AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Hei!Har forsøkt å lage brente mandler for første gang i dag, og det gikk rimelig bra frem til jeg skulle skille dem fra hverandre og avkjøle. Helte hele greia over på bakepapir, begynte å skille de fra hverandre, men det var ikke bare bare (gaffelen og skjeen ble en svær karamellklump til slutt). Tipper det er fordi det kom med en del ekstra karamell da jeg helte alt over, skulle kanskje tatt opp mandlene fra kjelen med sleiv eller noe?Uansett - problemet nå er at flere har stivnet karamell rundt seg, de ser generelt stygge ut (det er ikke superviktig, men litt kjedelig), og jeg synes de aldri tørker! Dere som har smakt (og liker) brente mandler, er det veldig dumt at de er slik - dvs burde det kastes og prøve på nytt, eller smaker det like greit? Og er det mulig at de blir enda mindre klissete om de står enda lenger (har stått i noen timer allerede)? Jeg har prøvd å smake for å se om det er greit selv, men jeg synes det er fælt uansett, liker virkelig ikke nøtter. Sånn ser det ut; Anonymkode: c94bd...495
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Ser ut som du har tatt dem ut av panna litt for tidlig la dem steike litt lengre mens du rører så vil sukkeret krystallisere seg igjen og de blir ikke så klissete de er nok fullt spisende nå også Anonymkode: f839b...28a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Nei da, kokte sukkerlaken, hadde mandlene i, rørte rundt til det ble tørt og fortsatte til det smeltet på nytt.. Vet at noen liker at det fortsatt er litt sukkerkrystaller på (altså at det kokes mindre), men det var ikke det jeg prøvde på nå. Kunne ønske jeg likte brente mandler og kunne sjekket smaken selv, er så vanskelig å vite! Direkte vondt merker jeg jo at det ikke er, men om det er særlig godt eller smaker slik brente mandler skal vet jeg ikke. Anonymkode: c94bd...495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå