AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Bør man bli bekymret når barn i 10-11-12-års alderen leker at de kysser og har samleie? Anonymkode: bda79...1c7
Gjest Mats Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Ja de vil nok prøve det på ekte også. Samleie altså. Kysse gjør de fra barnehagealderen.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Ja de vil nok prøve det på ekte også. Samleie altså. Kysse gjør de fra barnehagealderen. Hva bør man gjøre da? Anonymkode: bda79...1c7
Gjest Mats Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Hva bør man gjøre da? Anonymkode: bda79...1c7Fortelle de at det er voksenting og strengt forbudt for barn under 13 år.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Fortelle de at det er voksenting og strengt forbudt for barn under 13 år. Det er ikke mine barn, burde jeg heller si at foreldrene skal fortelle det, eller er det greit at andre voksne som de kjenner ganske godt forteller dem det? Er bare tante til ei jente som hadde et par venninner på besøk når jeg var barnepasser, og da oppdaget jeg at de drev og lekte at de hadde kjæreste, osv. De lekte ikke med hverandre, men de brukte ei dyne. Om det har noe å si? Anonymkode: bda79...1c7
ops2 Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 Det er ikke unormalt Mats er barnløs og har litt av en historie her i enkelte tråder....http://www.tv2.no/a/6449022http://ndla.no/nb/node/47798http://www.nkvts.no/tema/Sider/SeksuellAtferdogUtviklinghosBarn.aspxSpontan, nysgjerrig adferd er vanlig og sunn. Det skal være veldig overdrevent for at det kan kalles seksualisert adferd. En nærmest tvangsmessig oppførsel, man vil bare leke det, de snakker veldig detaljert, de presser andre barn til å ta på seg eller gjøre ting.Nå skal det ikke mer til enn en Shakira-video på youtube, så vips! Der rister småjenter på rumpa så en kan bli flau. Både gutter og jenter, guttene spesielt, samles og begynner å hviske og tiske om hva en kan søke på... og det er alltid noen i venneflokken som har sett noe spennende og forteller det videre.Foreldre skal snakke med barna om at det er greitt å leke, men at man ikke skal plage andre, å respektere andres grenser og at en selv skal si nei. At de skal komme og snakke med en voksen hvis et annet barn eller en voksen tar på de på en måte som de ikke liker. Det er på tide å snakke med de om sex, hvordan kroppen fungerer, at det er fint, men at det er for tidlig for de å gjøre det på ordentlig. 4
ops2 Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 Det er ikke mine barn, burde jeg heller si at foreldrene skal fortelle det, eller er det greit at andre voksne som de kjenner ganske godt forteller dem det? Er bare tante til ei jente som hadde et par venninner på besøk når jeg var barnepasser, og da oppdaget jeg at de drev og lekte at de hadde kjæreste, osv. De lekte ikke med hverandre, men de brukte ei dyne. Om det har noe å si? Anonymkode: bda79...1c7Oioi... du har heller ikke barn? Les de linkene jeg har i innlegget over og slapp av.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #8 Skrevet 10. desember 2015 Jeg er nå 20 år, og hun ene barndomsvenninna mi hadde faktisk sex når hun var 12… når hun fortalte meg det skjønte jeg såvidt hva det var, og når jeg ser tilbake på det nå er det egentlig helt sykt! Anonymkode: 157e1...363
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #9 Skrevet 10. desember 2015 Oioi... du har heller ikke barn? Les de linkene jeg har i innlegget over og slapp av.Nei, det har jeg ikke. Okej, skal gjøre det. Takk for godt svar, så slipper jeg å bekymre meg for det i alle fall Anonymkode: bda79...1c7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #10 Skrevet 10. desember 2015 Nei, hvorfor skulle jeg bli bekymret over noe slikt? Det er da helt naturlig for barn å leke på den måten. Anonymkode: 4a5b3...7d1 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #11 Skrevet 10. desember 2015 Nei, hvorfor skulle jeg bli bekymret over noe slikt? Det er da helt naturlig for barn å leke på den måten.Anonymkode: 4a5b3...7d1Jeg kan ikke så mye om hva som er naturlig for barn, og i hvilken alder det er naturlig. Derfor spurte jeg her. Anonymkode: bda79...1c7
kisskissbangbang Skrevet 10. desember 2015 #12 Skrevet 10. desember 2015 (endret) Nei, det er helt normalt og sunt. Jeg og en venninne pleide å leke at vi var sammen med diverse boyband-gutter på den alderen, og klinte med noen knotter hun hadde på et skap (ikke spør hvorfor, aner ikke hvordan vi kom på dét ), som var i perfekt kyssehøyde. Tror jeg hadde dødd av skam dersom noen skulle tatt dette opp med oss som et problem Endret 10. desember 2015 av kisskissbangbang 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #13 Skrevet 10. desember 2015 Nei, det er helt normalt og sunt. Jeg og en venninne pleide å leke at vi var sammen med diverse boyband-gutter på den alderen, og klinte med noen knotter hun hadde på et skap ikke spør hvorfor, aner ikke hvordan vi kom på dét ), som var i perfekt kyssehøyde. Tror jeg hadde dødd av skam dersom noen skulle tatt dette opp med oss som et problem Skjønner, haha. Jeg sa ikke noe til dem da jeg oppdaget det, og har heller ikke sagt noe i ettertid heller. Tenkte jeg måtte gjøre litt research først, som altså var lurt å gjøre Anonymkode: bda79...1c7
Chiubi Skrevet 10. desember 2015 #14 Skrevet 10. desember 2015 Fortelle de at det er voksenting og strengt forbudt for barn under 13 år. Det er ikke straffbart for 12- åringer å ha sex. De er under den kriminelle lavalder.Seksuell lavalder er ikke der for å hindre barn i å ha sex, men for å hindre voksne i å ha sex med barn. Ved en anmeldelse er det den voksne som risikerer fengsel, ikke barnet.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #15 Skrevet 10. desember 2015 Det er ikke straffbart for 12- åringer å ha sex. De er under den kriminelle lavalder.Seksuell lavalder er ikke der for å hindre barn i å ha sex, men for å hindre voksne i å ha sex med barn. Ved en anmeldelse er det den voksne som risikerer fengsel, ikke barnet.Og det var altså heller ikke sex med hverandre de hadde, men med ei dyne. De var også fullt påkledd. Anonymkode: bda79...1c7
Gjest Mats Skrevet 10. desember 2015 #16 Skrevet 10. desember 2015 Det er ikke unormalt Mats er barnløs og har litt av en historie her i enkelte tråder....http://www.tv2.no/a/6449022http://ndla.no/nb/node/47798http://www.nkvts.no/tema/Sider/SeksuellAtferdogUtviklinghosBarn.aspxSpontan, nysgjerrig adferd er vanlig og sunn. Det skal være veldig overdrevent for at det kan kalles seksualisert adferd. En nærmest tvangsmessig oppførsel, man vil bare leke det, de snakker veldig detaljert, de presser andre barn til å ta på seg eller gjøre ting.Nå skal det ikke mer til enn en Shakira-video på youtube, så vips! Der rister småjenter på rumpa så en kan bli flau. Både gutter og jenter, guttene spesielt, samles og begynner å hviske og tiske om hva en kan søke på... og det er alltid noen i venneflokken som har sett noe spennende og forteller det videre.Foreldre skal snakke med barna om at det er greitt å leke, men at man ikke skal plage andre, å respektere andres grenser og at en selv skal si nei. At de skal komme og snakke med en voksen hvis et annet barn eller en voksen tar på de på en måte som de ikke liker. Det er på tide å snakke med de om sex, hvordan kroppen fungerer, at det er fint, men at det er for tidlig for de å gjøre det på ordentlig. Ikke normalt at barn har sex. Leke sex har endt i ekte sex før. Ikke rart 11-12 år gamle jenter blir gravide. De går etter eldre gutter for de vet hva sex er og hvordan det blir gjort, og lærer fort at sex er noe alle voksne gjør. Da kan de også føle seg voksne. Så da regner de med det er normalt og lovlig å gjøre. Jeg hadde ikke sex før jeg var ca 13 år. Var i det minste blitt tenåring. Det begynte med at vi lekte at vi hadde sex, men så ville vi være nakne og jeg ville stikke den inn i henne på ekte. Etter vi hadde ligget å gnudd mot hverandre. Vi lærte om sex, og vi ville prøve det. Før det var det bare kosing med oss selv. Tror du at så store barn hører på foreldrene? Om at det er greit å leke men ikke prøve på skikkelig? Når de er blitt tenåring er det greit med den sex diskusjonen med de. Ellers, gjør som dere vil med barna deres. Dere vet best. Får en barn så er en ekspert.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #17 Skrevet 10. desember 2015 Vet ikke om det er bekymringverdi... Det er litt dumt hvis de er såpass nysgjerrige på det og vil prøve det på ekte, for jeg mener de er litt for unge (jeg selv ante ikke hva samleie var og hvordan det funka før jeg var rundt 13), så hadde jo hvert fint om de kunne fått litt info om sånt, men samtidig så er det jo dødsflaut for dem også om de må snakke med foreldrene om hva de leker. Når jeg selv var i den alderen lekte jeg og venninna mi hele tiden at vi hadde kjæreste, var på fest, kyssa og drakk etc. Hadde mislikt det sterkt om noen skulle snakka med oss om det, da hadde jeg nok død av flauhet. Anonymkode: b7f57...a98
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #18 Skrevet 10. desember 2015 Ikke normalt at barn har sex. Leke sex har endt i ekte sex før. Ikke rart 11-12 år gamle jenter blir gravide. De går etter eldre gutter for de vet hva sex er og hvordan det blir gjort, og lærer fort at sex er noe alle voksne gjør. Da kan de også føle seg voksne. Så da regner de med det er normalt og lovlig å gjøre. Jeg hadde ikke sex før jeg var ca 13 år. Var i det minste blitt tenåring. Det begynte med at vi lekte at vi hadde sex, men så ville vi være nakne og jeg ville stikke den inn i henne på ekte. Etter vi hadde ligget å gnudd mot hverandre. Vi lærte om sex, og vi ville prøve det. Før det var det bare kosing med oss selv. Tror du at så store barn hører på foreldrene? Om at det er greit å leke men ikke prøve på skikkelig? Når de er blitt tenåring er det greit med den sex diskusjonen med de. Ellers, gjør som dere vil med barna deres. Dere vet best. Får en barn så er en ekspert. Men det er da faktisk ikke normalt at barn ender opp med å ha sex, selv om de leker det. I alle fall ifølge kildene til ops2. Anonymkode: bda79...1c7 2
Gjest Mats Skrevet 10. desember 2015 #19 Skrevet 10. desember 2015 Det er ikke straffbart for 12- åringer å ha sex. De er under den kriminelle lavalder.Seksuell lavalder er ikke der for å hindre barn i å ha sex, men for å hindre voksne i å ha sex med barn. Ved en anmeldelse er det den voksne som risikerer fengsel, ikke barnet.Hvorfor finnes det 11-12 år gamle gravide jenter? For de gjør det med de eldre. Da de begynner å gå etter eldre gutter. De leker ikke sex med en gutt på sin egen alder.Og det var altså heller ikke sex med hverandre de hadde, men med ei dyne. De var også fullt påkledd.Anonymkode: bda79...1c7Sex med ei dyne Trodde det var med hverandre.Men det er da faktisk ikke normalt at barn ender opp med å ha sex, selv om de leker det. I alle fall ifølge kildene til ops2. Anonymkode: bda79...1c7Nei ingenting er normalt for de som ikke har opplevd det.
Gjest Klaveret Skrevet 10. desember 2015 #20 Skrevet 10. desember 2015 Jeg mener det er helt ufarlig at barn i alle aldrer utforsker kroppene til hverandre - men det som er veldig viktig er at ingen blir utsatt for noe de ikke vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå