Gå til innhold

Er du HVIT BRUD?? (jomfru)

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest lilletroll

Har ingen formening om hva ANDRE skal gjøre, men personlig skulle jeg ØNSKE at jeg var jomfru.....men jeg er det ikke...ikke gifter jeg meg med min første heller, og det synes jeg personlig er enda verre!!! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

jEG SYNES "HVIT BRUD" IDÉN ER HELT SYK.HUSK PÅ D AT I VISSE DELER AV VERDEN OG BLANDT ENKELTE AV VÅRE NYE LANDSMENN RISIKERER KVINNEN OG BLI DREPT HVIS HUN HAR SEX FØR EKTESKAPET.Desuten enn hvis du ikke møter mannen i ditt liv før som 50 åring og skulle begynne m sex da?? Da kunne man vel like greit la d helt være!Man må ut og prøve ut litt sånnt forskjellig,d gjelder kvinner som menn!Særlig menn !!!!

Jeg angrer ikke på noe av d jeg har gjort/eller noe av mine elskere de har blitt m på å forme meg til d mennesket jeg er i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke kalle meg "hvit brud" i så måte, men har ikke lyst til å bli gravid før vi er gift!!!

Syntes det på en måte er noe mye tryggere med unger innenfor ekteskapet!!!

Og det er noe spesielt med å være gift... Og vi gifter oss jo for at vi vil at det skal vare livet ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jomfru med en sønn på 7 år *s*

nei da... helt ærlig, jeg kunne ikke tenke meg å gifte meg med en fyr uten å vite på forhånd at sexlivet er bra icon_smile.gif det er en såpass viktig del av det hele, syns nå jeg icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å stå hvit brud. Både forloveden min og jeg er velidg enige om å vente med sex til ekteskapet. Og da er det jo enda litt ekstra grunn til å glede seg til bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gifter meg med min første og synes dette i seg selv er ganske romantisk. Men hvit brud i ordets "rette" forstand er jeg ikke, det er jeg glad for!

Noen ting synes jeg det er viktig å vite hva jeg går til...Og jeg klager ikke...

glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er veldig flott for dere (og ikke minst av dere) som gifter dere med deres første og dere som har ventet (selv om jeg ikke hadde turt det selv). Men...

"Hvit brud" i den forstand det menes her er blitt et begep i nyere tid og har ingenting med gamle tradisjoner å gjøre. Det ble et begrep etter at det var blitt vanlig at alle giftet seg i hvitt. Egentlig bare et påfunn av (fundamentalistiske spør du meg) samfunns-/religion- og familieoverhoder som måtte "straffe", "peke ut" de som etter deres syn ikke var rene. Den hvite kjolen kom først som et statussymbol og ble deretter mote. Og hvorfor skulle man ikke få lov til å gifte seg i tidens mote fordi man kanskje har valgt feil? Ok, noen har kanskje "valgt feil" fem, seks ganger, men da gjør da ingen til laverstående personer. Det at man ikke "kan" stå "hvit brud" fordi man ikke er jomfru er feil og egentlig litt nedverdigerende.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske fra bøker at det tidligere gikk et skille mellom å bruke krans og å bruke slør (eller var det krone?). Krans var for de som hadde "syndet", mao. var gravide når de giftet seg. Mener det var Anne Karin Elstad som hadde dette med.

Men det med hvit kjole og jomfrudom er en ny og etter min mening tåpelig oppfinnelse.

Selv hadde jeg levd "i synd" med opptil flere før jeg sa Ja, og er glad for det! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...