Berit Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Noen erfaringer og meninger om dette treningssenteret?Er det for alle, eller en bestemt målgruppe?Kan man trene der fordi man vil holde formen som den er og fordi det er gøy?Har forstått at det er lagt opp til veldig hard trening. Er det negativt å trene der hvis man ikke vil trene så hardt, eller ikke klarer den minste vekten de sier at du skal ha på vektene, eller løper saktere enn de anbefaler av kilometer i timen?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Jeg går der jevnlig.De sier at det eneste de forventer er at du gir ditt ytterste. Det er selvsagt ikke slik at de kjefter på deg om du velger lettere vekter eller løper saktere. Det hender jeg tar ett hakk lettere vekter enn de sier man skal dersom det er en muskelgruppe jeg vet er svak hos meg og jeg ikke vil klare. Jeg går derimot ikke langt under instruksjonene, kun f.eks. 12 når de sier 15. Mht. løping følger jeg deres råd, det gjør alle.Så svaret er at det er lagt opp til intensiv trening - dvs. du må ikke overholde vektklassene eller tempo om du ikke klarer. Men dersom man på generell basis "ikke vil trene så hardt" ville jeg valgt et annet sted. Det er en form for trening der det er "kvalitet over kvantitet", og da skal det være intenst. Anonymkode: 52a0f...50a
Berit Skrevet 11. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2015 Jeg går der jevnlig.De sier at det eneste de forventer er at du gir ditt ytterste. Det er selvsagt ikke slik at de kjefter på deg om du velger lettere vekter eller løper saktere. Det hender jeg tar ett hakk lettere vekter enn de sier man skal dersom det er en muskelgruppe jeg vet er svak hos meg og jeg ikke vil klare. Jeg går derimot ikke langt under instruksjonene, kun f.eks. 12 når de sier 15. Mht. løping følger jeg deres råd, det gjør alle.Så svaret er at det er lagt opp til intensiv trening - dvs. du må ikke overholde vektklassene eller tempo om du ikke klarer. Men dersom man på generell basis "ikke vil trene så hardt" ville jeg valgt et annet sted. Det er en form for trening der det er "kvalitet over kvantitet", og da skal det være intenst.Anonymkode: 52a0f...50aTakk for svar. Men hva hvis jeg ønsker å trene der, men jeg ønsker ikke å øke intensitet og styrke, altså jeg ønsker ikke å gi mitt ytterste?Har nemlig hatt en prøvetime der. Jeg synes treningen er supert lagt opp. Elsker variasjonen med tredemøllen i mellom øktene på gulvet. Men føler jeg har en annen filosofi enn det de har der. Jeg er opptatt av å helse og sunnhet som jeg mener at man oppnår best ved å lytte til kroppens signaler og følge dem. Det er positivt å presse seg til en viss grad, men ikke for mye. Jeg tror ikke kroppen har godt av det. Men selvfølgelig hvis man presser seg litt over lang tid, kan man godt øke fordi da er kroppen blitt sterkere. Men å presse seg så mye som jeg føler de forventer, tror jeg ikke er bra.På slutten skulle vi presse oss så hardt og gi alt vi hadde, for så å flate helt ut på kassen etterpå. Er det bra da? Jeg har lært at når man har trent hardt er dt vitig å gradvis trappe ned før man hviler.Jeg reagerte også på at treneren sa at nå trenger kroppen en kald proteinshake som de solgte. Jeg mener at etter en hard økt, og alltid, er det beste for kroppen å drikke noe kroppstemperert. Men jeg er kanskje litt for bokstavelig. For det smaker sikkert bedre med noe kaldt å drikke etter en treningsøkt, og da kan man jo si at kroppen trenger det, uten at kanskje det fysisk er det beste for kroppen.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Takk for svar. Men hva hvis jeg ønsker å trene der, men jeg ønsker ikke å øke intensitet og styrke, altså jeg ønsker ikke å gi mitt ytterste?Har nemlig hatt en prøvetime der. Jeg synes treningen er supert lagt opp. Elsker variasjonen med tredemøllen i mellom øktene på gulvet. Men føler jeg har en annen filosofi enn det de har der. Jeg er opptatt av å helse og sunnhet som jeg mener at man oppnår best ved å lytte til kroppens signaler og følge dem. Det er positivt å presse seg til en viss grad, men ikke for mye. Jeg tror ikke kroppen har godt av det. Men selvfølgelig hvis man presser seg litt over lang tid, kan man godt øke fordi da er kroppen blitt sterkere. Men å presse seg så mye som jeg føler de forventer, tror jeg ikke er bra.På slutten skulle vi presse oss så hardt og gi alt vi hadde, for så å flate helt ut på kassen etterpå. Er det bra da? Jeg har lært at når man har trent hardt er dt vitig å gradvis trappe ned før man hviler.Jeg reagerte også på at treneren sa at nå trenger kroppen en kald proteinshake som de solgte. Jeg mener at etter en hard økt, og alltid, er det beste for kroppen å drikke noe kroppstemperert. Men jeg er kanskje litt for bokstavelig. For det smaker sikkert bedre med noe kaldt å drikke etter en treningsøkt, og da kan man jo si at kroppen trenger det, uten at kanskje det fysisk er det beste for kroppen. Tar det siste først: proteinshakebaren er et tilbud de har fordi a) mange som er opptatt av trening er glade i slikt og setter pris på å ha det i nærheten, b) ekstra inntekter for firma og c) litt sosialisering for medlemmer. Det er ikke alle, eller engang majoriteten, som benytter seg av det, så det har lite å si om dette er noe du er interessert i.Du har selvsagt lov til å trene der og følge opplegget som du vil. Det er helt opp til deg. Ultimat sett så passer jo en treningsform best om man er enige i deres metoder og filosofi, ikke bare liker musikken eller de spesifikke øvelsene. Det er nok også et mål for Barry's å få med alle på samme lag - grunnen til at folk søker mot gruppetrening er for å ha en trener som pusher dem og for å være del av et "lag" der man følger en rytme og presser hverandre. Dersom treneren følger malen (og musikken som er justert deretter) og ber alle sette motstand på 8 og tempo på 10 og folket varierer fra 8 til flat mølle eller fra sprinting til rask gange, så er det klart du ikke får samme effekt. Man presser hverandre, og det avtar betraktelig hvis halvparten velger å sjekke ut. Nettopp derfor sørger de for å legge press på en. Sist gang var det en som ikke fulgte farten, og treneren gikk bort og spurte om alt var bra. Ikke for å gjøre noen ukomfortable (og gjort på vennlig vis), men for å sjekke om han hadde en skade el.l. å ta hensyn til. Det er gått utifra at man presser seg med mindre det er spesifikk grunn til å droppe det.Så kort sagt, det er lagt opp til intens trening. Jeg har ikke tid til å trene hver dag, eller engang annenhver. Går jeg to ganger i uken trenger jeg å få opp pulsen (som man får gjort altfor sjelden som student og med stillesittende jobb), og bruke musklene så de er ømme dagen etter. Og akkurat det er BB perfekt for.Så det er opp til en selv. Ingen nekter deg noe - så lenge du betaler. Men det er altså som formål å svette skikkelig. Anonymkode: 52a0f...50a
Berit Skrevet 11. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2015 (endret) Synes det var et godt svar. Det samsvarer godt med det jeg har fått inntrykk av. Og klart det er mindre motiverende for andre når jeg hver gang kjører på med en hel del mindre intensitet enn det som anbefales.Men innerst inne hadde jeg håpet på at min "svake" trening ikke spilte noen rolle. Men jeg følte på en måte at det ikke var så akseptert der. Selv om jeg følte at trenerne og de som jobbet der ikke gav uttrykk for for det, ikke i det hele tatt. Alle var flinke, hyggelige og gav god service, og man følte seg velkommen. Men følte at hele konseptet hadde en annen målsetting som ikke samsvarer med det samme jeg har. Jeg elsker treningen, men ikke å yte sitt ytterste i styrke og intensitet. Det er jo sånn at det virker som folk gruer seg til selve treningen, men gleder seg til det er over og får da en god følelse som de synes er verdt slitet.Jeg gleder meg til treningen, synes det er gøy, og jeg nyter det også når jeg er ferdig. Endret 11. desember 2015 av Berit
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Bare pass på å ikke la de presse deg for hardt, det er ingen hemmelighet at mange er påført rabdomyolyse i et forsøk på å vise seg frem i crossfitsalen, det er lov å si nei Anonymkode: e7806...9a7
Berit Skrevet 11. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2015 Bare pass på å ikke la de presse deg for hardt, det er ingen hemmelighet at mange er påført rabdomyolyse i et forsøk på å vise seg frem i crossfitsalen, det er lov å si nei Anonymkode: e7806...9a7Ikke noe problem for meg at jeg lar meg presse for hardt. Det er jo akkurat det jeg tenker som du påpeker kan skje, eller andre belastningsskader. Jeg tror virkelig ikke på at det er sunt for kroppen å presse seg veldig hardt. Men føler litt at det ikke er så akseptert å bare hyggetrene.
Beach Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Ikke noe problem for meg at jeg lar meg presse for hardt. Det er jo akkurat det jeg tenker som du påpeker kan skje, eller andre belastningsskader. Jeg tror virkelig ikke på at det er sunt for kroppen å presse seg veldig hardt. Men føler litt at det ikke er så akseptert å bare hyggetrene.Drar man på trening for å "hyggetrene"? Hvis man ikke orker å ta i litt, er det bortkastede penger å trene på Barry's. Ville heller trent hjemme med brusflasker og jogget en tur i det fri, om målet var å hyggetrene......
Berit Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2015 Drar man på trening for å "hyggetrene"? Hvis man ikke orker å ta i litt, er det bortkastede penger å trene på Barry's. Ville heller trent hjemme med brusflasker og jogget en tur i det fri, om målet var å hyggetrene......Ja, jeg gjør. Det er en annen sak om det er bortkastede penger. Det synes jeg ikke. Jeg liker det. Men blir nok til at jeg ikke kommer til å fortsette der fordi jeg føler at andre har problemer med det at jeg ikke trener så hardt. Egentlig pleier jeg ikke å bry meg om hva andre tenker om hvordan jeg gjør ting bare jeg selv liker det, men akkurat her føler jeg meg veldig malplassert igrunnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå