne var noen ja.. idioter og hadde de uten baand. Jeg sier klinkende klart fra til eiere at ser jeg det skjer igjen tar jeg hundene med meg. Jeg har til og med ringt myndigheter som har opplyst meg om at skjer det flere ganger m samme hund kan de fjerne hundene fra hjemmet. Saa kan noen som oppriktig bryr seg ta vare paa hunden istedetfor. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #13 Skrevet 13. desember 2015 Møter stadig på hunder og hundeeiere i Oslo: huder som løper løs uten bånd de ferdes fritt på fortau og veier der folk går og selvsagt i parkene.Som jogger må jeg skygge unna og bremse når det løper en fremm hund i mot meg. Hundeeiere sir alle sammen surt:"den er ikke farlig!" Ærlig talt, hva er galt med dere hundeeiere: tror dere at vi fremmede ute i gatene elsker hundene deres som løper rundt uten bånd?!Hundeiere: pass på hundene deres og hold de stramt i bånd!!! Anonymkode: 5e2c2...158Enig. Når jeg jogger på steder der det ferdes folk , på stier i skogen etc er det ofte hunder som løper aggressivt mot meg. De hundene har ingenting å gjøre på slike steder, når de er aggressive, så jeg pleier å gi eierne inn så de får bakoversveis. Har de ikke kontroll på bikkjebeista, så kan de la være å gå tur med dem. Neste gang tar jeg en svær stokk og slår bikkja med. Så kan eierne stå der med den dumme bikkja som bare er sååååå snill atte. Hundeeiere er en egen rase. Har et par venninner jeg har gått tur med av og til, med bikkjer. Hver gang bikkjene driter så sier de: Huff, har vissst glemt pose idag.....noe som skjer hver gang. Og lar møkka ligge. Say no more. Anonymkode: 0848c...2d8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #14 Skrevet 13. desember 2015 Jeg er ikke redd hunder. Jeg liker hunder. Jeg har vokst opp med hele seks hunder. Men jeg er enig i at hunder som går løse i byen er en uting. Jeg forstår utmerket godt at det er sabla trasig for en hund å aldri gå løs, men okke som er det vår plikt som hundeeiere å respektere båndtvangen. Ja - hundene våre kan være så snille som bare det. Likevel må vi ikke glemme at de er dyr som reagerer på instinkter vi ikke alltid kan forutse utfallet av. Det går i det aller, aller fleste tilfeller bra. Likevel kan det, og det vet vi jo, gå galt. Og bare ett tilfelle er nok. Den dagen et lite barn løper mot hundene våre, og hunden svarer på invitasjonen, kan utfallet være at noe går fryktelig galt. Og det er tross alt vårt ansvar som hundeeiere å se til at det ikke skjer. Barns velferd går foran våre hunders lykke over å løpe fritt. Og da er båndbruk den beste forsikringen vi har. Og er en det én ting jeg har lært av å eie en hund, så er det dét at vi må respektere andres frykt. Enten vi liker det eller ikke.Og ja, jeg er like forbanna som mange andre her over noen syklisters idiotiske framferd. Men det blir med noen joggere og syklister som med noen hundeeiere: noen tror de har rommet de beveger seg i, helt for seg selv. Og det er ikke greit. Velger vi å ha hund når vi bor i byen, må vi tåle å bli fortalt at hundene skal være i bånd i det offentlige rom. Så får vi heller tilstrebe å gi våre hunder rom for sin frihetstrang utenfor byen, eller i områder hvor det er tillatt og mindre problematisk. Digger vi hundene våre, strekker vi oss for å gi de et godt liv, uten at det går på bekostning av de vi har rundt oss. Anonymkode: 67de7...c91 1
Lillakitty Skrevet 13. desember 2015 #15 Skrevet 13. desember 2015 Enig. Når jeg jogger på steder der det ferdes folk , på stier i skogen etc er det ofte hunder som løper aggressivt mot meg. De hundene har ingenting å gjøre på slike steder, når de er aggressive, så jeg pleier å gi eierne inn så de får bakoversveis. Har de ikke kontroll på bikkjebeista, så kan de la være å gå tur med dem. Neste gang tar jeg en svær stokk og slår bikkja med. Så kan eierne stå der med den dumme bikkja som bare er sååååå snill atte. Hundeeiere er en egen rase. Har et par venninner jeg har gått tur med av og til, med bikkjer. Hver gang bikkjene driter så sier de: Huff, har vissst glemt pose idag.....noe som skjer hver gang. Og lar møkka ligge. Say no more.Anonymkode: 0848c...2d8og dritten til enkelte kommer direkte ut av kjeften ser jeg , og det er verre. Tror du du kommer noe som helst sted med aa slaa hunder med stokk? hadde sendt pitbull/mastiff mix min rett I strupen paa deg hadde du av hundehat truet. Naa har jeg ALLTID den I baand og selvfoolgelig plukker jeg opp. Har ingen sympati m eiere som gaar uten baand , det er pga hunden og ettersom jeg Oonsker forandring paa det maa jeg tenke smart og uttrykke meg slik at folk faktisk gidder aa lytte. Hadde jeg gaatt rundt som en neandertaler med stokk burde jeg blitt buret inne. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #16 Skrevet 13. desember 2015 Stramt i bånd er vel å overdrive..... Men ellers enig. Synes synd på de som er redde hunder!Hundeeiere sier hele tiden "den er ikke farlig!" Det blåser da jeg i. Hunden kan være snill den bare vil: jeg vil ha meg frabedt å få en hund løpende etter meg når jeg ferdes i parker og i gatene. Har etter disse opplevelsene av hundeeiere som helt blåste. Anonymkode: 5e2c2...158
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #17 Skrevet 13. desember 2015 Er ikke sykelist eller jogger, men foretrekker at hunder er i bånd. Er ikke redd hunder, men liker de ikke. Går en del tur og har truffet personer som ikke ha kontroll på hunen. Heldigvis fikk han tak i hunden, men det var et svare strev å holde den fast. Anonymkode: 83145...8fcHundeeiere er litt merkelige...de tror at alle som viser signaler på at de skygger unna når de ser en hund er redde for hunden, Dette stemmer jo ikke! Mange av oss bare liker IKKE hunder. Vi liker de ikke og mener at vi har all rett til å ferdes i parker og på offentlige fortau uten å måtte oppleve et dyr som kravler opp på oss! Det er hundeeiernes ansvar å passe på at hunden er i bånd! Hvis en hund angriper mitt barn så angriper jeg hundeeieren. Anonymkode: 5e2c2...158
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #18 Skrevet 13. desember 2015 Har ikke hund selv men vil heller ha 10 hunder som løper fritt enn de jævla syklistene og joggerne som tror de eier hele jævla fortauet.Anonymkode: 53827...d8cDenne tråden handler om de gående som føler seg utsatt for hunder som løper fritt omkring. Vi har 2 barn under skolealder og begge har stadig vekk fått hunder løpende etter seg. Jeg og barnets far har kjeftet ned mang en hundeeier: det er hundeeierens ansvar å sørge for at hunden deres ikke angriper barn!Har inntrykk av hundeeiere som skikkelig Low Life People. Anonymkode: 5e2c2...158
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #19 Skrevet 13. desember 2015 Hva er det med sure joggere og syklister? Det er klart hunden ikke får noe særlig ut av turen dersom den skal holdes på 10 cm med bånd. Det blir ikke mye mosjon ut av det. Men dessverre er realiteten den at jeg må se meg over skulderen hver gang jeg går tur med hunden, for å se om de kommer en hissig jogger eller en syklist i rasende fart som kan drepe hunden min i deres higen etter å ikke stoppe treningsøkten i skarve fem sekunder. Enten det, eller så må jeg holde hunden på så kort bånd at den nærmest ikke når bakken. Eventuelt får jeg bære hunden på tur, slik at joggere ikke blir furtne. Anonymkode: d0d89...6bbHva er det du innbiller deg? Det er hundeeierens ansvar at hunden ikke overfaller eller løper bort til andre mennesker. Andre menneskmer skal ikke gå i offentligheten i frykt for hunder fordi hunden skal få gå uten bånd! Politiet har fått inn en del anmeldelser av hundeeiere grunnet dette. Våre barn skal ikke lide fordi din hund skal få løpe rundt i parken. Det er ditt ansvar å passe på! Anonymkode: 5e2c2...158
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #20 Skrevet 13. desember 2015 Jeg er selv hundeeier, og er enig i at hunder bør holdes i bånd der det ferdes folk. Det hjelper lite hvor "snill" hunden din er, jeg har også hund og hun kan lett være det motsatte av snill når fremmede hunder løper bort til henne. Anonymkode: 0e2ea...bab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå