Gå til innhold

Når en person ikke gidder å snakke ferdig i en samtale...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere når en person ikke gidder å snakke ferdig i en samtale? Jeg pratet i går med en som er sånn. Han gidder ikke å prate ferdig med meg. Midt i en dialog.. Nå går jeg, hadet sier han. Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: ce199...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at han da sik....

Anonymkode: 55d2a...38e

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at han da sik....

Anonymkode: 55d2a...38e

sikkert hva?? sikkert hva???:ohmy:

Neida,jeg hadde nok tenkt at han var litt merkelig eller at han var sen til noe, men ikke hadde fin måte å si det på.

Skrevet (endret)

Jeg ville lurt på om jeg kanskje skravlet litt for mye, slik at han ikke fikk til å avslutte samtalen, på annen måte, før han skulle gå.

Hadde en nabo som jeg iblant bare ble nødt til å avslutte samtaler på denne måten med, da hun bare skravlet i vei om alt fra støvtørking, sexlivet sitt og sladder, uten at det var mulig å få en mer naturlig avslutning. 

Endret av absinthia
  • Liker 4
Skrevet

Har opplevd det med svigerinne! Vi satt ovenfor hverandre og tre ganger i løpet av middagen henvendte jeg meg til henne. Midt i min setning snur hun seg og snakker med noem andre ved bordet. Skjedde tre ganger! Hva er greia? 

Neste gang kommer jeg til å spørre rett ut.

Anonymkode: f3daa...0ce

• Liker 3
Skrevet

Personer som opplever dette er av ymse grunner langt nede på den sosiale rangstigen. Dominanse og utseendemaksimering vil øke folks interesse for hva du har å si, samme hva en sier egentlig så lenge etablert sosial status er oppnådd..  

• Liker 1
Skrevet

Personer som opplever dette er av ymse grunner langt nede på den sosiale rangstigen. Dominanse og utseendemaksimering vil øke folks interesse for hva du har å si, samme hva en sier egentlig så lenge etablert sosial status er oppnådd..  

Syk måte å behandle folk på egentlig.. 

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd det med svigerinne! Vi satt ovenfor hverandre og tre ganger i løpet av middagen henvendte jeg meg til henne. Midt i min setning snur hun seg og snakker med noem andre ved bordet. Skjedde tre ganger! Hva er greia? 

Neste gang kommer jeg til å spørre rett ut.

Anonymkode: f3daa...0ce

Hvis du er svigerinnen min kan jeg gjerne svare: grunnen til at jeg avbryter er at det er den eneste måten jeg, eller noen andre for den saks skyld, har noen som helst sjanse til å få sagt noe som helst så lenge du er tilstede! :laugh:

• Liker 6
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: 27524...b51

• Liker 3
Skrevet

Jeg sier som mange andre: Kanskje du kort og greit "aldri" blir ferdig og dette er eneste måten å få avsluttet på? Jeg har en bekjent som er sånn. Jeg får vondt i magen når jeg ser at hun f.eks ringer eller jeg treffer på henne for da vet jeg at jeg har en evighet med monolog om alt eller ingenting forran meg. Hun snakker på inn og utpust og ingen andre slipper til. For å få avsluttet samtalen har man ikke noe annet "valg" enn å hoppe inn og si NÅ GÅR JEG! 

Noen mennesker er også fryktelig selvsentrerte i samtaleemnene og vet du, jeg orker ikke å høre om alt det rare pus gjorde sist mnd når jeg sitter å skal spise middag. Fortell en historie eller to, helt ok, men når du er på historie nr 15 så orker jeg ikke følge med lenger. Jeg orker heller ikke å sitte å analysere en tekstmelding med flammen i time ut og time inn. Eventuelt å høre om kollegaen som limer igjen konvolutter feil. Da kan jeg også hoppe over i en annen samtale.

• Liker 2
Skrevet

Syk måte å behandle folk på egentlig.. 

..men slik er det.

Skrevet

Hæ?

Anonymkode: 27524...b51

Det betyr at uansett hvor mye en streber etter oppmerksomhet så hjelper det ikke en dritt så lenge ens sosiale verdi er tilnærmet en dritt. Er du i tvil hvor du har dine venner\venninner\familie\kolleger så ignorer hva dem sier men følg med på hvordan dem reagerer i sosiale situasjoner med deg. 

• Liker 1
Skrevet

..men slik er det.

Ja,jeg vet det. Jeg var sånn før jeg fikk meg en ryggrad. Nå føler jeg at folk snakker med meg hele tiden, men jeg har egentlig ikke mye respekt på dem på samme måten. Respekterer ikke en person som bare går fra en samtale fordi han bestemmer seg for at den han snakker med ikke er verdt det. Huff.  

• Liker 1
Skrevet (endret)

Plagsomt når noen bare stikker midt under en samtale. Dominerende adferd.  

Endret av Meline37
Skrevet

Jeg er sånn når jeg prater med noen jeg egentlig ikke gidder å ha en samtale med:fnise:

Skrevet

Jeg er sånn når jeg prater med noen jeg egentlig ikke gidder å ha en samtale med:fnise:

Jeg synes det er frekkt. . Det som jeg gjør er å finne på en unnskyldning, og si at jeg har dårlig tid. Jeg tar meg tid til å prate hvis det er noe viktig som må prates om.

Skrevet

Kjenner ei som er slik. Hun kan innlede en samtale om noe jeg liker godt, f.eks noe jeg interesserer meg for. Jeg vet vi ikke har dette tilfelles, så jeg svart kort og enkelt, uten  gå helt "fan"-gal. 
Hun spør og spør, kommenterer og prater. Helt utav det blå kan hun si "du, du vet jeg ikke bryr meg ja?" så går hun :bond:

Da er det hun som startet samtalen. Hun som spør, graver og forventer en kommentar fra meg. 
Helt utav det blå sier hun det, fordi hun har da fått nok og ikke orker å late som at hun bryr seg.

Sluttet å nevne interessen min for hun, orket ikke å invitere hun med osv. 
Da ble hun forbannet, fordi jeg var egoistisk og ikke tenkte på henne. Hun var den som uffet seg vær gang, klaget vært sekund hun var med. Vær gang jeg nevnte det så kom hun med setningen "Du, du vet jeg ikke bryr meg ja?". 
Jeg ble lei, så jeg nevnte det ikke på flere måneder, spurte ikke om hun ville være med eller noe slikt. 

Noen folk forstår jeg meg ikke bare på :bond:
Så jeg sa det rett ut. Jeg orker ikke å være i nærheten av en slik energi-suger lengre, og droppet hun. Slettet hele "bekjentskapet" fordi jeg maktet ikke mer. Maktet ikke å bli behandlet på den måten. Var mye mer enn bare den setningen. Hun snakket ned på meg, fordi jeg hadde denne interessen, jeg var taper og blablabla. Orket bare ikke mer, å gud så herlig det var å be kvitt hun! Nå sitter hun der dønn alene, ingen vil være venn med hun. Slekten har snudd ryggen til hun for flere år siden, jeg synes ikke synd på hun. For hun må lære at hun kan ikke behandle folk som dritt uten at det får konsekvenser. 

Anonymkode: 066e2...158

Skrevet

Jeg synes det er frekkt. . Det som jeg gjør er å finne på en unnskyldning, og si at jeg har dårlig tid. Jeg tar meg tid til å prate hvis det er noe viktig som må prates om.

Men enkelte blir aaaaaaldri ferdig å prate. Har en kompis som ringer for å si at han drar hjemmefra og er på vei bort til meg. Han tyter om alt og ingenting på telefon PÅ VEI til meg. Hva er poenget? Min bestemor tyter om alt mulig jeg driter i, jeg liker henne ikke og hun har null respekt for meg og min tid. Jeg er ikke slik med alle skjønner du, og unnskyldninger og hinting fungerer ikke på folk som mangler selvinnsikt dessverre :)

• Liker 1
Skrevet

Men enkelte blir aaaaaaldri ferdig å prate. Har en kompis som ringer for å si at han drar hjemmefra og er på vei bort til meg. Han tyter om alt og ingenting på telefon PÅ VEI til meg. Hva er poenget? Min bestemor tyter om alt mulig jeg driter i, jeg liker henne ikke og hun har null respekt for meg og min tid. Jeg er ikke slik med alle skjønner du, og unnskyldninger og hinting fungerer ikke på folk som mangler selvinnsikt dessverre :)

Jeg forstår det. Men spørs hvilke tema det blir pratet om. Er det noe viktig så kan man ta seg tid. Men er det mindre viktig så forstår jeg at du kan bli lei. Men sa sier jeg : oi jeg har det travelt , må rekke noe.. osv...Finner på en pen unnskyldning for å stikke. 

Skrevet

Jeg ville tatt det som at det jeg sa var uinteressant, urelevant, eller at jeg rett og slett bitchnag'et for mye og han ikke fant seg i å høre på mere tull. Er i slike settinger jeg selv kan finne på å gå, fordi jeg gidder ikke høre på og bruke energi på det rett og slett. Ikke noe personlig mot vedkommende, bare at der og da er det nok fordi det bare er tull.

Anonymkode: 5c7ee...795

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...