Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma er så snill at hun fortsatt lager adventskalender til meg. tenkte jeg skulle lage en kalender til kjæresten også.

Skal du ha kalender? eventuelt lage til noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig lyst på kalender, men det kan jeg vel drømme om.. Altså.. Andre variasjoner fra sjokoladekalendere i alle former og farger! ;)

Hvis jeg får tid/råd får jeg se om det blir kalender til samboeren. Han har fått av meg, to ganger før, men i fjor ble det bare julestrømpe! Hehe

Skrevet

Jeg har planer om å tvinge mammaen min til å lage kalender i år (hun har hatt lang pause nå!). :sjarmor:

Skrevet

Nei, i såfall bare idrettslaget sitt (eller noe liknende som kommer på døra..).

Skrevet

Jeg skal selv lage en til min datter på 4 og ett halvt, så er spørsmålet om 14-åringen og 12-åringen skal få noe litt enklere....?

Selv fikk jeg en gang en "slags" kalender av min mann - en bærepose full av 24 småpakker (nåvel, han handlet vel fire-fem sånn på tampen og la oppi) og jeg fikk velge en hver dag! Han hadde kjøpt omlag 20 på Nektar (småsåper, badeskum, shampoo, kremer o.l. - og fått samtlige pakket inn av ekspeditrisen!) og noe ekstra fint 23. og 24. desember... DET VAR HELT TOPP!

Men tviler på at noe tilsvarende vil skje i år i alle fall... :-?

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg lager vel hjemmelaget kalender til datteren på tre, som jeg gjorde i fjor. Ikke veldig omfattende greier, men litt til hver dag.

Skrevet

Ja, jeg skal ha kalender i år. Vet ikke hvilken, får se hvilke som finnes, men det blir en med noe spiselig i, og mye bedre enn 10 kronerskalenderene fra Rema/Rimi. Jeg fikk hjemmelaget kalender da jeg bodde hjemme, hvert år fra vi var små og helt til jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19. Det var alltid stas. Pleier ofte å lage hjemmelaget kalender til samboeren min, ikke lett å finne 24 gaver innenfor en rimelig prisklasse. Pleier å ha Flax-kalender også, man vet jo aldri, kanskje blir jeg litt rikere til jul? :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal ikke ha kalender i år nei.

Synes ikke noe om å spise godter hver dag. og ikke trenger jeg en hel masse dilldall heller.

Skrevet

Mannen og jeg har pleid å dele min kalender fra jeg var liten. Kjøper 12 pakker hver og pakker opp annenhver dag! Regner med vi skal gjøre det i år også..

Skrevet

Ja, jeg skal ha i år, en med god sjokolade. Driver å broderer en ordentlig pakkekalender (eneste som jeg synes er fint som brodert er julekalender) med tanke på fremtidige barn. Har selvfølgelig valgt den største de hadde på panduro, så har brukt to år nå :ler: Er halvferdig.

Skrevet

Jeg og alle barna har kalendere mamma har brodert.

Men min har ikke vært bruk i de siste årene nei..

Skrevet

Jeg lager pakkekalender til begge ungene mine. Bruker en stor picknik-kurv som jeg fyller med 48 pakker pakket inn med likt papir med røde silkebånd som jeg henger over kanten av kurven med hver sine fargede (røde og grønne) "papp-kort" som jeg har klippet etter en stor kopp, og som er nummeret fra 1-24.

Prøver å ikke kjøpe så altfor dyre pakker... men havner nok tilslutt på ca. 1.000.- til hver.. men da får de ting de trenger, undertøy, sokker, luer, votter... og leker som jeg vet de vil like og som ikke ligger slengt i et hjørne samme kveld. Får ikke godterier, for de får vanligvis en slik REMA sjokolade-kalender fra min mamma også.

Jeg elsker julen og dette er en fin måte å telle ned på synes jeg...

Skrevet
Nei, i såfall bare idrettslaget sitt (eller noe liknende som kommer på døra..).

Hmmm, kanskje jeg allikavel skal lage en liten kalender til mannen, med smågaver som gitarplektere, tegneseriehefte, goderi osv... ???? Ble litt inspirert av hvor flinke mange av dere er.

Skrevet

Det blir kalender i år også...i fjor kjøpte jeg og samboeren 24 pakker hver, men i år tror jeg vi holder oss til 12 og åpner annenhver dag...Da blir det enklere for samboern å finne på gaver også...merket at han hadde slitt litt i fjor da jeg noen dager fikk ting som makrell i tomat, en mandarin, lighter... :ler:

Skrevet

Mannen og jeg har den tradisjonen ja. Vi deler en kalender og åpner annenhver dag

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg skal ikke ha, men skulle gjerne ha laget til barna.

Skrevet

For 2 år siden lagde jeg en kalender selv. Gikk til hobbybutikk og kjøpte det jeg trengte, strie, filt, ringer osv. og lagde en selv ut fra egen fantasi. Det var veldig morsomt og anbefales. Den ser skikkelig hjemmesnekra ut og det er jo sjarmerende syns jeg.

Samboeren min og meg kjøper 12 gaver hver og åpner annenhver dag. Det har lett for å bli endel godterier men jeg prøver også å finne på småting han kan ha bruk for, f.eks. barberblader osv.

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal lage til mannen i år også.

Pleier å gjøre det hver jul, egentlig...

Håper at mannen lager en til meg også da :roll:

Skrevet

Tror jeg får en av mamma i år og.

Den er så koselig, hver dag får jeg konvolutt med et lite dikt, et ordtak etc. i. Noen ganger også en liten ting, sokker, kinobilett, osv.

Skrevet

Skal kjøpe en flax-kalender, og så kjøper jeg en sånn kalender som et lag/foreninger selger for å ha på jobb.

Hvis jeg blir skikkelig godtesnål, så blir det vel også en sjokoladekalender fra rema også. :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...