AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 I dag når jeg satt på bussen på vei hjem så var det ikke så mange folk der. Jeg satt helt bakerst med full oversikt, også satt det noen få andre folk rundt omkring. Blant annet så satt det en gutt på rundt 19-20 år, kan jeg tenke meg, der. Jeg la merke til ham fordi jeg fikk en følelse av at han ikke hadde det så bra, det var et eller annet med uttrykket i ansiktet hans og kroppsholdningen, og jeg vet ikke hva. I alle fall da, så kom det på en kvinne med et barn, og bussen er sånn at den har seter som er mot hverandre, slik at han gutten satt på setet som var mot kjøreretningen, så satt kvinnen og barnet seg ovenfor han, med kjøreretningen. Også begynte barnet å skulle sitte ved siden av gutten, selv om han så ut som han helst bare ville være i fred. Det er jo forståelig, barn oppfatter jo ikke alltid slikt. Men så begynte barnet å pirke borti han gutten for å få kontakt, og ble etterhvert svært så irriterende. Jeg tror nok jeg også ville blitt litt sur. Men han gutten ble i alle fall plutselig skikkelig forbannet på barnet og begynte å kjefte på det for å be det holde opp, og først da reagerte kvinnen som fulgte med barnet, men hun reagerte med å kjefte gutten huden full. Han så helt fortapt ut, og det var nesten så han begynte å gråte, og han gikk av på neste stopp (uten at jeg vet om han skulle av der eller ikke). Det var bare ett eller annet ved den hendelsen som rørte noe inni meg. Jeg synest så fryktelig synd på han gutten. Jeg tenker at det var svært uansvarlig av kvinnen å la barnet plage fremmede mennesker på den måten. Det var selvsagt ikke så bra at han reagerte på en måten, men jeg tror ikke han hadde det helt bra akkurat da, og at det kanskje kan ha påvirket reaksjonen. I alle fall merket jeg at jeg ble svært så irritert på kvinnen som ble lynende forbannet på han gutten uten å ta noe selvkritikk for å ikke ha kontroll på barnet. Jeg føler at jeg burde gjort noe, grepet inn og sagt at det ikke bare var gutten sin feil, men samtidig ville det kanskje ikke gjort ting noe bedre. Hva tenker dere at man bør gjøre i slike situasjon? Anonymkode: 23dc1...fae 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Du burde tatt gutten i forsvar. Anonymkode: 3fd74...d06 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Du burde tatt gutten i forsvar.Anonymkode: 3fd74...d06Ja, jeg merker at jeg angrer på at jeg ikke gjorde dette nå i ettertid. Men det er jo ofte slik at man ikke helt tør å gjøre ting midt oppi en situasjon, for så å angre etterpå. Anonymkode: 23dc1...fae 3
Gjest Cartman Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Er moren som ikke oppførte seg bra. Barnet og gutten oppførte seg innenfor det som kan forventes. Småunger er nysgjerrige og unge menn har i en del tilfeller litt kortere lunte, enn eldre menn. Man modnes gjennom 20 åra.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Jeg hadde tatt gutten i forsvar og kjeftet på moren til hun enten gikk av bussen eller hun og/eller ungen begynte å grine. Jeg er god på kjefte, spesielt på mødre som ikke kan oppdra ungene sine. Anonymkode: 4dbc5...65f 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 Jeg hadde tatt gutten i forsvar og kjeftet på moren til hun enten gikk av bussen eller hun og/eller ungen begynte å grine. Jeg er god på kjefte, spesielt på mødre som ikke kan oppdra ungene sine. Anonymkode: 4dbc5...65fDet var da litt vel voldsomt, selv om jeg er enig i at moren burde passe mer på barnet, og se at hun også kan gjøre feil, ikke bare alle andre. Anonymkode: 23dc1...fae 1
NuckingFutz Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 OBS OBS alle mødre: det er slettes ikke sikkert at "alle andre" synes kiden din er like søt og sjarmerende som det du, mora di og mora hennes og svigermor og mora hennes synes. Ellers er det aldri for tidlig å begynne med leksjoner i folkeskikk, ala "Nei, minlilleterrorsatanavenkopiavmegselvsomfungerersomenunnskyldningforminegeneksistens, nå skal du la gutten sitte i fred og ikke forstyrre. Kom hit og sett deg her!" 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 De som ikke oppdrar ungen sin, svikter den. Det er nødvendig å lære folkeskikk og å ta hensyn til andre. Noen er for dumme til at de burde hatt barn. Som denne moren, tydeligvis. Anonymkode: 4af52...72c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå