Gå til innhold

2 ting. Frosse fisk. Frokostblanding.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er begynt å bli flinkere i kosten. Men kjøper endel matvarer som er nedfryst som f.eks. fisk. Og når det gjelder fisk, er det etter min mening greidt at laks/ørret er nedfryst. Men å kjøpe nedfryst hvit fisk, torsk, sei ... faller ikke heldig ut hos meg. Jeg synes denne fisken blir tam når en tiner den opp og etterpå steker/koker. Vet ikke om dere har annen formening om dette ?

En annen ting at jeg har alltid kjøpt en rimelig og god Musli frokostblanding hos Rema. Men sist jeg var der, fant jeg den ikke igjen. Tok kontakt med en ansatt, som sa at denne var erstattet med med en ny. Jeg kjøpte den nye, den smakte utmerket, men det viste seg at den inneholdt 18 g sukker på 100 g. Men frokostblanding skal være sundt, men sukkeret da ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør du med den frossne fisken? Om du salter/peprer og steker så vil det jo smake som frossen, opptint fisk. Skal du få den til å smake "noe annet" bør du krydre den, bake den, koke den i saus eller pannere den. Fisk har ikke spesielt mye egensmak og kjøper du den billige vakuumpakkede er mitt tips: vær raus med krydder og urter. Tenk spiseskjeer, ikke teskjeer.

i forhold til frokostblandinger er jeg usikker på hva du mener. Alt korn inneholder sukker. 18/100 g er ikke ulikt mengden i de fleste usukrede delvis grove brød/knekkebrød. 

Anonymkode: 39775...265

Skrevet

Hva gjør du med den frossne fisken? Om du salter/peprer og steker så vil det jo smake som frossen, opptint fisk. Skal du få den til å smake "noe annet" bør du krydre den, bake den, koke den i saus eller pannere den. Fisk har ikke spesielt mye egensmak og kjøper du den billige vakuumpakkede er mitt tips: vær raus med krydder og urter. Tenk spiseskjeer, ikke teskjeer.

i forhold til frokostblandinger er jeg usikker på hva du mener. Alt korn inneholder sukker. 18/100 g er ikke ulikt mengden i de fleste usukrede delvis grove brød/knekkebrød. 

Anonymkode: 39775...265

kanskje er det vanlig da med 18 % sukker i frokostblandinger, den hos Rema var da vel god i smak.

Skrevet

Sukkeret i frokostblandinger kommer jo an på. Er det mye tørket frukt eller sånt i frokostblandingen? Om det er snakk om at mye av det er tilsatt sukker, ville det hvertfall for min del ikke vært en godkjent måltid :) 

Anonymkode: 73f20...b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...