AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Hvis en venn hadde konvertert til islam, hadde du brutt med han/henne? Anonymkode: f37cd...61f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Det kommer jo helt an på hva slags miljø vedkommende hadde blitt med i. Er det snakk om ultrakonservative eller ekstremistiske miljøer som islam.net eller profetens ummah ville jeg ikke hatt noe med personen å gjøre. Om personen er en oppegående og liberal muslim har jeg ikke noen problemer. Anonymkode: 26fc5...fb6
Red-Ruby Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Jeg syns det er trist å snu ryggen til sin venn eller familiemedlem når noe så drastisk skjer. Det er jo dømt til å gå galt.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Jeg hadde snutt ryggen. Når du tror på en religion som sier at jeg skal drepes, så er du ikke min venn. Anonymkode: f37cd...61f 8
Druid Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har venner som er muslimer; problemet er mye at folk som typisk konverterer typisk starter på ett "nyfrelst" nivå. Så når de kommer ut, har de typisk distansert seg fra alle settinger der jeg er. Så det blir ikke så mye jeg snur meg vekk fra dem, som de snur seg fra meg. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 En venn hadde jeg brutt kontakten med. Et familiemedlem hadde jeg gitt alt jeg hadde for å få h*n ut av det. Anonymkode: 7395b...712
WubWub Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Ja det hadde jeg. Hadde også brutt kontakten med folk om de konverterte til nazisme eller kommunisme. Har ikke noe ønske om å henge sammen med noen er tilhengere av totalitære ideologier, ondskap, undertrykkelse og ignoranse. Det sier dessverre litt for mye om vedkommende til tross for at han kan virke alright på utsiden/fasaden. Men om man graver litt i personligheten så ser man de stygge holdningene kommer frem for de som lefler med totalitære mørkekrefter. 1
Gjest O.G. Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Hvis en venn hadde konvertert til islam, hadde du brutt med han/henne?Anonymkode: f37cd...61fNei.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Nyfrelste eller andre intenst religiøse styrer jeg unna, ja. Være det seg etablerte verdensreligioner eller "Marthas engler" eller okulte hva det nå skulle være. Jeg foretrekker å omgås rasjonelle mennesker. Anonymkode: ce85e...ee4
Antlers Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Definitivt. Det er nå én ting å være troende muslim som følge av hjernevask fra barndommen av, men noe ganske annet å frivillig konvertere i voksen alder, helt ut av det blå. 1
Gjest Castielz Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Helt klart.Omgås ikke religiøse mennesker, stoler ikke på folk som hører stemmer i hodet eller tror på eventyr.
Gjest Trollkarlen Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Er ikke noe problem å være venn med en muslim, en som har vært det hele livet. Men hvis en kompis plutselig konverterer så er det over og ut. Når han har stått i fornuftens lys hele sitt liv og kaster det til side, ja da kan han ikke være annet enn sinnsyk. Jeg hadde jo selvfølgelig spurt om han har blitt sinnsyk og prøvd å hjelpe. Nekter han så er det takk og farvel. Sinnsyke mennesker holder man seg unna.
Chizue Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 Nei, jeg bryr meg fint lite om religion Så lenge ikke noen prøver å pushe det på meg...For da er det over og ut...Kuttet ut ei venninne som prøvde å tvinge meg til å gå i kirka og kristen samling...Det toppet seg da hun startet å si ting som "Om du ikke tror på Gud så havner du i helvete! Du er en dårlig person, Gud har skapt deg også tror du ikke på han!" -_- 1
Gjest Cartman Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Hadde brutt kontakten med både venner og familiemedlemmer, hvis det var tilfellet. Vet at mange av mine venner og familiemedlemmer ville gjort det samme. Islam fungerer svært dårlig i mitt nærmiljø, noe jeg er glad for. Håper jeg slipper å omgås muslimer i min levetid.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Å kutte kontakten med nyfrelste konvertitter er jo å be om at personen skal bli ekstrem da. Anonymkode: e4130...9f0 2
Testosteron Skrevet 11. desember 2015 #17 Skrevet 11. desember 2015 Nei. Det er personkjemien og oppførselen som betyr noe for et vennskap - ikke meningene. Har du bare venner som har de samme meningene som deg? 1
ssk Skrevet 12. desember 2015 #18 Skrevet 12. desember 2015 (endret) Nei, det hadde jeg ikke gjort. Jeg er gift med en muslimsk mann, og jeg er derfor et norsk innslag i en muslimsk familie, og jeg har aldri, aldri, ALDRI blitt tatt i mot så vel, eller blitt behandlet så fint som hos dem. De er bare gode mennesker tvers gjennom. Ekstremister skremmer meg samme hvilken "gruppe" de kommer fra.. og om jeg merket sånne tendenser, så hadde jeg så klart tatt avstand fra hvem det måtte være om den vennen var muslim, kristen, jøde, buddhist etc.. etc. Endret 12. desember 2015 av ssk Skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #19 Skrevet 12. desember 2015 Hadde brutt kontakten med både venner og familiemedlemmer, hvis det var tilfellet. Vet at mange av mine venner og familiemedlemmer ville gjort det samme. Islam fungerer svært dårlig i mitt nærmiljø, noe jeg er glad for. Håper jeg slipper å omgås muslimer i min levetid.Ja for alle muslimer er terrorister. Du mener kanskje også at alle tyskere er nazister. Anonymkode: caa0e...fad
Gjest Cartman Skrevet 12. desember 2015 #20 Skrevet 12. desember 2015 Ja for alle muslimer er terrorister. Du mener kanskje også at alle tyskere er nazister.Anonymkode: caa0e...fadDet var dine ord, ikke mine. Jeg bare liker dem ikke. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå