Gå til innhold

Fy faen så dyrt det har blitt i Oslo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten 10 millioner for dette gamle trehuset!

http://www.privatmegleren.no/stadion/167150047/telthusbakken-sjarmerende-utradisjonell-enebolig-i-rolig-gate-midt-i-byen-unik-mulighet-for-noe-helt-spesielt

Stakkars ungdom som skal inn på boligmarkedet nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med min datter. Anbefale henne å vente? For nå er arbeidsledigheten på vei opp. Det må da gi lavere priser?

Anonymkode: 94e76...6c4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er telthusbakken litt spesielt da. Hus i den gata selges veldig sjeldent, men er ekstremt ettertraktet. Kan ikke sammenlignes med resten av Oslo.

Anonymkode: 1c6e6...88e

• Liker 22
Skrevet

Nå behøver vel ikke nyetablerte akkurat å kjøpe bolig i Telthusbakken, da...

Anonymkode: 4972d...51d

• Liker 8
Skrevet

Tviler på at det hjelper å vente. Men ja, i de mest ettertraktede bydelene må man fort ut med over 2.000.000,- for under 30kvm.

Med gjennomsnittslønn og studielån kan man se langt etter disse leilighetene.

Anonymkode: cb402...47f

Skrevet

Hvis du og din datter forventer at førstegangskjøpet skal være en enebolig i et spesielt strøk i sentrale deler av Oslo, ja da er det gjerne dere som må realitetsorienteres en god del. 

Anonymkode: 82a7d...047

• Liker 22
Skrevet

Nå er telthusbakken litt spesielt da. Hus i den gata selges veldig sjeldent, men er ekstremt ettertraktet. Kan ikke sammenlignes med resten av Oslo.

Hva er så bra med den gata? 

Skrevet

Hvis du og din datter forventer at førstegangskjøpet skal være en enebolig i et spesielt strøk i sentrale deler av Oslo, ja da er det gjerne dere som må realitetsorienteres en god del. 

Anonymkode: 82a7d...047

Min datter fortjener det beste. I hvert fall mer enn 30 kvm. 

Skrevet

Ja, da er det jaggu meg bare å begynne å spare, mor, for skal hun ha seg en leilighet til 2,6 mill (som er helt vanlig for en 2-roms med litt størrelse), må hun ha minimum 390.000,- i egenkapital og tjene 465.000,- i året i følge Nordeas lånekalkulator.

Anonymkode: cb402...47f

• Liker 6
Skrevet

Vel, for oss vanlige dødelige så er det slik at vi kanskje må "ta til takke" med en leilighet på 30 kvm før man kan komme seg videre og kjøpe noe større. Det var sånn jeg fikk råd til leilighet på 85 kvm i Oslo. Et sted må man begynne.

Og Telthusbakken er jo veldig spesielt, det er ikke akkurat der jeg ville sett for meg et førstegangskjøp, med mindre jeg var rik og fikk mye hjelp fra mamma og pappa.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 9
Skrevet

Hva er så bra med den gata? 

Om den er bra er vel veldig subjektivt, men ingen tvil om at husene der er ettertrakta. Det er gammel trehusbebyggelse, og atpåtil eneboliger midt i Oslo sentrum. Og til tross for at det er midt i sentrum så ligger det ganske skjermet fra bråk. Det er også parsellhager rett utenfor døren, noe som gjør det grønt og pent.

Det er vel et av de stedene i Oslo som kan kalles en perle. For en førstegangskjøper som dattern din så er det vel mer realistisk å se etter en ettroms rundt ring 2 eller 3 på østkanten. Det finnes masse bra der også :)

• Liker 4
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

9.500.000!? Er du seriøs eller leser jeg helt feil? Verken huset eller området er jo fint hva søren? Området jeg bor (riktignok ikke i Oslo) er kjempe fint, med natur, vanndammer, golfbane, turløyper, kjøpesenter, skoler og hele pakka i ett område, og her er det jo ikke i nærheten så dyrt... Er det bare fordi Oslo er hovedstaden det er så sinnssykt dyrt?

Skrevet

Er det bare fordi Oslo er hovedstaden det er så sinnssykt dyrt?

Det er fordi jobbene er i Oslo, og da flytter folk til Oslo, og da går prisene opp, opp, opp

• Liker 5
Skrevet (endret)

9.500.000!? Er du seriøs eller leser jeg helt feil? Verken huset eller området er jo fint hva søren? Området jeg bor (riktignok ikke i Oslo) er kjempe fint, med natur, vanndammer, golfbane, turløyper, kjøpesenter, skoler og hele pakka i ett område, og her er det jo ikke i nærheten så dyrt... Er det bare fordi Oslo er hovedstaden det er så sinnssykt dyrt?

Det er nok først og fremst området som gjør prisen. Så handler det jo mye om hvor det er flest jobber, det bygges for lite i Oslo til å møte etterspørselen osv. For ja, det sinnsykt dyrt, men det er faktisk et kjempefint område og jeg vil si at dette er en av flere perler i Oslo. Her kunne jeg selv tenkt meg å bo, hadde det ikke vært for boligprisene.

Forøvrig bor jeg også i et område her i Oslo hvor det langt i fra er så dyrt, det er mye natur, rett ved siden av marka med sine turløyper, skiløyer, vanndammer, i tillegg til t-bane, skoler, kjøpesentre, golfbane osv. Problemet er at mange vil bo i sentrum og dette presser prisene opp. For de av oss som bor helt fint i øst kan finne boliger som er lang lavere i pris. ;)

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Skrevet

For nå er arbeidsledigheten på vei opp. Det må da gi lavere priser?

Helt klart. Når ambisiøse klatrere får realitetenes arbeidsløshet rett i fjeset og må panikkselge for å kvitte seg med mesteparten av gjelda, vil prisene normaliseres, til en viss grad. Men så billige som boligene var før, vil  vi ikke oppleve igjen, for myndighetene har bestemt at hus for ettertiden skal bygges mye kostbarere.

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Det er nok først og fremst området som gjør prisen. Så handler det jo mye om hvor det er flest jobber, det bygges for lite i Oslo til å møte etterspørselen osv. For ja, det sinnsykt dyrt, men det er faktisk et kjempefint område og jeg vil si at dette er en av flere perler i Oslo. Her kunne jeg selv tenkt meg å bo, hadde det ikke vært for boligprisene.

Forøvrig bor jeg også i et område her i Oslo hvor det langt i fra er så dyrt, det er mye natur, rett ved siden av marka med sine turløyper, skiløyer, vanndammer, i tillegg til t-bane, skoler, kjøpesentre, golfbane osv. Problemet er at mange vil bo i sentrum og dette presser prisene opp. For de av oss som bor helt fint i øst kan finne boliger som er lang lavere i pris. ;)

Skjønner meg ærlig talt ikke på folk som er villige til å bo i senter i halvparten så fine hus som litt lenger bort fra senter, hvor husa er mye finere (har sett noen områder selv). Men det kommer vel an på jobb, familie, penger og hva man foretrekker, jeg liker mer litt avslappa forhold hvor det ikke er like mye stress som i byen, så ja, smak og behag.

Takk for svar og oppklaring hvertfall :)

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

http://www.privatmegleren.no/stadion/167150047/telthusbakken-sjarmerende-utradisjonell-enebolig-i-rolig-gate-midt-i-byen-unik-mulighet-for-noe-helt-spesielt

Stakkars ungdom som skal inn på boligmarkedet nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med min datter. Anbefale henne å vente? For nå er arbeidsledigheten på vei opp. Det må da gi lavere priser?

Velkommen til hovedstaden.

Området og adresse presser mange steder prisene opp. 

Endret av Steve Rogers
Skrevet

Trehus? Det er et murhus. 

Gjest Badebuksa
Skrevet

ja.. Du får begynne og spare til henne. Bsu? 

Skrevet

Lavere priser utenfor Oslo ja kanskje, men all den tid "alle" vil bo i Oslo syntes det nok ikke på prisene i Oslo.

• Liker 1
Skrevet

Ja, Telthusbakken er helt spesiell. Jeg kjente en som vokste opp der. Tragisk nok brant huset ned for noen år siden.

Anonymkode: b6a35...e20

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...