Gå til innhold

Syk -app. Må flytte til annen leilighet i samme kommune

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har store helseproblemer og intet sosialt nettverk, men må nå bytte til en annen leilighet i nærheten av min nåværende samme kommune. Er under utdanning via aap under nav.

finner liksom ikke svar på det. Men kan jeg søke om dekning av flytting. Det er ikke langt, men pga. Av helse så kan eg ikke gjøre noe selv, og jeg må jo bo her i kommunen for å kunne fortsette i behandling og på skolen jeg ht aktivitetsplan hos. Kam nav dekke dette? 

Anonymkode: 5b6f5...ab4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen på kg driver saksbehandling for NAV. Du må søke NAV for å få svar på om de kan hjelpe deg. Eller legge ut på facebook i den gruppen som hjelper folk med alt mulig at du trengern hjelp. 

Anonymkode: 5fbaf...1fa

• Liker 2
Skrevet

Noe sosialt nettverk har du vel, om ikke i kommunen der du bor så har du vel noen som ikke bor timesvis unna. Flytter du på kveldstid eller helg så er det sikkert noen som kan stille opp for deg. 

Anonymkode: caa0c...f09

Skrevet

Noe sosialt nettverk har du vel, om ikke i kommunen der du bor så har du vel noen som ikke bor timesvis unna. Flytter du på kveldstid eller helg så er det sikkert noen som kan stille opp for deg. 

Nei. Det er ikke alle som har noen som kan hjelpe. Og hadde personen hatt det, så hadde det vel ikke vært nødvendig å spørre om det fantes støtte til slikt, hadde det vel? Nei. Det hadde det sannelig ikke. :balltre:

Anonymkode: 03d77...60f

• Liker 2
Skrevet

Nei. Det er ikke alle som har noen som kan hjelpe. Og hadde personen hatt det, så hadde det vel ikke vært nødvendig å spørre om det fantes støtte til slikt, hadde det vel? Nei. Det hadde det sannelig ikke. :balltre:

Anonymkode: 03d77...60f

Nå får du gi deg. Vi vet jo også alle at det finnes de som skal suge alt de kan ut av staten - uten å løfte en finger selv. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den 12/10/2015 at 11.12, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
Skrevet

Er du så lukket i din egen verden at du ikke kan se at andre ikke har det som deg? Finnes masse folk der ute som ikke har noe nettverk overhodet...

Eh, nei, jeg er ikke lukket i min egen verden. Men alle oppegående yngre mennesker har noe nettverk. Har de ikke det, bør man gå inn i seg selv å se hva man gjør feil her i livet. 

Skrevet

Det finnes ingen stønad for flyttehjelp for personer i din situasjon, TS. Så du må evt søke om supplerende sosialstønad, med dette formålet. Jeg tviler dog på at du kommer til å få dette innvilget. Så du får spare opp av AAP. Det er jo mindre skatt nå i desember, så der har du allerede fått spart noen kroner. Ellers vil jeg anbefale deg å høre med Frivillighetssentralen i kommunen om de kan hjelpe.

Anonymkode: 7ee30...582

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...