AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Samboeren min er utrolig barnslig. Han kan finne på krangle om småting som at jeg ikke har svart på telefonen..Annenhver uke sliter jeg ræva av meg for at han og hans barn skal ha det bra. De andre ukene tar jeg meg av fellesbarn så han får jobbe. Men allikevel så sutrer han dersom jeg skal bort å besøke venninner en kveld i uken.En gang så klikket han fordi jeg ikke var tilgjengelig for å hjelpe han med hvilken skjorte han skulle ha på seg.I helgen skulle jeg dra tidlig hjem fra en fest og da slengte han en frekk kommentar fremfor alle vennene våre. DA svartnet det for meg. Da var det nok. Jeg slengte i trynet hans om hvor utakknemlig og stygg han er mot meg. og klikket fullstendig. (hadde drukket en del og det va helt feil av meg å klikke, men av og til e nok-nok).Dagen etterpå latet han som ingenting, men nå, nesten en uke etterpå skulle han ta opp denne krangelen. JEG ER SÅ LEI! men vil ikke bare pakke å dra nå rett før jul, for barnas skyld. Eller er det det beste nå? Anonymkode: 148ef...920
Em11mily Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Samboeren min er utrolig barnslig. Han kan finne på krangle om småting som at jeg ikke har svart på telefonen..Annenhver uke sliter jeg ræva av meg for at han og hans barn skal ha det bra. De andre ukene tar jeg meg av fellesbarn så han får jobbe. Men allikevel så sutrer han dersom jeg skal bort å besøke venninner en kveld i uken.En gang så klikket han fordi jeg ikke var tilgjengelig for å hjelpe han med hvilken skjorte han skulle ha på seg.I helgen skulle jeg dra tidlig hjem fra en fest og da slengte han en frekk kommentar fremfor alle vennene våre. DA svartnet det for meg. Da var det nok. Jeg slengte i trynet hans om hvor utakknemlig og stygg han er mot meg. og klikket fullstendig. (hadde drukket en del og det va helt feil av meg å klikke, men av og til e nok-nok).Dagen etterpå latet han som ingenting, men nå, nesten en uke etterpå skulle han ta opp denne krangelen. JEG ER SÅ LEI! men vil ikke bare pakke å dra nå rett før jul, for barnas skyld. Eller er det det beste nå? Anonymkode: 148ef...920Du sier hans barn.....da har vel han vært i ett forhold tidligere.Er vel mye sannsynlig att det havarerte pga hans oppførsel som du nå opplever.Om du er tøff nok og med tanke på barna så er det vel bedre å utsette det til over jul.Ta ham for deg i romjula og si att dette ikke kan fungere og att du er klar for å forlate ham om han ikke endrer seg.Det er såpass sterke ord att om han da ikke tar signalet er det ingen sjanse for forbedring :-) 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 DRA! Jeg har vært borti det samme, det blir ikke bedre. Pakk sakene, ta med barna og dra evt til foreldrene dine for en koselig jul.Ønsker deg alt godt. Anonymkode: c0794...5c5 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Du sier hans barn.....da har vel han vært i ett forhold tidligere.Er vel mye sannsynlig att det havarerte pga hans oppførsel som du nå opplever.Om du er tøff nok og med tanke på barna så er det vel bedre å utsette det til over jul.Ta ham for deg i romjula og si att dette ikke kan fungere og att du er klar for å forlate ham om han ikke endrer seg.Det er såpass sterke ord att om han da ikke tar signalet er det ingen sjanse for forbedring :-)det stemmer. Takker for tips. Anonymkode: 148ef...920 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 DRA! Jeg har vært borti det samme, det blir ikke bedre. Pakk sakene, ta med barna og dra evt til foreldrene dine for en koselig jul.Ønsker deg alt godt.Anonymkode: c0794...5c5takk! Det som er typisk i år, er at både min mor og far er bortreist. Så jeg har på en måte ingen å dra til,. Utenom mammas tomme leilighet. Anonymkode: 148ef...920
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Familieterapi?Rådgiving? Kan være noe plager han, som han ikke tør å si noe om? Og at oppførselen deretter kommer? Anonymkode: b2d54...355 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Familieterapi?Rådgiving? Kan være noe plager han, som han ikke tør å si noe om? Og at oppførselen deretter kommer? Anonymkode: b2d54...355Jeg vet at han sliter med dårlig selvtillit.. Men ingen grunn til å terrorisere kjæresten sin fordet. Anonymkode: 148ef...920 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Nei, siden det er flere barn involvert, skal du bestille hastetime på familievernkontor nå før jul. Og opplyse ham om at nå vurderer du å flytte, og det er såpass akutt at det antageligvis vil skje snarest.Hva skal dere gjøre med det? Har dere noen mulighet for barnevakt NÅ, denne helgen? En hytte dere kan låne og reise til og bare snakke? Du må gi dette en sjanse (det har du gjort siden dere bor sammen og har barn sammen), da må bruddet også være ryddig. Lage en plan for julen. Anonymkode: d8964...30d 3
Hulderen Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 Jeg skjønner at du har lyst bort og at du vil gjøre det NÅ. Men det er mange du må ta hensyn til, både hans barn og deres felles barn. Så sant hverken du eller barna blir fysisk mishandlet, så må du la dette ta tid. Ha først en normal jul. Deretter gir du beskjed om at du vil forlate ham, og at du drar om 2-3 måneder. Bruk så den tiden på å ordne det praktiske og ikke minst lage gode avtaler. Denne mannen skal bli din eks, som du skal samarbeide med i årevis fremover. Og hans barn er dine barns halvsøsken. Det er best for alle parter at et godt samarbeid, helst vennskap, etableres.Et viktig råd til deg: ikke drikk alkohol før du har flyttet ut. Du har fortalt at du kan miste kontrollen når du er beruset. Det må du ikke gjøre nå. Det er viktig at du klarer å være behersket, nettopp med tanke på det fremtidige samarbeidet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Om ting er skikkelig ille, så må du jo dra med en gang. Men ut fra første innlegget så ville jeg tenkt at du kan holde ut over julen. Tenk at julen mest er for ungene, så helt kortsiktig så kan du konsentrere deg om det. Når det er sagt, ut fra hva du beskriver er det ingen framtid å bli der, er jo bare et tidsspørsmål før du bør pakke sakene. Anonymkode: e7745...3e1
Harlekin Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Du kan da ikke finne på å dra i all hast rett før jul! Det er jo ikke snakk om mishandling, dette her. Jeg synes du bør la saken bero over jul, gjøre ditt beste for at ungene skal få en fin jul, og så tar du saken opp igjen etter jul.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #12 Skrevet 13. desember 2015 Har du noen gang hørt om at ting plutselig utav det blå blir bedre? Vi mennesker ønsker selvsagt alltid å tro at ting blir bedre med tid.. men realitetene er ikke slik. Spar deg og dine barn for mye bry med å komme deg bort fra egoister. Anonymkode: 964a0...f0d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #13 Skrevet 13. desember 2015 For barnes skyld hadde jeg ventet til etter nyttår. I januar hadde jeg dratt og aldri sett meg tilbake. Unnskyldninger og lovnader om bedring hjelper ikke for min del. Livet er for kort til å bruke tid på slikt. Barnet ditt får det nok bedre også når du får det bedre. Anonymkode: ba363...30a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå