AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 ser # har kampanje med dette, men er ikke bare dette en utopi, at det aldri skal bli trengsel ved dørene? Jeg prøver å være flink, men her er en klassisk situasjon; jeg/alle står og venter til alle de man tror skal av har gått av, så begynner vi å gå på. Da er det ofte en 'luring' som plutserlig bestemmer seg for at han også skal av. Denne personen knuffet og stønner gjerne som om det er vi som var frekke som ikke skjønte at han plutserlig fant ut at han skulle av.Eller så er det den gamle damen som ikke greier å gå til døren mens bussen/banen er i bevegelse, og som reiser seg veldig mye etter de andre ( det skjønner jeg jo godt), men vi på utsiden er ikke tankelesere og VET ikke at du skal av. Anonymkode: 9a6c7...d3f 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Disse to er bare to, det går fortsatt fortere om du lar de andre gå av før du går på. Det har fungert før, det fungerer andre steder, så da kan det fungere i Oslo og. Og # har hatt den kampanjen i flere år, men jeg skjønner jo at den ikke fungerer om du ikke har klart å få den med deg. Anonymkode: b93e9...2c3 3
penny_ Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Så lenge disse nølerne ikke går FORAN kortleseren og holder seg helt til motsatt side av døra, så går det fint med mindre de er så svære at de tar hele døråpningen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Så lenge disse nølerne ikke går FORAN kortleseren og holder seg helt til motsatt side av døra, så går det fint med mindre de er så svære at de tar hele døråpningen.Det gjør de jo ikke de bryter seg frem og offer og stønner fordi de ikke blir slippet ut... Anonymkode: 9a6c7...d3f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Disse to er bare to, det går fortsatt fortere om du lar de andre gå av før du går på. Det har fungert før, det fungerer andre steder, så da kan det fungere i Oslo og. Og # har hatt den kampanjen i flere år, men jeg skjønner jo at den ikke fungerer om du ikke har klart å få den med deg.Anonymkode: b93e9...2c3Jeg står rolig og venter til alle jeg tror skal av har gått av, det er da disse etternølerne melder seg, gang på gang... Hvilke andre steder er det du mener dette fungerer? jeg er 35 år og har aldri i mitt liv opplevd at dette noen gang har fungert. Anonymkode: 9a6c7...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Så lenge disse nølerne ikke går FORAN kortleseren og holder seg helt til motsatt side av døra, så går det fint med mindre de er så svære at de tar hele døråpningen.Ofte er det kortlesere på begge sider, og problemet er som oftest de som står i veien, men ikke skal av. Anonymkode: b93e9...2c3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Det gjør de jo ikke de bryter seg frem og offer og stønner fordi de ikke blir slippet ut...Anonymkode: 9a6c7...d3fSluppet ut! Anonymkode: 32d09...6a5 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Det vil alltid være en og annen dust som ikke skjønner poenget, men det går likevel bedre hvis de fleste som skal på venter med å gå på til de fleste som skal av har kommet av. Selv treåringen min synes det er en selvfølge. Anonymkode: 028dd...419 4
Gjest Sisti Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 Jeg står rolig og venter til alle jeg tror skal av har gått av, det er da disse etternølerne melder seg, gang på gang... Hvilke andre steder er det du mener dette fungerer? jeg er 35 år og har aldri i mitt liv opplevd at dette noen gang har fungert.Anonymkode: 9a6c7...d3fDu har aldri opplevd at det fungerer å slippe de fleste av før du selv går på? Du opplever altså at det tar like lang tid om de som skal gå på går på samtidig som de som skal av? Nei, det tror jeg ikke på. Som vedkommende over nevner - de få trege har ikke så mye å si, det er det store bildet som gjelder. Slipp av de fleste før du går på selv. Slike kampanjer handler jo om å få de fleste til å gjøre slik. At noen få er trege, eller om akkurat DU driter i det og går på først har ikke all verdens å si, men hvis alle skal tenke som deg ("har ingen effekt, så jeg går på først") vil du se stor effekt på tidsbruken på å slippe folk av og på.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Ofte er det kortlesere på begge sider, og problemet er som oftest de som står i veien, men ikke skal av.Anonymkode: b93e9...2c3Dette gjelder alle transportmiddler, buss, trikk, bane, u name it. Det hjelper med større innganger ja... Anonymkode: 9a6c7...d3f
Gjest Coolaid Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Dette problemet gjenspeiler veldig greit sånn som folk oppfører seg ellers i samfunnet. Man tenker og bryr seg bare om "meg", "meg" og "meg"....Det er egentlig veldig enkelt. Man slipper ut de som skal av, og går inn når det plass til å gå inn. "Etternølerne" og de som har vanskelig for å bevege seg like fort som alle andre går ut på den ene side av døråpningen og man går inn på andre siden av døråpningen. Eldre og bevegelses hemmede vises ekstra hensyn og tålmodighet ovenfor.Og tilslutt, det er tull at vi lever så fantastisk travle liv at vi ikke tåler å venter på andre, uansett om vi skal inn eller ut.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Dette problemet gjenspeiler veldig greit sånn som folk oppfører seg ellers i samfunnet. Man tenker og bryr seg bare om "meg", "meg" og "meg"....Det er egentlig veldig enkelt. Man slipper ut de som skal av, og går inn når det plass til å gå inn. "Etternølerne" og de som har vanskelig for å bevege seg like fort som alle andre går ut på den ene side av døråpningen og man går inn på andre siden av døråpningen. Eldre og bevegelses hemmede vises ekstra hensyn og tålmodighet ovenfor.Og tilslutt, det er tull at vi lever så fantastisk travle liv at vi ikke tåler å venter på andre, uansett om vi skal inn eller ut.Men stort sett så venter folk til alle de tror skal ut, har kommet ut. Det er ikke så ofte ett problem at folk ikke venter på at de som står ved døren kommer ut. Problemet er disse etternølerne, ungdomsgjenger som ikke følger med som plutserlig bryter seg frem, gammle damen som ingen aner skal av før hun plutserlig skal det (ja jeg skjønner at de må vente til kjøretøyet ikke er i bevegelse, men vi er ikke tankelesere), turister som ikke aner hvor de skal før de plutserlig spretter opp. Mener du virkelig at halvparten av døråpningen til enhver tid alltid skal være tom i tilfelle etternølere? Da ville det jo ta veldig lang tid å få alle av og på når man bare kan benytte halvparten av døråpningen. Anonymkode: 9a6c7...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Sluppet ut!Anonymkode: 32d09...6a5slippi ut! Anonymkode: b894c...7a1 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 Jeg pleier å reise meg og gå ut av bussen helt til slutt slik at jeg kan kjefte på de som gikk på før jeg fikk gått ut. På toget gjør jeg det samme, bare at jeg når jeg går av brutalt dytter ut de som forsøker å gå på og spør dem hvem som mødrene deres å lære dem folkeskikk. Anonymkode: b894c...7a1
Gjest Coolaid Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Men stort sett så venter folk til alle de tror skal ut, har kommet ut. Det er ikke så ofte ett problem at folk ikke venter på at de som står ved døren kommer ut. Problemet er disse etternølerne, ungdomsgjenger som ikke følger med som plutserlig bryter seg frem, gammle damen som ingen aner skal av før hun plutserlig skal det (ja jeg skjønner at de må vente til kjøretøyet ikke er i bevegelse, men vi er ikke tankelesere), turister som ikke aner hvor de skal før de plutserlig spretter opp. Mener du virkelig at halvparten av døråpningen til enhver tid alltid skal være tom i tilfelle etternølere? Da ville det jo ta veldig lang tid å få alle av og på når man bare kan benytte halvparten av døråpningen.Anonymkode: 9a6c7...d3fNeida, da misforstår du meg. Når banen eller buss kommer frem så venter folk på perrongen. Man slipper ut mengden av folk som skal av. Når trykket er borte går de på perrongen inn. Skulle det komme "etternølere" så holder de som skal inn seg på den ene siden i døråpningen mens "etternølerne" går på andre siden. Man slipper altså ut "etternølerne". Det blir litt som med rulletrapper og rullebånd. Man står i ro på den ene siden og de som vil gå gjør det på den andre siden. I mange land er dette en selvfølge, i Norge ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Neida, da misforstår du meg. Når banen eller buss kommer frem så venter folk på perrongen. Man slipper ut mengden av folk som skal av. Når trykket er borte går de på perrongen inn. Skulle det komme "etternølere" så holder de som skal inn seg på den ene siden i døråpningen mens "etternølerne" går på andre siden. Man slipper altså ut "etternølerne". Det blir litt som med rulletrapper og rullebånd. Man står i ro på den ene siden og de som vil gå gjør det på den andre siden. I mange land er dette en selvfølge, i Norge ikke.Det er det jo sjeldent plass til, det er da knuffing, sukking og stønning oppstår. Det er gjerne mange som skal på og mengden fyler hele døren (i hvert fall i rushen) og det er ingen side å flytte seg til... Det mest iriterende er at disse menneskene oppfører seg som om det er de som går på som er de frekke, som ikke forstod at de hadde tenkt å gå av lenge etter alle andre... Anonymkode: 9a6c7...d3f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #17 Skrevet 11. desember 2015 slippi ut!Anonymkode: b894c...7a1Det er dialekt og ikke tillatt på KG. Anonymkode: 32d09...6a5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #18 Skrevet 11. desember 2015 De som ikke er så kjapp på beina og kommer ut litt tregt, de går ofte til venstre, mens kortleseren er til høyre, så det løser seg med litt høyrekjøring. Når jeg skal av synes jeg faktisk det er verre med de passasjerene som har gått av før meg. De aller fleste slipper jo frem de som skal av først, men passasjerene før meg stopper gjerne like bak de som skal på, og så blir det trengsel alikevel. Kan de ikke gå litt lengre frem?:P Er god plass på plassene jeg tar bussen til. Og så har man de forbanna kjøtthua som stiller seg forran kortleseren etter å ha gått på...! Anonymkode: 36ab4...607
Gjest Coolaid Skrevet 11. desember 2015 #19 Skrevet 11. desember 2015 Det er det jo sjeldent plass til, det er da knuffing, sukking og stønning oppstår. Det er gjerne mange som skal på og mengden fyler hele døren (i hvert fall i rushen) og det er ingen side å flytte seg til... Det mest iriterende er at disse menneskene oppfører seg som om det er de som går på som er de frekke, som ikke forstod at de hadde tenkt å gå av lenge etter alle andre...Anonymkode: 9a6c7...d3fDet er plass. Men det er menneskene som har det så travelt med å komme seg inn. Hva med å gå inn en etter en (dersom det skulle forekomme etternølere) ? Sånt lærer man jo i barnehagen, å vente på tur, ikke brøyte seg inn. Det virker som om det er mangel på respekt for andre mennesker.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #20 Skrevet 11. desember 2015 Men stort sett så venter folk til alle de tror skal ut, har kommet ut. Det er ikke så ofte ett problem at folk ikke venter på at de som står ved døren kommer ut. Problemet er disse etternølerne, ungdomsgjenger som ikke følger med som plutserlig bryter seg frem, gammle damen som ingen aner skal av før hun plutserlig skal det (ja jeg skjønner at de må vente til kjøretøyet ikke er i bevegelse, men vi er ikke tankelesere), turister som ikke aner hvor de skal før de plutserlig spretter opp. Mener du virkelig at halvparten av døråpningen til enhver tid alltid skal være tom i tilfelle etternølere? Da ville det jo ta veldig lang tid å få alle av og på når man bare kan benytte halvparten av døråpningen.Anonymkode: 9a6c7...d3fhelt enig med deg TS, problemet med av og påstigningen er ikke at folk ikke har tolmdighet og presser seg frem, problemet er å håndtere etternølerne. De som ikke av når de andre går av, men i steden begynner å presse seg ut når alle andre begynner å gå på. Det er det som er det reelle problemet. Hvis alle hadde stått klar til å gå av når de kommer frem til stoppet sitt, ville ikke dette vært ett problem. Anonymkode: e3c71...032 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå