Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er det noen her som vet hvilke opptakskrav som stilles for å komme inn på fysioterapi-utdanning? Har prøvd å søke på skolens nettsider (HiST/NTNU), men finner ingenting. Er det noen spesielle fag, feks. realfag, man må ha? 

Anonymkode: 96dd1...551

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generell studiekompetanse trengs bare, som du ville sett om du googlet. 

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/fysioterapeut

Anonymkode: 79353...99d

Skrevet

Generell studiekompetanse trengs bare, som du ville sett om du googlet. 

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/fysioterapeut

Anonymkode: 79353...99d

Okei, men jeg ble bare usikker når jeg ikke fant noe om det på nettsiden :) 

Ser at det er veldig høye poenggrenser for fysioterapi. I Trondheim var det 56.1 i ordinærkvoten i 2015. I 2016 kommer jeg til ta å ha 58 konkurransepoeng. Er det stor sjanse for at jeg kommer inn da tror du/dere, eller bør jeg ta fag fra videregående for å forbedre snittet før jeg søker? 

Skrevet

Okei, men jeg ble bare usikker når jeg ikke fant noe om det på nettsiden :) 

Ser at det er veldig høye poenggrenser for fysioterapi. I Trondheim var det 56.1 i ordinærkvoten i 2015. I 2016 kommer jeg til ta å ha 58 konkurransepoeng. Er det stor sjanse for at jeg kommer inn da tror du/dere, eller bør jeg ta fag fra videregående for å forbedre snittet før jeg søker? 

Og en ting til: Man trenger ikke feks. kjemi og fysikk for å klare seg gjennom fysioterapi-utdanningen? 

• 2 måneder senere...
Skrevet

Nei, man trenger ikke fysikk og kjemi for å klare utdanningen :) Det eneste du trenger er generell studiekompetanse.. og et relativt høyt snitt :P 

Anonymkode: 2ab27...2d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...