Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Jeg lurer på om noen vet en god og rimelig julegaver? 
Har sånn der 1000 kr for de neste seks ukene etter regninger. 
Har leie og slikt, og får ikke akkurat mye i hjelp av nav (dessverre problemer med helsen gjør det vanskelig å skaffe seg jobb). :(
Må sette av cirka alle pengene jeg får til leien min og regninger og sitter da med 1000 kr cirka om ikke jeg må betale andre regninger også (håper de endrer det, da de ignorerte info jeg la ved om ekstra regninger + at leien økte. Håper jeg vil få en jobb til neste år så jeg slipper dette kaoset konstant...). 
Har mat, så det går bra sånn sett, (brukte den første utbetalingen min i desember på mat og forje leie), men trenger tips til rimeligst mulig julegave. Er lei materialismen og vil helst lage noe enkelt og rimelig. Noen som har en idee som ikke vil gå for mye ut over et stramt budsjett? 
I fjor laget jeg sjokolade, men det var ganske dyrt. >_<
Tenkte noe allergivennlige cookies kanskje. Så kanskje noen har oppskrifter? :)

Så enkelt som mulig? Hjelp? >_<
Er ikke mer dramatisk en at jeg vil ha enkle oppskrifter. Har glutenfri mel i store doser og sukerin sukker. :)
Kan ta meg råd til sjokoladeknapper/sjokoladeplater og annet, men har det meste jeg trenger. :) 
Vil lage noe alle kan spise trygt fra. :) 

Håper noen har enkle løsninger og kan hjelpe meg. 
Hadde vært hyggelig med tips. :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt det du spør om, men er den økningen i leia lovlig? Det er jo lover som regulerer dette, og mange utleiere tar seg friheter. 

Har dessverre ingen oppskrifter, men med denne matvarepriskrigen som pågår vil det kanskje være rimelig å lage med sirup? Sirup kostet 2 kroner eller deromring sist jeg sjekket. Jeg har sett en oppskrift på det men husker dessverre ikke hvor.

Anonymkode: b0daf...90e

• Liker 2
Skrevet

aiai... KARAMELLER med sirup skulle det stå. Lage karameller av sirup. Beklager, er trøtt.

• Liker 2
Skrevet

Brente mandler? Jeg får hver jul av en god venninne. Hun kjøper billige glass med lokk på Nille og/eller Ikea. Og fyller på med supergode brente mandler. 

Anonymkode: e33b0...5d4

• Liker 3
Skrevet

Kommer bare på fløtekarameller og brente mandler, men i stedenfor å kjøpe krukker kan du kjøpe cellofanposer på søstrene grene :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg lagde glass med de tørre ingrediensene til Brownies, lag på lag. Stilig og billig😃 

• Liker 1
Skrevet

På søstrene Grene har de store og fine glass med tett lokk (17 kroner) og mini-marshmallowes (19 kroner). Eventuelt med et bånd rundt blir dette en veldig koselig julegave å få, og koster kun 36 kroner per gave! Om du ønsker å spe på, kan en legge ved noen poser med 1-2-3 kakao pulver og/eller sjokolade. Det får mine til jul i år ;) 

Anonymkode: 10172...2a3

• Liker 4
Skrevet

Ikke helt det du spør om, men er den økningen i leia lovlig? Det er jo lover som regulerer dette, og mange utleiere tar seg friheter. 

Har dessverre ingen oppskrifter, men med denne matvarepriskrigen som pågår vil det kanskje være rimelig å lage med sirup? Sirup kostet 2 kroner eller deromring sist jeg sjekket. Jeg har sett en oppskrift på det men husker dessverre ikke hvor.

Vet ikke. Sist gang det var økning i leien fikk jeg beskjed tre månder i forveien. Skjedde ikke denne gangen. :/

Skrevet

aiai... KARAMELLER med sirup skulle det stå. Lage karameller av sirup. Beklager, er trøtt.

Går bra. :)

Skrevet

På søstrene Grene har de store og fine glass med tett lokk (17 kroner) og mini-marshmallowes (19 kroner). Eventuelt med et bånd rundt blir dette en veldig koselig julegave å få, og koster kun 36 kroner per gave! Om du ønsker å spe på, kan en legge ved noen poser med 1-2-3 kakao pulver og/eller sjokolade. Det får mine til jul i år ;) 

Får sjekke det ut. :) 
Men vet ikke egentlig om jeg kan bruke så mye penger. >_<

Må ha penger til uforutsette hendelser eller om jeg får lite grønnsaker (må ha grønt for). o.o

Skrevet

Kanskje du bare skal legge inn årene når det kommer til julegaver i år?

Skrevet

Får sjekke det ut. :) 
Men vet ikke egentlig om jeg kan bruke så mye penger. >_<

Må ha penger til uforutsette hendelser eller om jeg får lite grønnsaker (må ha grønt for). o.o

Det er forferdelig at det blir slik i jula. Merker selv pengene går, selv om jeg tenker økonomisk. Tre gaver igjen, og føler det egentlig litt flaut å være fattigmann. Min bror er 15 og kjøper gaver til 200-400 per person (fordi han jobber mye utenom skole) og hva får han tilbake fra voksen søsken?? Aner ikke hva jeg skal gi han... :( 

SÅ glass med mini-marshmallowes er det rimeligste tipset jeg har kommet på i år :P

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvor mye er leien satt opp, og hvor lenge er det siden sist det skjedde? Leier du av et privatperson eller kommunen? Det finnes regler for hvor mye husleie kan settes opp og hvor ofte, kanskje dette kan hjelpe deg. 

Angående julegaver; Lag pepperkaker, kokosmakroner, brente mandler, karameller, pikekyss eller lignende. Hadde du bodd i nærheten av meg(Akershus) kunne jeg gitt deg noen egg også(vi har høner), men egg er ikke så lett å sende i posten ;)

Marsipankuler/figurer kan du også lage, med eller uten sjokolade. Marsipan er veldig billig i mange butikker nå (ca. 1 kroner for 500 gram). 

Endret av Rosaboble15
Glemte noe.
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Hjemmelaget granola er noe jeg hadde satt pris på å få. Og hjemmebakte knekkebrød...  (men forskjellige frø o.l. er jo ikke gratis, så det spørs jo på hva du har i skapet fra før). http://trinesmatblogg.no/2012/05/21/hjemmelaget-granola-frokostfavoritten/

Vi gir hverandre ofte brukte bøker i min familie. Mye leser man jo bare en gang uansett, og en bok blir jo ikke utslitt. :) Kanskje du har noen perler i bokhylla, som noen andre kan få glede av? Gavekort på tjenester er heller ikke dumt.

Når det er sagt, så synes jeg egentlig at du burde droppe julegaver når økonomien er såpass stram... men det var jo ikke det du spurte om.

Endret av kanelsnurr
  • Liker 3
Skrevet

I disse priskrig tidene finnes det jo muligheter. En rull med marsipan koster 1 kr, kokesjokolade 6-7 kr. Her finnes det jo muligheter. Du kan lage marsipan kuler med konditorifarge, det blir jo kjempelekkert. Eller lag kuler og dypp dem i kokesjokolade, melis, kakao osv.

Her kan du lage mye godt billig og gi bort :-)

Anonymkode: f11a1...478

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg vært en av dem du ønsker å gi julegave så ville den største gaven jeg kunne fått vært en laaang, varm klem og vissheten om at du ikke hadde brukt penger på meg i år.

- og så var det ikke det du spurte om, så gavekort på tjenester er gull verd ! Noe så vidunderlig som å få barnevakt, pass av katt, vanning av blomster, - noe slikt når jeg er borte mer enn en natt hadde vært vidunderlig !

Du har ikke mer enn du trenger, kjære TS

Når det gjelder å lage/bake noe så er havreflarn og  havremakroner alltid digg å få.

Jeg erdessverre redd for at dersom de skal gå i kategorien glutenfrieså holder det ikke med vanlige havregryn. Tenker på det siden glutenfrie havregryn er omtrent dobbel pris av de vanlige.

• Liker 1
Skrevet

Går muligens for karamell. Vil prøve å lage det (selv om jeg er elendig på sånt). >_<
Sukker er i alle fall rimelig. :)
I verstefall kan jeg prøve å lage cookies, men tørre cookies er skummelt. >_<
Marshmallows er dyrt. o_o
Siden jeg bor unna familie kan jeg ikke akkurat gi lapper heler med tjenester. :/ 
Kanskje smelte sjokolade? Hvor selger de sjokolade for 6-7 kr? o_o
Jeg er redd for å lage sånt som knekkebrød, jeg aner rett og slett ikke hvordan det skal være. Risiko jobb. >_<
Marsipan... jeg aner virkelig ikke hva man gjør med marsipan o_o
Hvordan former man marsipan? 

Har kjøpt sukker, mangler bare fløte, så vil først prøve meg på karamell (vet ikke om sukkerin sukker reagerer som vanlig sukker så tenkte tryggest med vanlig sukker som også er det billigste). 
Om jeg finner rimelig sjokolade vil jeg kanskje prøve å dype dem i det? >_<
Har hvitt sjokolade fra før, men vet ikke helt hvordan det ville vært. 
Ville egentlig lage noe sunnere, men blir umulig med pengene jeg har. :(
Hvis jeg klarer å svi sukkeret (jeg har gjort det alle ganger jeg har prøvd på noe sånt), så er kanskje beste mulighet pepperkaker? Tror ikke ingredienser er for dyrt til det og har kanskje det meste ^_^
Har faktisk laget pepperkaker før også, så jeg kan jo ikke feile da? Kan jeg... o_o

Plan A: Karamell muligens dypet i sjokolade
Plan B: Pepperkaker
Plan C, en marshmallow pakket pent inn? o.O

(leien er indeksregulert. De har egentlig ikke gått så høyt opp som de kunne. Jeg bare fikk ikke med meg den lille skriften med økningen i posten. de gikk bare opp hundre og femti, men kunne gått opp 150 kr mer ifølge indeksmåleren så... jeg bor hos en hyggelig leietakker.) >_<

Skrevet

Kiwi har jo sirup til kr 1 om dagen, så da blir det jo billig å lage karameller! :essen2:

Anonymkode: 4fc39...7f9

• Liker 2
Skrevet

Skaff noen varer fra Priskrigen i butikkene, og gi matgaver i år! :)

En 850-grams edamerost (til 30,- pr kg på Kiwi), er jo en flott gave i seg selv, dersom du har kjøleskap-plass å lagre i

Anonymkode: 4fc39...7f9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...