AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Jeg er en 21 år gammel jente som alltid har vært normalt slank, men ikke syltynn og ikke "fit". Det siste halve året har jeg imidlertid begynt å trene oftere og hardere, samtidig som jeg har blitt mer bevisst på kostholdet. Dette har selvfølgelig gitt resultater, særlig den siste tiden. Jeg får dårlig samvittighet av å spise en sjokolade eller noe annet usunt, men jeg gjør det allikevel (sparer som regel inn på kalorier på annet og trener litt ekstra). Det sier seg vel selv at jeg gruer meg til jula med all fet mat og mange familieselskaper med kaker osv. Ekstra "belastende" er det at ingen vet hvordan jeg tenker, jeg gir ikke uttrykk for det overfor noen, selv ikke kjæresten min. Riktignok poengterer de at jeg spiser lite, men jeg spiser meg alltid mett. Jeg bor på en annen kant av landet enn familien og kjæresten min. Nå lurer jeg derfor på om jeg skal spørre om typen min vil melde seg inn på et treningsstudio (han har snakket om å gjøre det for sin egen del) slik at jeg får trenet også i julen. Høres det helt "psyko" ut? Bør jeg heller satse på å gå tur/jogge og ta enkle styrkeøvelser? Eventuelle tips til hvordan jeg kan få et mer avslappet forhold til julen og mat generelt!Jeg skjønner selv at jeg sikkert bør snakke med noen profesjonelle eller sånn, men det har jeg jo ikke tid til nå... Vær så snill, ikke kom med spydige bemerkninger, jeg ønsker bare tips/råd fra fornuftige hoder. Anonymkode: 3b7d9...797
Roseh Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 de kiloene du legger på deg i julen kan du lett ta av igjen i Januar. Er ikke mange som skal se kroppen din heller vil jeg tro. Hadde synes du kom med en skip stemning til julemiddagen om du bare spiste en potet og ert. Det er kun en ordentlig dag der man overspiser, er jo ikke snakk om hver dag fra 1.Desember til 31.Desember. 1
Gjest Stringfellow1 Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 det spiller ingen rolle hva du spiser mellom jul og nyttår.det viktigste er hva du spiser mellom nyttår og julaften.
Gjest Badebuksa Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Be alle vennene dine og familiemedlemmene dine kjøpe tunge gaver som de pakker inn med duckttape så får du forbrent alle kaloriene igjen under gaveåpningen
Gjest 123Sol Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Hvorfor skal typen din melde seg inn på et studio? Og det går jo an å spise og kose seg med julematen så lenge man ikke gafler i seg og stopper når man blir mett Jeg hadde ikke stressa så mye med det, det varer ikke så lenge og jeg ville heller tatt meg en gåtur/joggetur ute.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 Så lenge du til vanlig spiser sunt og trener aktivt, så vil ekstra kalorier i julen bety absolutt ingenting. Det du evt vil legge på deg, vil du ta av deg igjen i januar temmelig raskt.Hvis du ikke klarer å slå deg til ro med den tanken (som er vanlig sunn fornuft), så burde du absolutt oppsøke psykolog på nyåret, slik at du kan ta tak i dette før det eskalerer. Anonymkode: fece1...14f 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 Jeg er en 21 år gammel jente som alltid har vært normalt slank, men ikke syltynn og ikke "fit". Det siste halve året har jeg imidlertid begynt å trene oftere og hardere, samtidig som jeg har blitt mer bevisst på kostholdet. Dette har selvfølgelig gitt resultater, særlig den siste tiden. Jeg får dårlig samvittighet av å spise en sjokolade eller noe annet usunt, men jeg gjør det allikevel (sparer som regel inn på kalorier på annet og trener litt ekstra). Det sier seg vel selv at jeg gruer meg til jula med all fet mat og mange familieselskaper med kaker osv. Ekstra "belastende" er det at ingen vet hvordan jeg tenker, jeg gir ikke uttrykk for det overfor noen, selv ikke kjæresten min. Riktignok poengterer de at jeg spiser lite, men jeg spiser meg alltid mett. Jeg bor på en annen kant av landet enn familien og kjæresten min. Nå lurer jeg derfor på om jeg skal spørre om typen min vil melde seg inn på et treningsstudio (han har snakket om å gjøre det for sin egen del) slik at jeg får trenet også i julen. Høres det helt "psyko" ut? Bør jeg heller satse på å gå tur/jogge og ta enkle styrkeøvelser? Eventuelle tips til hvordan jeg kan få et mer avslappet forhold til julen og mat generelt!Jeg skjønner selv at jeg sikkert bør snakke med noen profesjonelle eller sånn, men det har jeg jo ikke tid til nå... Vær så snill, ikke kom med spydige bemerkninger, jeg ønsker bare tips/råd fra fornuftige hoder.Anonymkode: 3b7d9...797mange sier de legger på seg i julen. Vel, det er fridager og mange selskaper. Jeg selv er bevist på dette. Da jeg er noen kilo for tung. Det er det vi spiser ellers i året vi legger på oss av. Har du fri, så kan du ta deg en gåtur om dagene/kveldene. Velg bort kaker da de ofte er full i fett. Spis mye grønnsaker til maten. Unngå brus og øl. Jeg tror de som skriver at de legger på seg flere kilo julen har overspist. Anonymkode: db399...51d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #8 Skrevet 10. desember 2015 Det høres ut som du bør skaffe deg hjelp før dette går over styr. Virker som du virkelig er på vei inn et treningsregime og spiseforstyrrelser, hvis du allerede ikke har det?! Få hjelp før det blir verre og veldig vanskelig å snu. Anonymkode: 751d4...6a6 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #9 Skrevet 10. desember 2015 Svarene du har fått her irriterer meg. Jeg gruer meg selv til julen på grunn av kaloriene. Bare èn julemiddag med ribbe og medisterkaker er rundt 2000 kalorier. og ja, jeg vet at det kun er 1 gang i året. Men for meg er det 1 gang for mye. Det høres sikkert idiotisk ut for mange. Men for meg teller hver eneste dag. Skulle ønske det ikke var sånn. Men sånn er det.. Anonymkode: 2868f...ba2 1
Gjest 123Sol Skrevet 10. desember 2015 #10 Skrevet 10. desember 2015 Svarene du har fått her irriterer meg. Jeg gruer meg selv til julen på grunn av kaloriene. Bare èn julemiddag med ribbe og medisterkaker er rundt 2000 kalorier. og ja, jeg vet at det kun er 1 gang i året. Men for meg er det 1 gang for mye. Det høres sikkert idiotisk ut for mange. Men for meg teller hver eneste dag. Skulle ønske det ikke var sånn. Men sånn er det.. Anonymkode: 2868f...ba2Så ikke spis den maten da. Verre er det ikke. Hvis du MÅ spise sammen med familie og venner osv så bare ta små porsjoner. en potet, bittelitt saus osv osv.
King in the North Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 det spiller ingen rolle hva du spiser mellom jul og nyttår.det viktigste er hva du spiser mellom nyttår og julaften. Sannere ord er vel neppe ytret! Selv går jeg som regel ned i vekt i julen og ferier. "Luksusproblem"? 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Jeg legger aldri på meg i julen. Spiser bare normale porsjoner. Anonymkode: b0cb9...68b 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Så ikke spis den maten da. Verre er det ikke. Hvis du MÅ spise sammen med familie og venner osv så bare ta små porsjoner. en potet, bittelitt saus osv osv. Spurte foreldrene mine om jeg kunne lage noe annet. Men det ville de ikke og bablet om tradisjoner osv.. og det ligger litt mer bak det. Så nei, det er ikke "bare". Anonymkode: 2868f...ba2
Gjest 123Sol Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 Spurte foreldrene mine om jeg kunne lage noe annet. Men det ville de ikke og bablet om tradisjoner osv.. og det ligger litt mer bak det. Så nei, det er ikke "bare". Anonymkode: 2868f...ba2Men da er det jo bare å spise små porsjoner som sagt
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Hvis man sliter så kraftig med et eller to kaloririke måltider i året, så har man større bekymringer enn julematen. Og det bør man ta tak i raskest mulig. Anonymkode: fece1...14f 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Men da er det jo bare å spise små porsjoner som sagt Når jeg har en familie som er kjempebekymret, skulle jeg ønske jeg kunne spist en normal porsjon. Du får det til å virke så enkelt. Men for meg er det ikke det. Anonymkode: 2868f...ba2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #17 Skrevet 11. desember 2015 Hvis man sliter så kraftig med et eller to kaloririke måltider i året, så har man større bekymringer enn julematen. Og det bør man ta tak i raskest mulig.Anonymkode: fece1...14fJa, det har jeg Anonymkode: 2868f...ba2
Gjest glitterogfjas Skrevet 11. desember 2015 #18 Skrevet 11. desember 2015 Jeg vil i hvert fall anbefale at du får hjelp med dette etter jul, det er ikke godt å gå rundt med dårlig samvittighet for å kose seg litt i julen. Det er ikke farlig, verden går ikke under, og mest sannsynlig legger du ikke noe særlig på deg. Tren om du føler for det, spis sunn, normal mat når du føler for det. Men jeg syns også du kan kose deg med skikkelig god julemat uten dårlig samvittighet. Jeg vet hvor vanskelig det er, men det er virkelig ikke noe galt med å kose seg litt og være litt mindre fornuftig innimellom. Høres ut som du er flink resten av året, da har det du spiser nå veldig lite å si
Gjest 123Sol Skrevet 11. desember 2015 #19 Skrevet 11. desember 2015 Når jeg har en familie som er kjempebekymret, skulle jeg ønske jeg kunne spist en normal porsjon. Du får det til å virke så enkelt. Men for meg er det ikke det. Anonymkode: 2868f...ba2Okey, jeg vet jo ikke bakgrunnen din så.. Håper uansett at du får en koselig jul fordet da
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #20 Skrevet 11. desember 2015 Okey, jeg vet jo ikke bakgrunnen din så.. Håper uansett at du får en koselig jul fordet da Jeg er forresten ikke TS hvis folk tror det. Ser ikke ut som TS har kommentert noe her enda. Takk, i like måte Anonymkode: 2868f...ba2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå