Gå til innhold

Hjelp! Trygg og god håndkrem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en håndkrem som er trygg? Uten parabener, trikloksan, parfyme, mineraloljer, alkohol og andre skumle saker. Prøver å finne en men alle inneholder minst 1 av disse tingene jeg ikke vil ha i. Blir så forvirret av dette her! Vil gjerne ha en krem som er litt fet.

Anonymkode: 4d853...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet om en håndkrem som er trygg? Uten parabener, trikloksan, parfyme, mineraloljer, alkohol og andre skumle saker. Prøver å finne en men alle inneholder minst 1 av disse tingene jeg ikke vil ha i. Blir så forvirret av dette her! Vil gjerne ha en krem som er litt fet.

Anonymkode: 4d853...620

Spør på apotek

Det finnes en håndkrem med karbamid på Boots apotek, som er svært god (den er uten ditt og datt)

Ellers er jeg svært fornøyd med Eucerin dry skin

Anonymkode: 257b2...8fe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...
AnonymBruker

Dytter opp denne da jeg lurer på det samme.

Anonymkode: c16f0...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Csoap sin håndkrem. Den er kjempegod! Ellers anbefaler jeg å prøve Vossabia sine fuktighetskremer.

Anonymkode: e787d...548

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alkohol er ikke farlig. Noen alkoholtyper gjør at de andre ingrediensene trenger lettere ned i huden

Anonymkode: 94dcd...0a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det finnes mange gode, men om du ikke vil ha med alkohol i så tror jeg ikke du har mye å velge mellom. Csoaps og Vossabia er begge gode og naturlige alternativer, men Csoaps har alkohol i seg og Vossabia har parfyme (eterisk rose og lavendel).

Kanskje du må google litt rundt og begynne å lage din egen håndkrem?

Anonymkode: bf7b0...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det finnes mange gode, men om du ikke vil ha med alkohol i så tror jeg ikke du har mye å velge mellom. Csoaps og Vossabia er begge gode og naturlige alternativer, men Csoaps har alkohol i seg og Vossabia har parfyme (eterisk rose og lavendel).

Kanskje du må google litt rundt og begynne å lage din egen håndkrem?

Anonymkode: bf7b0...6bb

Man må skille mellom såkalte flyktige/enkle alkoholer (sprit), som kan virke uttørkende og irriterende på huden, og fettalkoholer.  Sistnevnte bidrar til å gi produkter tykkere og mer kremaktig konsistens, gir huden fukt og fungerer som emulgatorer, dvs. at de bidrar til at olje og vann kan blandes. Fettalkoholer er i prinsippet verken irriterende eller poretilstoppende, men dersom man har svært sensitiv eller fet/uren hud, kan man være oppmerksom på om produktene man bruker, inneholder disse.

Enkle alkoholder omfatter:

• Alcohol Denat
  • Benzyl Alcohol
  • Ethanol
  • Ethyl Alcohol
  • Isopropyl Alchol
  • Methanol
  • SD Alcohol

Mens fettalkoholer er:

• Cetearyl Alchol
  • Cetyl Alcohol
  • Isostearyl Alcohol
  • Myristyl Alcohol
  • Stearyl Alcohol
  • Butylene Glycol
  • Propanediol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

änglamark håndkrem har bestått den strenge testen for å bli Svanemerket i hvert fall :)

Anonymkode: 2aeb8...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker enten ringblomstsalve fra Vossabia eller økologisk kokosolje. Helt giftfritt. Har det i nattborskuffa og smører inn hender og ansikt på kvelden. Våkner med myk hud.

Anonymkode: 8297e...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...