AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Hvilken betalingsapp er mest populær? Slitsomt hvis man må laste ned alle, jeg synes vi bør bli enige om en "standard" som alle har. Anonymkode: c6253...aa5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Siden DNB er den største banken, vokser nok Vipps raskest. Å "vippse" har blitt et forståelig uttrykk nå også. Men dessverre støtter ikke Vipps rootede (Android-)telefoner, så det hindrer blant andre meg å bruke appen. Derfor skulle jeg gjerne sett at MobilePay ble større. Liker også MPs brukergrensesnitt bedre. Til de som ikke kjenner konseptet; man trenger ikke ha konto/kort hos DNB og Danske Bank for å bruke hhv. Vipps og MobilePay. Anonymkode: 7a522...0c3
smilo Skrevet 12. desember 2015 #3 Skrevet 12. desember 2015 Jeg tror MobilePay vil vokse raskere grunnet avtalene de har fått med bl.a Rema 1000. Jeg bruker begge appene alt etter hva mottakeren har. Og begge fungerer helt fint uten bankkort hos den aktuelle leverandøren.
ajarRun Skrevet 12. desember 2015 #4 Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner ikke vitsen med dem. Det tar like lang tid som bankoverføring og det er 10x så mye arbeid (med mindre den andre parten har appen). Det tar ikke mange sekundene å skrive inn et kontonummer, og det trenger du bare skrive inn en gang. 1
smilo Skrevet 12. desember 2015 #5 Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner ikke vitsen med dem. Det tar like lang tid som bankoverføring og det er 10x så mye arbeid (med mindre den andre parten har appen). Det tar ikke mange sekundene å skrive inn et kontonummer, og det trenger du bare skrive inn en gang.Jeg vet ikke hvilken bank du har, men jeg må ha min bankID tilgjengelig for å overføre til andre. Og jeg har ikke bankID på mobilen. I tillegg så tar det ofte mye lenger tid før mottakeren får pengene. Jeg overfører med MobilePay til min sønn på 2 min uansett tidspunkt. Skal jeg betale over bankoverføring er jeg avhengig av at det er arbeidsdag om han skal få det samme dag. Er det helg må han vente til mandag før pengene kommer inn. På disse overføringsappene trenger man kun mobilnr til vedkommende man ønsker å sende til, og det har man ofte fra før. Hvis ikke så er det større sjanse for at vedkommende husker sitt mobilnr enn at de husker sitt kontonr. 1
ajarRun Skrevet 12. desember 2015 #6 Skrevet 12. desember 2015 Jeg vet ikke hvilken bank du har, men jeg må ha min bankID tilgjengelig for å overføre til andre. Og jeg har ikke bankID på mobilen. I tillegg så tar det ofte mye lenger tid før mottakeren får pengene. Jeg overfører med MobilePay til min sønn på 2 min uansett tidspunkt. Skal jeg betale over bankoverføring er jeg avhengig av at det er arbeidsdag om han skal få det samme dag. Er det helg må han vente til mandag før pengene kommer inn. På disse overføringsappene trenger man kun mobilnr til vedkommende man ønsker å sende til, og det har man ofte fra før. Hvis ikke så er det større sjanse for at vedkommende husker sitt mobilnr enn at de husker sitt kontonr. Har aldri opplevd at noen er ute uten å ha med seg et bankkort, og dersom de ikke husker det kan de bare sjekke i appen. I Skandiabanken sin app kan jeg overføre og gjøre alt jeg kan i nettbanken med en pinkode på fire siffer. DnB sin app er søppel så der må jeg bruke nettbanken, men med DnB går overføringene umiddelbart. Visste ikke at MobilePay var så raskt da. Men når jeg legger ut for folk betaler jeg vanligvis med kredittkort, så da kan de vente en hel måned med å betale meg tilbake, virker som andre gjør det samme.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #7 Skrevet 12. desember 2015 Hvilken betalingsapp er mest populær? Slitsomt hvis man må laste ned alle, jeg synes vi bør bli enige om en "standard" som alle har. Anonymkode: c6253...aa5Vi bør bli enige, og alle bør bruke det samme? Hehe, heldigvis er det ikke slik fri konkurranse virker. Da hadde vi sikkert alle endt opp som kunder hos DNB til elendige vilkår. Når det gjelder de appene så ser jeg personlig ikke noe behov. Like greit å overføre i nettbank. Anonymkode: 4fea9...309 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #8 Skrevet 12. desember 2015 Sikkerheten på mobiltelefoner er altfor dårlig til at jeg tør å satse pengene mine på den. Android blir ikke engang oppdatert lenger når det kommer nye modeller. Jeg bruker ingenting som ikke krever både passord og bank-ID-brikke. Anonymkode: 81423...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #9 Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner ikke vitsen med dem. Det tar like lang tid som bankoverføring og det er 10x så mye arbeid (med mindre den andre parten har appen). Det tar ikke mange sekundene å skrive inn et kontonummer, og det trenger du bare skrive inn en gang.Tuller du?Ofte skulle jeg ønske du tulla.....Prøv Vipps til noen som har det først. Uttal deg etterpå- Anonymkode: b8d29...fca
ajarRun Skrevet 12. desember 2015 #10 Skrevet 12. desember 2015 Tuller du?Ofte skulle jeg ønske du tulla.....Prøv Vipps til noen som har det først. Uttal deg etterpå-Anonymkode: b8d29...fcaHar aldri kommet over det. Folk jeg kjenner bare spør om kontonummer, etter første gangen er det lagret i nettbanken. Witchcraft! 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #11 Skrevet 13. desember 2015 Har aldri kommet over det. Folk jeg kjenner bare spør om kontonummer, etter første gangen er det lagret i nettbanken. Witchcraft!Det er ingen revolusjon, det er bare en liten sak som gjør at det går et hakk raskere. Legges det ut for et par øl tar det meg under minuttet å gjøre opp. Jeg har aldri hatt noe problem med å bare overføre i nettbank jeg heller, så det handler vel så mye om når jeg skal legge ut for andre. Det er langt fra alle som bruker nettbank på mobil all verden selv om jeg gjør det selv.Hvis man overfører på stedet er det selvsagt ett fett for meg hvilken løsning som brukes, men de fleste kjenner nok noen som "skal ordne det i nettbank senere". Selv om jeg har all rett i verden til å nekte å legge ut, eller å sende en melding dagen derpå om å få igjen en hundrings eller to, er det fint at det er enda mer standard enn før å gjøre opp umiddelbart. Jeg kan også sende en forespørsel om penger som den andre bare må godta og bekrefte.Det forandrer ingens liv, men det senker terskelen litt for å gjøre opp med en gang. Kanskje særlig mellom ungdom og studenter, som typisk legger ut summer som både er store nok til å bety litt i studentbudsjettet og for små til at man liker å mase om å få dem igjen i dagene etterpå. Hadde levd fint uten, men ikke rart at det har slått an. Anonymkode: cef09...13c 1
Gjest O.G. Skrevet 13. desember 2015 #12 Skrevet 13. desember 2015 Jeg har og bruker begge, null stress.
Rosalie Skrevet 13. desember 2015 #13 Skrevet 13. desember 2015 Har og bruker begge. Praktisk, spør du meg!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #14 Skrevet 13. desember 2015 Ser at det sikkert er noe enklere enn å bruke nettbank. Men om man ikke har samme bank, så går det vel ikke noe fortere å få pengene enn vanlig overføring uansett? Anonymkode: 317cd...e14
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #15 Skrevet 13. desember 2015 Jeg har bare Vipps og synes det funker bra. Tar litt tid å legge inn første gangen, men deretter er det mye raskere enn nettbankoverføring, særlig hvis man har forskjellige banker. Jeg bruker det på Android, og lastet det ned til mammas Windows phone også, funker fint begge steder. Ekstra kjekt for henne som ikke har pc eller nettbank, nå kan jeg overføre til henne og hun til meg uten forsinkelser og kjas.Enig i at det etterhvert bør komme en slags standard. Akkurat som at vi før i tiden hadde fjorten forskjellige mobilladere og alle løp rundt og sa "Har noen en Siemens-lader? Nei, jeg har bare Nokia, brodern har en Ericsson, kanskje Sony passer? Neeei..." - men idag har man blitt enige og nesten alle mobiltelefoner kan bruke samme lader (iPhone er bakstreverske og teller ikke). Den slags utvikling kan man gjerne få på flere områder. Man må gjerne ha mange forskjellige leverandører av betalingsapper, men med tiden bør alle de forskjellige appene kunne kommunisere med hverandre. Anonymkode: d9cd9...10f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå