AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Jeg er sykemeldt etter operasjon hvor jeg fjernet eggleder pga exu. Nå er det julebord i helgen og jeg vurderer å reise. Kun være med på middagen og litt til hvis jeg orker. Har mye smerter og får ikke løfte noe, har en tung jobb så er derfor sykemeldt i flere uker. Hva skal jeg gjøre? Bør jeg droppe det? Redd for hva kollegaene tenker om å møte på slik når man er sykemeldt.. Jeg er veldig åpen for folk hva som har skjedd.. Men er ikke ute etter at folk skal synes synd på meg.. Vil bare prøve å komme meg videre.. Anonymkode: dfe36...0db
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Det kommer vel helt an på om du har lyst eller ikke? Tror kolleger har forståelse for at du står over, men sikkert synes det er hyggelig hvis du kommer Anonymkode: 41b68...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Har litt lyst da jeg gjerne vil føle en normal hverdag etter en tung psykisk tid, så vel som fysisk.. Har bare vært sykemeldt en uke å får ikke lov å jobbe igjen på flere uker.. Er bare redd folk kommer til å baksnakke om at jeg møter opp når jeg ikke klarer å jobbe.. Men mulig det bare er i mitt hode Anonymkode: dfe36...0db
Jerry Lee Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Sykmeldte bør/skal inkluderes i bedriftens sosiale ting. Dette fordi det blir å holde kontakten med kolleger, og det er lettere for den sykmeldte å komme tilbake på jobb. 7
Vattenflaska Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Har litt lyst da jeg gjerne vil føle en normal hverdag etter en tung psykisk tid, så vel som fysisk.. Har bare vært sykemeldt en uke å får ikke lov å jobbe igjen på flere uker.. Er bare redd folk kommer til å baksnakke om at jeg møter opp når jeg ikke klarer å jobbe.. Men mulig det bare er i mitt hode Anonymkode: dfe36...0dbFolk vet ikke hvorfor du er sykemeldt. Du kan jo si det til de kollegene du er komfortabel med, så slipper du å uroe deg for baksnakking. Det går som regel greit uansett Kos deg på julebord. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Tusen takk for oppmuntrende svar 😊 jeg bør kanskje vurdere å være med likevel.. 😊 hadde trengt å komme litt ut av "dette skjer ikke" boblen jeg føler jeg lever litt i.. 😅 Anonymkode: dfe36...0db 1
estrella Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Jeg hadde dratt. Og som kollega hadde jeg ikke reagert på at noen som var sykmeldt kom. Det er jo noe annet med en koselig kveld vs tung jobb. Folk flest skjønner jo at du er sykmeldt av en grunn, som ikke nødvendigvis stopper deg i å gjøre annet enn å ligge i senga flere uker. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Jeg hadde dratt. Og som kollega hadde jeg ikke reagert på at noen som var sykmeldt kom. Det er jo noe annet med en koselig kveld vs tung jobb. Folk flest skjønner jo at du er sykmeldt av en grunn, som ikke nødvendigvis stopper deg i å gjøre annet enn å ligge i senga flere uker. Sant nok 😊. Jeg velger å være åpen om hva som har skjedd, så forstår folk litt bedre 😊 Anonymkode: dfe36...0db
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 Er du ikke frisk nok til å gå på jobb, så går du heller ikke på julebord. Ikke gå og ødelegg stemningen for de andre som må syns synd på deg. Vi har en kollega som gjøre alt bortsett fra jobb og som er sykemeldt, men julebordet kom hun på. Så hun omtales til daglig, i lite fine ordelag. Hold deg hjemme. Anonymkode: 8a759...af4
Gjest morhjertegod Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Kom deg på Julebord, du har jo en veldig gyldig grunn til sykemelding. Det å sitte rolig ved et bor i sosialt lag, er noe helt annet en å dra på jobb. Her kan du dra hjem så fort du ikke orker med, og viktig å holde kontakten med jobben, nå som du er sykemeldt. Du trenger kanskje ikke danse på bordene, men det orker du jo ikke, så ser ikke noen grunn til at du ikke skal dra :o) På min jobb hadde ingen reagert, meg inkludert, kos deg masse.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Kom deg på Julebord, du har jo en veldig gyldig grunn til sykemelding. Det å sitte rolig ved et bor i sosialt lag, er noe helt annet en å dra på jobb. Her kan du dra hjem så fort du ikke orker med, og viktig å holde kontakten med jobben, nå som du er sykemeldt. Du trenger kanskje ikke danse på bordene, men det orker du jo ikke, så ser ikke noen grunn til at du ikke skal dra :o) På min jobb hadde ingen reagert, meg inkludert, kos deg masse.Takk, tror jeg skal prøve på det 😊 Anonymkode: dfe36...0db 1
Cata Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Gå på julebord, men enig i at du kan la noen få vite at grunnen til at du er sykemeldt er at du har hatt en operasjon og ikke får løfte. Det er litt forskjell på tunge løft på jobb og det å sitte i ro på et julebord. 3
Gjest Lalalala59 Skrevet 12. desember 2015 #13 Skrevet 12. desember 2015 Er du ikke frisk nok til å gå på jobb, så går du heller ikke på julebord. Ikke gå og ødelegg stemningen for de andre som må syns synd på deg. Vi har en kollega som gjøre alt bortsett fra jobb og som er sykemeldt, men julebordet kom hun på. Så hun omtales til daglig, i lite fine ordelag. Hold deg hjemme. Anonymkode: 8a759...af4Da er dere isåfall bare forferdelig slemme. Du kan aldri vite hvorfor noen er sykemeldt, og om det er psykisk eller fysisk. Det er bevist at det gjør det lettere å komme tilbake for sykemeldte hvis de inkluderes i de sosiale arrangementene jobben har. Sykemeldte må også leve selv om de ikke kan jobbe hver dag. Da jeg var sykemeldt måtte jeg fortsatt levere i barnehagen, handle inn matvarer og dra på trening. Ja, faktisk var det legens ordre at jeg skulle trene samtidig som jeg var sykemeldt. Hadde vel vært en snylter av systemet jeg da, hadde jeg jobbet på din arbeidsplass!
Eliza Doalot Skrevet 12. desember 2015 #14 Skrevet 12. desember 2015 Er du ikke frisk nok til å gå på jobb, så går du heller ikke på julebord. Ikke gå og ødelegg stemningen for de andre som må syns synd på deg. Vi har en kollega som gjøre alt bortsett fra jobb og som er sykemeldt, men julebordet kom hun på. Så hun omtales til daglig, i lite fine ordelag. Hold deg hjemme. Anonymkode: 8a759...af4Det er det dummeste jeg har lest i dag!Man går selvsagt ikke på julebord hvis man har vært hjemme med egenmelding eller dersom man er sykemeldt pga noe som krever at man hviler, men når sykemeldingsgrunnen er operasjon som ikke er kompatibel med jobben man skal utføre bør virkelig folk holde seg for gode for den type baksnakking! 2
Thorn Skrevet 12. desember 2015 #16 Skrevet 12. desember 2015 Jeg har vært sykemeldt i julebordstiden to ganger, ene gangen pga operasjon og andre gangen pga sykdom. Begge gangene tok kollegaer kontakt og spurte om de skulle skrive meg på julebordet, slik at jeg kunne være med om jeg følte meg i form til det når dagen kom. Jeg syns absolutt du skal gå om du har lyst og ork til det! 1
Jobbermedbarn Skrevet 12. desember 2015 #17 Skrevet 12. desember 2015 Dra på julebord og kos deg! Det er utrolig godt å snakke med gode kollegaer så får du tankene bort fra hva som har skjedd! Hos oss er i alle fall alle velkomne uansett! Det er jeg sikker på at du er også! Ønsker deg god bedring!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #18 Skrevet 12. desember 2015 Har litt lyst da jeg gjerne vil føle en normal hverdag etter en tung psykisk tid, så vel som fysisk.. Har bare vært sykemeldt en uke å får ikke lov å jobbe igjen på flere uker.. Er bare redd folk kommer til å baksnakke om at jeg møter opp når jeg ikke klarer å jobbe.. Men mulig det bare er i mitt hode Anonymkode: dfe36...0dbHåper du greier å legge bort slike tankerNår legen har sagt at du ikke får lov til å jobbe igjen på flere uker pga operasjonen, så er det jo bare slik.Ikke har du opplysningsplikt til kolleger eller sjef om grunnen til sykemeldingen heller. så det er opp til deg om du forteller Anonymkode: 197b5...e52 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #19 Skrevet 13. desember 2015 Var på julebord i helga og jeg er sykemeldt på grunn av kyssesyken😝 Var selvfølgelig edru og vi dro hjem i tolvtiden. Ikke noe problem, men jeg har vært åpen rundt hvorfor jeg er sykemeldt og møtte stor forståelse blandt mine kolleger Anonymkode: 21031...bb0
kaffemor Skrevet 13. desember 2015 #20 Skrevet 13. desember 2015 Er du ikke frisk nok til å gå på jobb, så går du heller ikke på julebord. Ikke gå og ødelegg stemningen for de andre som må syns synd på deg. Vi har en kollega som gjøre alt bortsett fra jobb og som er sykemeldt, men julebordet kom hun på. Så hun omtales til daglig, i lite fine ordelag. Hold deg hjemme. Anonymkode: 8a759...af4Jøss, for en kjip gjeng dere er da! Mange grunner til at folk er sykemeldte. Dra på julebord du TS Kos deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå