Gjest Herr Heftig Skrevet 11. desember 2015 #21 Skrevet 11. desember 2015 Det er bedriften som er ansvarlige for feil en ansatt gjør. Er det alvorlig nok kan styretmedlemmene straffes. Dere kan jo selvsagt si opp vedkommende.Hvis dere har ekstern regskapsfører er den/det ansvarlig.Dette er grunnen til at jeg er tilhenger av omfattende bonusordninger og lav grunnlønn.
Henna Skrevet 11. desember 2015 #22 Skrevet 11. desember 2015 Om det er aksjeselskap er styret pliktig til å innkalle og avholde generalforsamling innen 6 mnd etter regnskapsåret er slutt. Da skal årsregnskapet vedtas, som i forkant er godkjent av styret. Det kan se ut til at det heller ikke er gjort, så her har styret sviktet i å utføre det som er et krav i loven for å kunne drive et selskap. Og det er jo hovedoppgavene til et styre, og noe man bør ha satt seg inn i når man oppretter et selskap. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 11. desember 2015 #23 Skrevet 11. desember 2015 Her har jo tydeligvis ikke styret gjort jobben sin heller. Firmaet har tabbet seg ut. Firmaet betaler. Helt enig. Har regnskap og balanse blitt fremlagt regelmessig for styret? Har styret gjort seg kjent med oppgaver og frister som det offentlige krever? Har styret fulgt med?
Gjest Blondie65 Skrevet 11. desember 2015 #24 Skrevet 11. desember 2015 Takk for svar, jeg er helt ny i dette så jeg har mye å lære.Du er ny, de andre er ny, inkludert regnskapsføreren. Du sier du er ny og ikke visste om dine plikter. Det gjør åpenbart ikke regnskapsføreren heller.Årsoppgjør og skatt - lei inn regnskapsfirma til å hjelpe med det til dere er dreven. Lag årshjul for når alle frister er, når dere bør ha styremøter og hva som skal behandles der. Da hjelper dere hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå