AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=68289969&ref=favorites&favoriteListId=3922951Jeg er alene mor til to små på 3 år. Vi er på utkikk etter en leilighet litt utenfor Oslo. Har noen av dere erfaring med Skilkebekk/Hagan? Den leiligheten jeg ser på ligger i Ospelia. Prisen er riktig og str fin for oss tre. Men er det noen som har noen tips, tanker ang stedet og leiligheten slik den fremstår i annonsen? Håper du kan hjelpe meg Anonymkode: 1bcec...b68
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Skeptisk til våtrommene. Er disse etter våtromsnormen? Oppusset avbfagfolk? Eller av eier selv! Ser nemlig slik ut og da kanndu kjøpe deg et problem. Under vask på toalett er rørføringene ikke gjort forskriftsmessig stor fare for lekkasje til leilighet under, noe den som bor/eier leiligheten vil bli økonomisk ansvarlig for. At overflater ved første øyekast ser flotte ut, kan skjule mye bak dusjkabinett, inni servantskap på bad, toalett og kjøkken. Mitt råd, styr unna denne boligen. Anonymkode: 78251...ec6
icom Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 ser vel bare ut som om dette er gamle rør? at badet ikke er totalrenovert, men bare fornyet litt.. så det er vel fra da det var nytt.
icom Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 etter å ha lest nøyere ser jeg at i 2014-2015 har leiligheten blitt oppgradert. På badet er ikke rør osv blitt gjort noe med og i følge takstmann er det målt noe fukt i nærheten av sluk og at gulvbelegg bør byttes i nær fremtid. Bare å kjøpe vannstopp system om man er redd for vannlekkasje. Koster 5000-6000kr ferdig montert og er tilkoblet hovedkrana. Vann kuttes så fort vannlekkasje blir oppdaget.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Synes felleskostnadene var ganske høye, 5400 som ikke inkluderer varmtvann og oppvarming, og fellesgjeld er bare på 125.000. Hvorfor er den så høy? Anonymkode: 12a97...c0d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #6 Skrevet 12. desember 2015 Takk for svar dere over her ☺ Jeg må innrømme at jeg er litt mer imponert enn det dere er. Visning i morgen så får jeg se. Leiligheten fremstår veldig lys og luftig, noe jeg ser etter i en leilighet. Anonymkode: 1bcec...b68
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #7 Skrevet 12. desember 2015 Takk for svar dere over her ☺ Jeg må innrømme at jeg er litt mer imponert enn det dere er. Visning i morgen så får jeg se. Leiligheten fremstår veldig lys og luftig, noe jeg ser etter i en leilighet.Anonymkode: 1bcec...b68Nå må du ikke gå i fellen om å bare se etter det estetiske. Det å kjøpe leilighet pga at den fremstår lys og luftig når det kan være mulige problemer på våtrommet kan koste deg dyrt! Anonymkode: 7734d...7b6 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #8 Skrevet 12. desember 2015 Nå må du ikke gå i fellen om å bare se etter det estetiske. Det å kjøpe leilighet pga at den fremstår lys og luftig når det kan være mulige problemer på våtrommet kan koste deg dyrt!Anonymkode: 7734d...7b6Nettopp det som er litt av problemet, jeg er ikke 100% sikker på hva jeg skal se etter og ikke. Derfor jeg legger den ut her så jeg får litt tittehjelp 😊 Krysser det jeg har for at denne er godkjent for meg og oss. Trenger en leilighet nå! Anonymkode: 1bcec...b68 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #9 Skrevet 12. desember 2015 Husk å ta med høye fellesutgifter og renovering av våtrom med når du ser på prisen. Ellers så leiligheten trivelig ut. Hva med fyringskostnader? Er det planer om større oppgraderinger i borettslaget i nær fremtid? Anonymkode: b0600...b8f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #10 Skrevet 12. desember 2015 Kjære trådstarter, det virker som om du er litt lite lydhør for innspillene som kommer her, så jeg vil bare understreke én gang til at badet har skader og må pusses opp. Dette er utgifter du må ta med i beregningen. Fellesutgiftene er også temmelig høye. Jeg skjønner at du trenger leilighet, men å trenge leilighet nå er sjelden et godt utgangspunkt for en så stor avgjørelse som dette med mindre du har et ordentlig solid budsjett å forholde deg til.Fra takstrapporten: "Gjennomgang av leiligheten har avdekket enkelte forhold som bemerkes. Det er ikke registrert synlige feil eller skader på gulvbelegget, men måleinstrument gir svak fuktindikasjon i gulv nær sluk på bad/vaskerom. Gulvbelegget antas å være fra byggetiden og har nådd den levetid som normalt kan forventes."Dette er ingen krise, men du må ta hensyn til det, og du kan ikke kjøpe leiligheten og bare tenke at du skal la ting skure og gå. Ok? Anonymkode: 8ad43...875 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå