Gå til innhold

hvordan kutte et vennskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lest litt tråder her inne. Det virker som mange har lett for å kutte ut venner.

Det jeg lurer på er hvordan dere gjør det? Har dere prøvd å tilgi og gå videre med vennskapet først? Har et vennskap jeg vurderer å avslutte, så vil gjerne høre hvordan andre gjør det. Vurderer å bare la det dø ut, samtidlig som jeg vil hun skal vite hvorfor. Er ei som er litt "dramaqueen" til tide og tenker mest på seg selv, så vil ha minst mulig drama i ettertid. Det er jeg for gammel til.

Jeg mener ikkje å ta alle over samme kam med å skrive dere, det var bare lettere å formulere på den måten for meg. I samme slengen beklager jeg evt skrivefeil, sitt på mobil.

Anonymkode: 5ceff...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva du spørr om? Har hun gjort deg noe? Hva vil du ha hjelp til? 

Anonymkode: 60c28...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang hun lager drama kan du si: "deg og dramadronningfaktene dine gidder jeg ikke mer, ha det bra", og sørg for å slette henne overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaqueens kan være slitsomme i lengden, så jeg forstår deg godt. Har selv ei dramaqueen å forholde meg til, men kjenner nå at jeg må ha en pause rett og slett. Har ikke tenkt å kutte henne ut, men ha mye mindre kontakt enn før. Hun har jo sine gode sider som jeg setter pris på. Men jeg har ikke energi til å ha kontakt hver eneste dag, kjenner jeg.

Ellers har jeg hatt vennskap der gjensidig hygge og nytte kun har gått EN vei, så det har jeg latt renne ut i sanden. Orker ikke svære oppgjør. Og i alle fall ikke med slike dramatiske venninner, som jeg vet kommer til å gråte og slå vilt rundt seg omtrent.

Som jeg sikkert har sagt mange ganger før her, så er det bedre å ha en fjern venn, enn en nær fiende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke for vane å kutte ut venninner, liker å ha mange venner og bekjente i omgangskretsen. Hvis det er noen jeg synes ikke oppfører seg så bra mot meg kan det ta litt tid mellom hver gang jeg kontakter dem. Det å kutte ut noen er ganske drastisk synes jeg, da må dem ha gjort noe veldig alvorlig mot meg jeg ikke kan tilgi. 

Anonymkode: 60c28...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som for et år siden betydde alt for meg. Vi hadde vært venner siden vi var små. Vi var sammen hver dag hele tiden, men plutselig en dag føltes det hele feil og vi begynte bare å krangle.

Har ikke snakket med henne på ... 10 mnder tror jeg? Vi bare sluttet å prate også gikk det noen dager så slettet vi hverandre fra sosiale medier.

Anonymkode: 88fcd...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...