Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2002 #1 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg har et inntrykk av at denne tradisjonen går ganske ad undas!!!! Ingen som er gamle jomfruer lengre?? Jeg angrer på at jeg ikke krevde å være gift før jeg hoppet i seng med kjæresten min, for nå angrer jeg litt. Han vil aldri gifte seg. Noen som er hvit brud??12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 4. mars 2002 #2 Del Skrevet 4. mars 2002 He he, hvit brud i den forstand du snakker om er det vel de færreste som er... Men da vet vi ihvertfall hva vi går til! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. mars 2002 #3 Del Skrevet 4. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edle Skrevet 4. mars 2002 #4 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg blir ikke "hvit brud", og kunne ikke ha tenkt meg det heller. Sex betyr mye i et forhold, og bra sex er et must for et bra ekteskap mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 4. mars 2002 #5 Del Skrevet 4. mars 2002 Barna våre er 2 og 6 år, så med mindre jeg kan joine "Maria-klubben" så spørs vel det..... Men det er greit, det, synes vi! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2002 #6 Del Skrevet 4. mars 2002 Nei, jeg blir ikke hvit brud, men jeg føler ikke at det spiller så stor rolle. Når man vet at man er sammen med den rette, så synes jeg ikke det er nødvendig å vente med sex til man er gift. Men tanken om å være jomfru helt til man gifter seg er veldig fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 4. mars 2002 #7 Del Skrevet 4. mars 2002 Uff, nei! He, he! Hadde ikke turt å gifte meg uten å vite at sexlivet ville fungere! Det er tross viktig for at forholdet skal fungere! Forresten leste jeg at "hvit brud" opprinnelig ikke hadde noe med om man var jomfru eller ikke, det var noe som dukket opp senere, og som heldigvis ikke ble så lenge 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olympia Skrevet 4. mars 2002 #8 Del Skrevet 4. mars 2002 Nope! Har en sønn på snart et år,så "jomfru-brud" blir jeg absolutt ikke! Men som de andre sier,det spiller faktisk en ganske stor rolle at sexlivet fungerer,så jeg er fornøyd med situasjonen min som den er.Hvit brud blir jeg uansett ikke,derimot champagnefarga brud:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 4. mars 2002 #9 Del Skrevet 4. mars 2002 er faktisk det ja, og er glad for det når vi først er kommet så langt. men er nok i et vanvittig mindretall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lucy Skrevet 4. mars 2002 #10 Del Skrevet 4. mars 2002 Kunne aldri tenkt meg å være "hvit" brud i den forstand. Da måtte jeg jo ha giftet meg når jeg var atten!!! Hadde ikke kunne tenkt meg og gifte meg så ung, og helller ikke ventet til jeg var 26 med å ha sex... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 4. mars 2002 #11 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg kan med god samvittighet stå som hvit brud, jeg er så heldig at jeg gifter meg med min første. Det er nok et mindretall av oss, men for meg gjør dette dagen bare enda mer spesiell. Men tradisjonen skal vel egentlig være ingen sex før bryllupsnatten. De er det nok enda færre av. ;0)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2002 #12 Del Skrevet 4. mars 2002 Med alle disse "moderne" damene på dette forumet, gjør det vel ikke noe om man ikke er jomfru? Skal man absolutt beholde navnet sitt når man gifter seg, så behøver man ikke være jomfru heller! Dårlig sammenlikning, men dere skjønner vel poenget? Bonnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olse Skrevet 4. mars 2002 #13 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg gifter også meg med min første!! Men jeg tror ikke akkurat det er mange som ikke har hatt sex før ekteskap i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2002 #14 Del Skrevet 4. mars 2002 Nopes - er samboer.........12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 4. mars 2002 #15 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg synes ikke det er trist at tradisjonen om at jentene skal være jomfru på bryllupsnatta forsvinner. Før i tiden var det forventet at jentene var jomfru, mens det ikke var noen som forventet at guttene skulle være uskyldige. I virkeligheten var vel ingen av dem så veldig uskyldige, selv om de var veldig unge da de giftet seg. Gammeldags dobbeltmoral kan gjerne forsvinne for min del. Jeg ønsker ikke den tradisjonen tilbake. At noen velger å være jomfru når de gifter seg er helt OK, men at noen velger å ha sex før ekteskapet må være like akseptert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toya Skrevet 4. mars 2002 #16 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg er heller ikke hvit brud i den forstand, men jeg gifter meg med min første. Hadde sansen for det en skrev litt lengre opp, at hun ville ikke gifte seg uten å vite at sexlivet fungerer og det er jo ganske sant ...sex/samliv betyr en stooor del i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anka Skrevet 4. mars 2002 #17 Del Skrevet 4. mars 2002 At man giftet seg i hvit kjole, har ingenting å gjøre med at man var jomfru. Det å gifte seg i hvit kjole, viste tegn på status!!! Jeg har ennå ikke bestemt meg for hvilken farge jeg skal ha!!!!! _________________ Don`t worry, be happy!!1212[ Dette Innlegg er endret av: anka den 2002-03-04 15:15 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edle Skrevet 4. mars 2002 #18 Del Skrevet 4. mars 2002 Tidliger (i gamledager.....) var det vanlig å gifte seg i sort kjole. Ofte fikk man en sort penkjole når man ble konfirmert, og denne giftet man seg i også. Det har jo blitt mer og mer av fargede eller tofargede kjoler igjen. Selv synes jeg todelte kjoler med farget topp er veldig stilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billa Skrevet 4. mars 2002 #19 Del Skrevet 4. mars 2002 Er nok ikke jomfru jeg heller, selv om jeg absolutt respekterer andre sine valg. Men må nok si meg enig i de som synes det er godt og være sikker på at sexlivet er til og leve med resten av livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
june2002 Skrevet 4. mars 2002 #20 Del Skrevet 4. mars 2002 Sitat On 2002-03-04 14:34, gurimalla wrote: Jeg synes ikke det er trist at tradisjonen om at jentene skal være jomfru på bryllupsnatta forsvinner. Før i tiden var det forventet at jentene var jomfru, mens det ikke var noen som forventet at guttene skulle være uskyldige. I virkeligheten var vel ingen av dem så veldig uskyldige, selv om de var veldig unge da de giftet seg. Gammeldags dobbeltmoral kan gjerne forsvinne for min del. Jeg ønsker ikke den tradisjonen tilbake. At noen velger å være jomfru når de gifter seg er helt OK, men at noen velger å ha sex før ekteskapet må være like akseptert. Helt enig med dette.... så for alle tenke seg til hva det er med meg 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå