Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

typ sydenferie, eller må du feire hele jula hjemme?

Anonymkode: 0b0dd...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må feire hjemme? Er vel valgfritt det.. Skjønte ikke helt spørsmålet.

Anonymkode: 07f3b...1bf

Skrevet

"Typ sydenferie" kunne jeg ikke ha reist på noen dag i året, men jeg må ikke feire jul i Norge. 26. desember er jo dessuten mye av julefeiringen unnagjort.

• Liker 2
Skrevet

Sydenferie ville jeg aldri reist på. Jeg har flere ganger reist i romjulen, men da til steder med julestemning, julemarkeder etc. Altså som en fortsettelse på julefeiringen. Selve julaften vil jeg feire hjemme.

Anonymkode: e0ed0...774

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne ha reist på ferie 26 desember, men en typisk sydentur høres ikke fristende ut da. Måtte ha vært noe annet. Men jeg ville ikke har reist før.

Anonymkode: 768dd...f54

Skrevet

Jeg reiste 18 desember for et bryllup i fjor, hadde sikkert gjort det igjen (men helt ikke to år på rappen)

Anonymkode: f8064...f77

Skrevet

Ja gjerne en tur til syden :D

Anonymkode: 159d4...a30

Skrevet

Jeg kunne godt ha reist på "sydentur" den 26. dersom jeg hadde vært hjemme igjen til nyttårsaften. 

Skrevet

Nei, jula (og nyttår med) feirer jeg hjemme :)

Skrevet

26. desember kunne jeg reist, det er julaften som er viktigst for meg. :)

Skrevet

Har reist til utlandet den 26. desember flere ganger. Det har ikke vært "syden" da jeg ikke er noen storfan. 

Skrevet

Hva er typ sydenferie?

Anonymkode: e57d1...ebe

Skrevet

Jeg kunne gjerne dratt til varmere strøk i romjula, så lenge jeg får julaften og nyttårsaften sammen med familie og venner. I år skal jeg for første gang reise bort i romjula, det blir en eller annen storby i Europa sammen med kjæresten. Gleder meg, for dagene i romjula blir fort litt ensformige og kjedelige. 

Skrevet

Ja, har flere ganger reist til Asia i romjula. 

Anonymkode: ab1df...db4

Skrevet

Ja, jeg kunne fint funnet på å reise fra hele jula. Men jeg har barn (tenåring), og så lenge sønnen min setter pris på å feire julen med mor, så får han få den tradisjonelle julefeiringen. Kanskje jeg senere, når han blir voksen eller eldre, kan erklære heimen for julefri sone og bare stikke av på en ferietur. Hvis jeg har noen å reise med da, selvsagt, noe som ikke er sikkert, siden jeg ligger i skilsmisse for tiden :P

Å reise 26/12 hadde ikke gjort meg noe. Da er jo julaften i boks, så to dager etterpå hadde jeg ihvertfall gjerne dratt.

Anonymkode: b39e9...fb4

Skrevet

Nei, jeg elsker hele den norske julen, inkludert romjul og nyttår. Jeg er en sånn som baker, vasker, styrer og ordner noe veldig før jul, og synes det er helt herlig å nyte romjulen med god mat, venner og familie, tid med barna eller en god bok, uten stress og mas. Elsker den tiden, og ville ikke vært den foruten!

Skrevet (endret)

Ja, så lenge jeg får julaften "hjemme" så er ikke romjulen eller nyttårsaften så viktig. Men hvis jeg kunne valgt et annet tidspunkt, så hadde jeg gjort det. 

Endret av Nori
Skrevet

Hadde det ikke vært for turnusarbeid, hadde jeg glatt reist bort hver eneste jul! Jeg mistrives i mørketida og synes jula har endret seg til å bli et kjøpemas uten like. Kunne helst reist til sydligere strøk i hele november, desember og januar. Men i februar blir det sol og skiføre, så da blir humøret mitt bedre :-)

Anonymkode: 59dfc...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...