Frøkenfryd30 Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Jeg hadde en tidlig SA for 2 mnd siden. Mensen kom som normalt etterpå, men hadde ingen symptomer på eggløsning etterpå (jeg pleier å ha el smerter og el slim). Har hatt mensen på nytt til normal tid og er nå på syklusdag 14, men har fortsatt ikke hatt eggløsning. (Bruker CB eggløsningstester). Før SA'en hadde jeg alltid EL på dag 10/11.Jeg trodde at alt var på stell igjen når mensen kom tilbake, men sånn er det jo tydeligvis ikke da :/ Er det normalt at mensen kommer tilbake, men ikke EL? Dere andre som har mistet, hva er deres erfaringer?
Gjest L´issi Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Peer HøvikGynekologNormal menstruasjon forutsetter normal eggløsning 2 uker før. Det er riktig at det kan inntreffe blødninger også uten eggløsninger, men da dreier det seg om "gjennombruddsblødninger" fordi livmorslimhinnen blir overstimulert av hormonet østrogen, som pvirker denne. Det finnes preparater som kan stimulere til eggløsning, men dette må du ta opp med lege, og eventuelt bli henvist til gynekolog.Altså ingen menstruasjon uten eggløsning.Blødning -ja,men det skyldes unormaliteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå