Gå til innhold

Hvor lenge er katten deres alene i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har foreløpig en innekatt på 14 uker. Det jeg lurer litt på er hvor lenge deres katt hender er hjemme alene i løpet av en dag? Jeg tenker feks også etter jobbtider. Noen dager etter jobb pleier jeg å trene, og drar igjen like etter jeg har kommet hjem fra jobb. Da kan det hende katten er alene hjemme til kl 18-19 på kvelden, er det flere som også gjør det samme? Jeg tenker jo også at man ikke bare kan sitte hjemme hver dag etter jobben pga katten. De er vel selvstendige vesener og klarer å underholde seg litt selv også? Jeg jobber heldigvis turnus, noe som gjør at jeg også av og til er hjemme om dagen, og mannen kommer hjem fra jobb litt etter jeg drar på senvakt,men dager innimellom hender kan bli lange for den lille firbeinte. Jeg setter også alltid på radioen på dagtider hvis vi ikke er hjemme, slik at det ikke blir for stille i hus. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en voksen katt, som ofte er ute når vi er på jobb. Vi er borte i alt fra fem til tjue timer, og det går fint (naboen slipper han inn om han vil inn og vi er borte).

Da han var kattunge og innepus var vi borte alt fra fem til tolv timer, og det gikk helt fint. Gi katten oppmerksomhet, kos og stimuler sansene dens når dere er hjemme, og husk at katter sover mye.

Skrevet

Er for tiden sykemeldt så er hjemmeværende med pusene.

Men før det var vi borte en hel arbeidsdag + flere timer hvis vi gjorde noe på fritiden. Voksenpus går ute, men lillepus er for liten. 

De har godt selskap i hverandre da.

Skrevet

På en vanlig dag 10 timer ca om jeg kun skal jobbe. Skal jeg noe ellers den dagen blir det gjerne alt fra 12 til 15 t. Av og til er jeg igså borte 1 døgn. Jeg har 3 katter som holder hverandre med selskap når jeg er borte. 

Skrevet

De er alene 5-6 timer hver dag. Vi skaffet oss 2 slik at de har selskap i hverandre, da de er innekatter. 

Anonymkode: f388c...e86

Skrevet

Det varierer fra dag til dag, alt fra fire til ni timer. Er vi borte lenge på dagen, prøver vi å være mye hjemme på kveldstid så pusen får litt selskap :)

Skrevet

Vi har katteluke og katten er alene fra 5-10 timer i løpet av en dag :) 

Skrevet

Pusen min er nesten aldri alene hjemme, men jeg er ganske sikker på at han ikke hadde brydd seg noe særlig om jeg var borte fra 8-18 for han sover nesten bare da uansett. Han er stort sett ute om nettene og reser fra seg da  

Skrevet

Pusen min er nesten aldri alene hjemme, men jeg er ganske sikker på at han ikke hadde brydd seg noe særlig om jeg var borte fra 8-18 for han sover nesten bare da uansett. Han er stort sett ute om nettene og reser fra seg da  

Du kan nok være ganske sikker på at han hadde brydd seg skjønner du. :) Katten sover ordentlig dypt svært få timer i døgnet. 90% av tiden ligger de bare og halvsover/dormer, og merker meget godt hva som foregår rundt dem. ;)

Pusina mi er ikke hjemme alene i det hele tatt for tiden fordi matmor er syk. Men jeg tror hun hadde foretrukket en matmor som var borte noen timer og som det var litt mer fart i da hun var hjemme, enn en som ligger rett ut. Her er det nemlig kaldt og surt og hun holder på å kjede vettet av seg. :dry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...